Το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Zim Sparrow παρέλαβε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου. Έχει μεταφορική ικανότητα 5.3000 «κουτιών».

Πρόκειται για το πρώτο από τα συνολικά 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιλαμβάνει το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας, συνολικής χωρητικότητας 63.100 teus.

H Navios Maritime Partners, με σειρά συγχωνεύσεων, έχει εξελιχθεί σε κολοσσό. Διαχειρίζεται μικτό στόλο από 180 πλοία (φορτηγά, δεξαμενόπλοια και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,1 εκατομμυρίων τόνων, και 235.414 εμπορευματοκιβώτια με μέσο όρο ηλικίας τα 9,6 έτη.

Πρόσφατα, η Αγγελική Φράγκου μιλώντας στο Economist ανέφερε ότι η ναυτιλία καταφέρνει να προσαρμόζεται στις μεταβολές που σημειώνονται με βάση τις εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον.

Μίλησε για νέες δυνατότητες μεταφοράς και αποθήκευσης LNG, τονίζοντας ότι μέσω έργων επαναεροποίησης η ικανότητα εισαγωγής LNG το 2024 θα έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 30% σε σύγκριση με το 2021.

Χαρακτήρισε διαχειρίσιμες τις επιπτώσεις από τις επιπλοκές που σημειώνονται στις θαλάσσιες μεταφορές, λόγω των επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, παρότι συνεπάγονται κατά 30% μεγαλύτερα ταξίδια των πλοίων, με διαδρομές γύρω από την Αφρική.

Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι ακόμη εδώ, ανέφερε χαρακτηριστικά ως προς τον ρόλο τους στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τη σκοπιά της ναυτιλίας. «Όσο θα βελτιώνονται, τόσο θα αυξάνονται και οι ευκαιρίες, είμαστε ακόμη σε ένα πρώιμο στάδιο», σημείωσε η Αγγελική Φράγκου και προσέθεσε: «Είμαστε στον τρίτο χειμώνα που περνούμε και καταφέραμε με αποτελεσματικό τρόπο να αντιμετωπίσουμε τη μεταφορά πολλών εμπορευμάτων, καθώς η Ευρώπη εξαρτιόταν κατά 55% από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία».

Επίσης, ανέφερε ότι η ναυτιλία με τρόπο αποτελεσματικό διαχειρίστηκε και επίλυσε το πρόβλημα, αξιοποιώντας χρηματοοικονομικούς πόρους, «χτίζοντας» μονάδες αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά και project επαναεροποίησης το 2024.

Τόνισε δε ότι το 2024 θα υπάρχει 34% μεγαλύτερη δυναμικότητα εισαγωγής lng σε σχέση με το 2021.

Επεσήμανε ότι το ίδιο ισχύει με το πετρέλαιο και τα σιτηρά, ενώ αναφερόμενη στην κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις κατά της ναυτιλίας από τους Χούθι, χαρακτήρισε και αυτό το πρόβλημα ως επιλύσιμο, που σημαίνει δέκα μέρες αύξηση του ταξιδιού και κατά 30% της απόστασης για ένα πλοίο, λόγω του διάπλου του γύρω από την Αφρική.

Σε επίπεδο τονομιλίων, είπε ότι αυτό είναι περίπου αυξημένο κατά 5%, δημιουργώντας ένα πρόβλημα πληθωριστικής πίεσης, αλλά και αυτό διαχειρίσιμο. Τόνισε ότι το 10% του συνόλου των εμπορευμάτων περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ και περίπου 24.000 πλοία τη διαπλέουν ετησίως.

Χαρακτήρισε ως πιο σοβαρό αυτό που βιώσαμε μετά την πανδημία, όταν η ανάγκη για μεταφορά προϊόντων αυξήθηκε ραγδαία και δεν υπήρχε δυνατότητα μεγαλύτερης χωρητικότητας στα πλοία.

Διαβάστε ακόμη  

Οι influencers της Ελλάδας: Ποιοι είναι, πόσο χρεώνουν, πώς πέτυχαν – Μία «ακτινογραφία» της αγοράς (pics)  

«Χρυσές» business 10,5 δισ. ευρώ στο ποδόσφαιρο, με «πρωταθλήτρια» τη Ρεάλ (pics) 

Ελληνίδα δισεκατομμυριούχος πουλά «χρυσάφι» τη φάρμα της στη Γαλλία και σταματά τις business με τα άλογα (pics + vid) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ