Σημαντική αύξηση στις απώλειες εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα κατέγραψε το 2024 η ετήσια έκθεση της World Shipping Council (WSC), με τον αριθμό των κοντέινερ που έπεσαν στη θάλασσα να φτάνει τα 576, σε σύγκριση με το ιστορικό χαμηλό των 221 το 2023.
Καθοριστικό ρόλο στην απότομη αυτή αύξηση φαίνεται πως έπαιξε η μεταβολή των δρομολογίων εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες επέλεξαν να παρακάμψουν την περιοχή για λόγους ασφαλείας, λόγω των επιθέσεων των Χούθι. Σύμφωνα με την WSC, οι διελεύσεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας αυξήθηκαν κατά 191% μέσα στο έτος.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη διαδρομή εκθέτει τα πλοία σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, ειδικά κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών στο νότιο ημισφαίριο (Ιούνιος – Αύγουστος). Η Νότια Αφρικανική Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (SAMSA) ανέφερε ότι περίπου 200 κοντέινερ χάθηκαν στην ευρύτερη περιοχή, αριθμός που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών παγκόσμιων απωλειών.
Σημαντικές απώλειες σημειώθηκαν σε πλοία όπως το CMA CGM Belem, με απώλεια περίπου 99 κοντέινερ, το CMA CGM Benjamin Franklin με 44 κοντέινερ, και το MSC Antonia, που έχασε 46.
«Παρά τις συνεχείς προσπάθειες του κλάδου για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών, η ανάγκη επαναδρομολόγησης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας έφερε τα πλοία αντιμέτωπα με μία από τις πλέον απαιτητικές θαλάσσιες διαδρομές», σχολίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WSC, Joe Kramek.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής το 2025, καθώς μπαίνουμε στους χειμερινούς μήνες του νότιου ημισφαιρίου, δεν έχουν σημειωθεί αντίστοιχα περιστατικά όπως το περυσινό καλοκαίρι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τη φετινή αύξηση, το ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται στη θάλασσα παραμένει εξαιρετικά χαμηλό, με μόλις το 0,0002% από τα περίπου 250 εκατομμύρια κοντέινερ που διακινήθηκαν παγκοσμίως το 2024 να έχουν χαθεί.
«Η φετινή έκθεση επιβεβαιώνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των κοντέινερ μεταφέρεται με ασφάλεια. Ωστόσο, ακόμα και ένα κοντέινερ που χάνεται είναι ένα κοντέινερ πάρα πολύ», πρόσθεσε ο Kramek.
Σημειώνεται ότι από το 2026 θα καταστεί υποχρεωτική η αναφορά τέτοιων περιστατικών στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), μετά την υιοθέτηση σχετικών τροποποιήσεων στη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS), μέτρο το οποίο η WSC είχε από καιρό ζητήσει και υποστηρίξει.
Διαβάστε ακόμη
Μητσοτάκης: Ρεκόρ 25ετίας σε νέες θέσεις απασχόλησης – Στόχος τα 950 ευρώ κατώτατος μισθός
Οικογένεια Εμφιετζόγλου: «Άσφαιρο» το σφυρί για τα Ανάβρυτα, αλλά…εύστοχο για το Ν. Φάληρο
Το κόλπο που διώχνει τις μύγες χωρίς κόπο και χημικά – Λειτουργεί;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.