search icon

Ναυτιλία

Ακτοπλοΐα: Οι εταιρείες ζητούν την άμεση καταβολή των οφειλόμενων €42 εκατ. από επιδοτούμενα δρομολόγια

Εν όψει της επίσημης έναρξης της σεζόν τις ημέρες του Πάσχα, κανείς δεν ξέρει αν θα λύσουν καβους τα ταχύπλοα, ενώ δεν υπάρχουν δρομολόγια για όλες τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της εβδομάδας του Πάσχα

Σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία η ελληνική ακτοπλοΐα βρίσκεται αντιμέτωπη με την ενεργειακή κρίση που την απειλεί με οικονομική καταστροφή η οποία θα προκαλέσει τριγμούς στη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, προκαλώντας ζημιές στον οικογενειακό προϋπολογισμό των νησιωτών αλλά και στον τουρισμό, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ζητούν από το κράτος να τους καταβάλει άμεσα περισσότερα από 42 εκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχούν στις επιδοτήσεις για εκτελεσμένα δημόσιας υπηρεσίας δρομολόγια, τις λεγόμενες άγονες γραμμές.

Το αίτημα κατέθεσε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ το επιπλέον λειτουργικό κόστος λόγω των ακριβών καυσίμων ξεπερνά τα 280 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

Εν όψει της επίσημης έναρξης της σεζόν τις ημέρες του Πάσχα, κανείς δεν ξέρει αν θα λύσουν κάβους τα ταχύπλοα, ενώ δεν υπάρχουν δρομολόγια για όλες τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της εβδομάδας του Πάσχα. Τέτοια εποχή είχαν ήδη προγραμματιστεί και έκτακτα δρομολόγια για να καλύψουν την ζήτηση αφού η πασχαλινή έξοδος είναι μεγάλη. Τώρα δεν υπάρχουν έκτακτα δρομολόγια αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι θα συμβεί έναν μήνα αργότερα με τις τιμές των καυσίμων και την εν γένει ενεργειακή κρίση.

Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει:

– Οι γραμμές που είναι δρομολογημένα τα πλοία πρέπει να εξυπηρετούνται 12 μήνες τον χρόνο ενώ ακόμα και όταν τα πλοία ακινητούν τα έξοδα παραμένουν υψηλά στο 40-45% των συνολικών εξόδων.

– Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττουμε, ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας επιβαρύνθηκαν με 130 εκ. λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.

Η κατάσταση δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.

Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Εκτός από τις αυξήσεις μελετάται:

-η μείωση της ταχύτητας

-η συνένωση δρομολογίων

-η αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων

Τα μέτρα που ζήτησε ο ΣΕΕΝ από τον υπουργό ΥΝΑ

– Επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του περασμένου Δεκεμβρίου

– Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% όταν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στο επίπεδο του περασμένου Δεκεμβρίου.

– Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας Covid 19

– Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως συνέβη και στην περίοδο της πανδημίας

– Αύξηση κατά τουλάχιστον 30% των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονετούς διάρκειας

– Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων

Διαβάστε ακόμα:

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Μετά το σκάνδαλο της Globo, μπαίνει στο στόχαστρο των πλειστηριασμών

Ενέργεια: Οι μεγάλες ανατιμήσεις περιορίζουν τις αντοχές των κρατών – Γραμμή άμυνας από τον ευρωπαϊκό νότο

Πετρέλαιο: Δεύτερη εβδομάδα αστάθειας για τον μαύρο χρυσό

Exit mobile version