Η Ένωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations – ECSA), εκπροσωπούμενη από την Πρόεδρό της Karin Orsel, συμμετέχει σήμερα στον Στρατηγικό Διάλογο Υψηλού Επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ και τη Στρατηγική για τα Λιμάνια, που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό τον Επίτροπο Μεταφορών κ. Απόστολο Τζιτζικώστα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Η νέα Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τη διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, έναν τομέα-κλειδί για την πράσινη μετάβαση και την ευρωπαϊκή βιομηχανική αυτονομία.

Η ECSA παρουσίασε τις τέσσερις βασικές προτεραιότητες της για τη διαμόρφωση μιας φιλόδοξης και εφαρμόσιμης στρατηγικής:

1.Ανταγωνιστικότητα με παγκόσμιους όρους ισότιμου ανταγωνισμού

Ζητείται η διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας μέσω ενός λειτουργικού και συνεκτικού κανονιστικού και φορολογικού πλαισίου. Η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει ότι το ρυθμιστικό περιβάλλον δεν υπονομεύει την παρουσία των ευρωπαϊκών πλοιοκτητών στις διεθνείς θαλάσσιες αγορές.

2. Επενδύσεις αντί προστατευτισμού

Η ECSA προτείνει την αξιοποίηση των εσόδων από το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS) σε εθνικό επίπεδο αποκλειστικά για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Επείγει η επένδυση σε δυναμικό παραγωγής καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς και η γεφύρωση της τεράστιας διαφοράς κόστους μεταξύ συμβατικών και πράσινων λύσεων. Ζητείται η θέσπιση στόχου ώστε τουλάχιστον το 40% των καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών να παράγεται εντός της ΕΕ.

3. Ανάπτυξη δεξιοτήτων – Upskilling και Reskilling

Η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί νέες γνώσεις και δεξιότητες. Τουλάχιστον 250.000 εργαζόμενοι πρέπει να αναβαθμίσουν ή να επαναπροσδιορίσουν τις δεξιότητές τους μόνο στην Ευρώπη. Πρόκειται για ευκαιρία προσέλκυσης νέων ταλέντων και διαφοροποίησης του εργατικού δυναμικού, καθιστώντας τον κλάδο πιο ανταγωνιστικό και ανθεκτικό.

4. Απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών

Η γραφειοκρατία και η έλλειψη εναρμονισμένων απαιτήσεων αναφοράς περιορίζουν την αποδοτικότητα των ναυτιλιακών εταιρειών. Η ECSA στηρίζει την πρόθεση της Επιτροπής για μείωση του διοικητικού φόρτου κατά 25%, και κατά 35% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα.

Η Karin Orsel ευχαρίστησε τον Επίτροπο Τζιτζικώστα και τη Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ για τη διοργάνωση αυτού του κρίσιμου διαλόγου, εκφράζοντας τη δέσμευση της ECSA να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής που θα ενισχύσει τη ναυτιλία, την καινοτομία και την ευρωπαϊκή βιομηχανική δυναμική στη θάλασσα.

«Μια ανταγωνιστική ναυτιλία είναι προϋπόθεση για έναν ισχυρό και βιώσιμο θαλάσσιο βιομηχανικό πυλώνα στην Ευρώπη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά

Διαβάστε ακόμη

Απόρρητη έκθεση: Ευάλωτο σε χάκερς το λογισμικό το συνόρων της ΕΕ που εντοπίζει παράνομους μετανάστες και υπόπτους τρομοκρατίας

Από 21 Ιουλίου σε ισχύ το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας

Αύξηση στο επίδομα άδειας 2025: Τι δικαιούστε και πώς το υπολογίζετε online

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα