Στον μήνα του αποκαλόκαιρου στήριζε τις ελπίδες του, από την αρχή του καλοκαιριού, η ακτοπλοϊα αλλά και ο τουρισμός γενικότερα για μία αισθητή ανάκαμψη αλλά ήρθε το δεύτερο κύμα της πανδημίας να τα ακυρώσει όλα. Η απόφαση της Βρετανικής και Ολλανδικής κυβέρνησης να βάζουν σε καραντίνα ταξιδιώτες που επιστρέφουν από ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς ήταν η “ταφόπλακα”. «Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για κρατήσεις όπως βλέπουμε από τα πλάνα των εταιρειών» λένε οι ναυτικοί πράκτορες.

Με τη μείωση του τζίρου για το 2020 να υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη. Στόχος είναι η διαχείριση ζημιών.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης ανήλθε κατά μέσο όρο στο 40%. Τα συμβατικά πλοία έκαναν όλα δρομολόγια με πρωτόκολλο επιβατών ενώ δεν έλυσαν ποτέ κάβους 10 ταχύπλοα.

Στις Κυκλάδες που θεωρείται το “χρυσόμαλλο δέρας” της ακτοπλοΐας η μείωση υπολογίζεται στο 38%, στην Κρήτη στο 40% και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου πάνω από 40%.

Οι μικρομεσαίες εταιρείες είχαν ξοδέψει τον χειμώνα τουλάχιστον 6-7 εκατομμύρια ευρώ για να έχουν τα πλοία τους έτοιμα ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Αυτή η «οικονομική τρύπα» δεν πρόκειται να καλυφθεί αφού το καλοκαίρι ήταν ένα από τα χειρότερα όσο αφορά την επιβατική κίνηση όλων των εποχών.

Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επισημαίνει: “Ελπίζαμε τον Ιούλιο αλλά ειδικότερα τον Αύγουστο ότι η εικόνα θα ήταν καλύτερη και θα παίρναμε μία ανάσα. Όμως διαψεύστηκαν οι ελπίδες μας. Μπορεί από Πειραιά η κίνηση να ήταν μειωμένη κατά 30% σε σύγκριση με το 2019 όμως χάθηκαν οι επιβάτες στα ενδιάμεσα δρομολόγια που πήγαιναν από νησί σε νησιά και ήταν κυρίως ξένοι, Αμερικάνοι, Κινέζοι, Ρώσοι και προσθέτει: «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα.”