Του Μηνά Τσαμόπουλου

Αύξηση παρουσιάζει για πρώτη φορά μετά από 5 συναπτά έτη, με ποσοστό, 3%, το μεταφορικό έργο επιβατών των τεσσάρων εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών και της HELLENIC SEAWAYS την περίοδο 2009-2014 ενώ στην Αδριατική η αυξητική τάση που εμφανίστηκε το 2013 συνεχίστηκε και το 2014 με 2% καταδεικνύοντας τη σταδιακή αύξηση της ζήτησης τουριστικού προϊόντος.

Σύμφωνα με τη μελέτη της XRTC στην ελληνική αγορά «μεγάλη μείωση στη ζήτηση εμφανίζει η NEL LINES (20%) ακολουθούμενη από την ANEK LINES (4%). Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η ATTICA GROUP (11%) ενώ ακολουθούν με πολύ μικρότερο ποσοστό η HELLENIC SEAWAYS (2%) και η MINOAN LINES (1,5%).

Η Αδριατική
Στην Αδριατική, σημειώνεται μικρότερη αύξηση σε ποσοστό 2% σε σχέση με το 2013. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα της XRTC «η ANEK LINES ήταν η μόνη που είχε σημαντική μείωση της τάξης του 11%. Η ATTICA GROUP παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2013 ενώ η MINOAN LINES είχε αύξηση αισθητή της τάξης του 14%.

Ανάλογη της κίνησης επιβατών, ήταν και η κίνηση για μεταφορά αυτοκινήτων την περίοδο 2009- 2014. Η αγορά της Ελλάδας παρουσιάζει για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια, οριακή βέβαια, αύξηση σε ποσοστό 1%, ενώ της Αδριατικής ήταν στα επίπεδα του συν 4% συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του 2013 αντικατοπτρίζοντας τα διαφαινόμενα σημάδια ανάκαμψης για τουριστικές μεταφορές με τη χρησιμοποίηση αυτοκινήτου ύστερα από αρκετά χρόνια» και προσθέτει:

«Στην ελληνική αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων τα ποσοστά των εταιρειών ήταν: ANEK LINES (-4%) όπως και στους επιβάτες, οριακή αύξηση για την HELLENIC SEAWAYS (+1%), μεγαλύτερη για τις ATTICA GROUP (+8%) MINOAN LINES (+3%) και δραματική μείωση για τη NEL LINES (-24%).

Στην αγορά της Αδριατικής, η ANEK LINES εμφάνισε μείωση (10%). Η ATTICA GROUP εμφάνισε αύξηση (11%) καθώς και η MINOAN LINES του Ομίλου Grimaldi (7%). Ανάλογη της κίνησης επιβατών, ήταν και η κίνηση για μεταφορά αυτοκινήτων την περίοδο 2009- 2014. Η αγορά της Ελλάδας παρουσιάζει για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια, οριακή βέβαια, αύξηση του +1%, ενώ της Αδριατικής ήταν στα επίπεδα του +4% συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του 2013 αντικατοπτρίζοντας τα διαφαινόμενα σημάδια ανάκαμψης για τουριστικές μεταφορές με τη χρησιμοποίηση αυτοκινήτου ύστερα από αρκετά χρόνια.

Πιο αναλυτικά, στην Ελληνική αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων τα ποσοστά των εταιρειών ήταν ANEK LINES (4%) όπως και στους επιβάτες, οριακή αύξηση για την HELLENIC SEAWAYS (1%), μεγαλύτερη για τις ATTICA GROUP (8%) MINOAN LINES (3%) και δραματική μείωση για τη NEL LINES (24%).

Στην αγορά της Αδριατικής, η ANEK LINES εμφάνισε μείωση (10%). Η ATTICA GROUP εμφάνισε αύξηση (11%) καθώς και η MINOAN LINES του Ομίλου Grimaldi (7%).