Το THUNDER – πρώην TURGUT OZAL, αποτελεί το νέο απόκτημα της εταιρείας Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη και συνάμα το πρώτο ταχύπλοο που εντάσσει στο στόλο της.

Αγοράστηκε το περασμένο καλοκαίρι από την εταιρεία Istanbul Deniz Otobusleri η οποία το είχε στην κατοχή της 21 χρόνια και το εκμεταλλευόταν στη ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τα Πριγκιποννήσια.

Πρόκειται για ένα ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό καταμαράν το οποίο κατασκευάστηκε στην Αυστραλία το 1998  με ολικό μήκος 86,60μ , πλάτος 24μ,  χωρητικότητας 1.000 επιβατών και 215 ι.χ οχημάτων και ταχύτητας 35 κόμβων.

Η δρομολόγηση του νεοαποκτηθέντος ταχύπλοου έχει παρασκήνιο.

Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών  στις 30 Οκτωβρίου 2019 συζητήθηκε η αίτηση της εταιρείας για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου από 1/6/2019 – 30/9/2019 στην γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Θήρα με καθημερινές αναχωρήσεις από το αφετήριο λιμάνι στις 16:00.

Έκτακτη γιατί το πλοίο αγοράστηκε και περιήλθε στην κυριότητα της εταιρείας μετά την καταληκτική ημερομηνία για τις εμπρόθεσμες δρομολογήσεις πλοίων που ήταν η 31η Ιανουαρίου 2019.

Για το αίτημα της Fast Ferries  δόθηκε αναβολή για την επόμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. Όμως στο μεσοδιάστημα  η SEAJETS η  οποία εκπροσωπείται από  τον  Μάριο Ηλιόπουλο  ζήτησε τροποποίηση δρομολογίων του «ΝΑΧΟS JET»  και ώστε να δραστηριοποιείται  στην ίδια γραμμή με το «THUNDER»,  στην απογευματινή ζώνη αναχωρήσεων.

Ο Θεολόγος Παναγιωτάκης της Fast Ferries

Στη συνεδρίαση της 27ης Νοεμβρίου 2019 το θέμα της έκτακτης δρομολόγησης του «THUNDER» πήρε εκ νέου αναβολή και ομοίως η τροποποίηση δρομολογίων που ζήτησε η SEAJETS για το «NAXOS JET».
Τελικά και τα δύο θέματα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στις  13 Δεκεμβρίου 2019.

Εγκρίθηκε το αίτημα της SEAJETS με ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά στις 15:30 και της FAST FERRIES στις 15:50 με την διαφορά ότι το τελευταίο θα προεκτείνει τρεις  φορές την εβδομάδα το δρομολόγιου του μέχρι την Ανάφη και δύο φορές την εβδομάδα μέχρι την Θηρασιά. Η Fast Ferries δεν πήρε το δρομολόγιο όπως το είχε αιτηθεί αλλά με προσθήκες που αλλάζει  τον σχεδιασμό της. Βέβαια είχε το μειονέκτημα ότι ζήτησε δρομολόγια εκπρόθεσμα ενώ η Seajet απλώς τροποποίηση δρομολογίων έχοντας καταθέσει εμπρόθεσμα της αίτησή της.

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ  συζητήθηκαν και έλαβαν θετική γνωμοδότηση  τα αιτήματα της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου σύμφωνα με τα οποία, το SUPERRUNNER θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Ηράκλειο – Θήρα  – Νάξο – Μύκονο, το ΣΟΥΠΕΡΞΠΡΕΣ στην γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Ίο – Θήρα, το SUPERFERRY στην γραμμή Ραφήνα  – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος, το SUPERFERRY II με απογευματινές αναχωρήσεις στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος και τα  SUPERCAT & SUPERSPEED καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και Μύκονο προς Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Θήρα – Ίο και Πάρο.

Όλα αυτά βέβαια έχουν την θετική γνωμοδότηση από την τελευταία συνεδρίαση του Σ.Α.Σ , ωστόσο ακόμη δεν έχει υπογραφεί από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και από τον Υπουργό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας , οι συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών διεξάγονται πλέον «κεκλεισμένων των θυρών», χωρίς την παρουσία και την ομιλία εκπροσώπων των εταιρειών. Τις θέσεις τους τόσο για τα θέματα τους όσο και για τα θέματα ανταγωνιστών μπορούν πλέον να τα εκφράζουν μόνο με υπόμνημα που το αποστέλλουν στην διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑΝΠ παραμονές των συνεδριάσεων του Συμβουλίου.