Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ψηλά συνεχίζει να κυματίζει η μπαντιέρα της ναυτιλίας. Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση όχι μόνο διατήρησε την πρωτοκαθεδρία αλλά αύξησε και τη δύναμή της.

Έως και τα τέλη Μαρτίου του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε σε ποσοστό 3,9% όσο αφορά τον αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα κατά 8,1%. Πιο συγκεκριμένα, έφθασε τα 4.057 πλοία συνολικής χωρητικότητας 314,4 εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται 374 πλοία διαφόρων τύπων συνολικής χωρητικότητας 38 εκατομμυρίων τόνων που είναι υπό ναυπήγηση.

Ανοδική ήταν και η πορεία του υπό ελληνική σημαία στόλου ο οποίος αυξήθηκε κατά 20 πλοία σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά φθάνοντας τα 839 ενώ αυξήθηκε και η χωρητικότητά του στα 80,4 εκατομμύρια τόνους από 76,1 εκατομμύρια πέρσι.

Το ελληνικό νηολόγιο κέρδισε 4,3 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας.

Τα περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοίων πλοία βρίσκονται στο ελληνικό νηολόγιο, 839 τον αριθμό χωρητικότητας 80,4 εκατομμύρια τόνους, ποσοστό 20,6% επί συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου και ακολουθούν η Λιβερία με 739 πλοία 54 εκατ. τόνων ποσοστό 18%, τα Νησιά Μάρσαλ με 697 πλοία χωρητικότητας 54,8 εκατ. τόνων ποσοστό 17%, η Μάλτα με 606 χωρητικότητας 48,5 εκατ. τόνων, ποσοστό 15%, ο Παναμάς με 398 και χωρητικότητα 25,2 εκατ. τόνων ποσοστό 10%, η Κύπρος με 253 των 17,6 εκατ. τόνων, ποσοστό 6% και οι Μπαχάμες με 243 πλοία 17,5 εκατ. τόνων ποσοστό 6%.

Σε όλους σχεδόν του τύπους πλοίων οι Έλληνες αύξησαν τη δύναμή τους με πρώτο τα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων με επιπλέον 104 κομμάτια και 148 υπό ναυπήγηση και τα δεξαμενόπλοια οποία αυξήθηκαν κατά 77 ενώ 80 είναι υπό ναυπήγηση.

Ακολουθούν τα μεταφοράς υγραερίου (LNG) που αυξήθηκαν κατά 13 ενώ 68 είναι υπό ναυπήγηση. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 8 ενώ 39 βρίσκονται στις γιάρδες.

Τα χημικά και μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων μειώθηκαν κατά 28 με 34 να είναι υπό ναυπήγηση

Μειώθηκαν κατά 9 τα εμπορικά (cargo), αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητά τους κατά 266,65 χιλιάδες τόνους. Επίσης μειώθηκαν κατά έξι πλοία ο στόλος των επιβατηγών.

Ηλικία

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι 10 έτη και είναι νεότερος κατά 2,5 χρόνια από τον μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου που είναι 12,5 έτη.

Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου είναι 11,4 έτη.