Στις 29 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τον «Προσανατολισμό Ανταγωνιστικότητας για την ΕΕ». Αυτός ο προσανατολισμός καθιερώνει την ανταγωνιστικότητα ως μία από τις καθοριστικές αρχές της ΕΕ για τις επόμενες δεκαετίες.
Ο προσανατολισμός στοχεύει σε δύο βασικούς στόχους: πρώτον, στην αναγνώριση των αναγκαίων πολιτικών αλλαγών για να αυξήσει η Ευρώπη την ανταγωνιστικότητά της, και δεύτερον, στην ανάπτυξη νέων τρόπων συνεργασίας για να επιταχυνθεί η λήψη αποφάσεων, να απλουστευθούν τα πλαίσια και οι κανόνες και να ξεπεραστεί η κατακερματισμένη κατάσταση. Για να μετατραπούν αυτοί οι στόχοι σε πραγματικότητα, η εστίαση τα επόμενα χρόνια θα είναι στην εξάλειψη του χάσματος καινοτομίας και στην ανάπτυξη και εφαρμογή ενός κοινού οδικού χάρτη για την απο-ανθρακοποίηση και την ανταγωνιστικότητα.
Η κινητικότητα και η τεχνολογική ουδετερότητα είναι, σύμφωνα με τον προσανατολισμό, κλειδιά για την ανταγωνιστικότητα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει ένα Σχέδιο Βιώσιμων Επενδύσεων στον Τομέα των Μεταφορών, με επιπλέον μέτρα για τη μείωση του κινδύνου στις επενδύσεις που απαιτούνται για την ταχεία ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και τη διανομή ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών καυσίμων μεταφορών. Επίσης, μια νέα στρατηγική θα αναδείξει τον ρόλο των ευρωπαϊκών λιμανιών και της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην μελλοντική οικονομία της ΕΕ.
Επιπλέον, θεωρείται κρίσιμη η ανάγκη για συνεργασία μεταξύ της ΕΕ, των κρατών μελών και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να μεγιστοποιηθεί ο αντίκτυπος. Και τέλος, η ψηφιοποίηση θα παίξει το ρόλο της, καθώς η ψηφιοποίηση και η διάχυση προηγμένων τεχνολογιών στην ευρωπαϊκή οικονομία είναι ένα από τα συστατικά για την αύξηση της παραγωγικότητας της Ευρώπης.
“Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός τομέας είναι σε ιδιαίτερη θέση να συνεισφέρει στους στόχους που καθορίζονται στον προσανατολισμό ανταγωνιστικότητας. Ο τομέας περιλαμβάνει οργανισμούς πιστοποίησης, ναυπηγούς, πλοιοκτήτες (ναυτιλία και ενδοχώρα), κατασκευαστές εξοπλισμού, λιμάνια, υποδομές και παρόχους υπηρεσιών (π.χ. εκσκαφές), πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα” σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τεχνολογική Πλατφόρμα για τις Θαλάσσιες Μεταφορές (Waterborne Technology Platform)
Όλοι οι τομείς του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, και η λειτουργία ολόκληρου του τομέα θα είναι καθοριστική για να παραμείνει παγκόσμιος ηγέτης και να προσφέρει ποιοτικές θέσεις εργασίας. Η τεχνολογική ηγεσία σημαίνει να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της μετάβασης, αναπτύσσοντας και εφαρμόζοντας ανταγωνιστικές λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, προσφέροντας την ικανότητα να γίνουμε ανθεκτικοί στο κλίμα, εξαλείφοντας όλους τους επιβλαβείς ρύπους, βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας ένα ανθεκτικό, ανταγωνιστικό και ευημερούν μέλλον.
Ο προσανατολισμός υπογραμμίζει τον ουσιαστικό ρόλο της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας για την επίτευξη της τεχνολογικής ηγεσίας. Επιπλέον, τονίζει την ανάγκη για ενθάρρυνση νέων τρόπων εμπλοκής και δέσμευσης της βιομηχανίας για μια ομαλότερη πορεία από την ιδέα στη δοκιμή, την κλιμάκωση και την εφαρμογή.
Ο Εέρο Λεχτοβάαρα, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Waterborne TP, δήλωσε: «Καλωσορίζουμε θερμά τον Προσανατολισμό Ανταγωνιστικότητας για την ΕΕ, με έμφαση στην τεχνολογική ηγεσία, η οποία είναι σύμφωνη με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας. Η έκθεση αναδεικνύει όχι μόνο τον σημαντικό ρόλο της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας, αλλά και τη ζωτική σύνδεση με τη δοκιμή, την κλιμάκωση και την εφαρμογή.
Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να φροντιστούν μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης, η οποία θα περιλαμβάνει τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα και θα λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητές του, συμπεριλαμβανομένου του μεγάλου αριθμού ΜΜΕ. Οι συνεργασίες, εντός του πλαισίου του Horizon Europe, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον κοινό καθορισμό στόχων και στην ενίσχυση των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων. Ωστόσο, για να αυξηθεί η επιρροή τους, πρέπει να διασφαλιστούν περαιτέρω συνέργειες με μηχανισμούς εφαρμογής. Η προσέγγιση «Ομάδα Ευρώπη» θα παραμείνει αναγκαία, και ανυπομονούμε να συνεισφέρουμε στους στόχους που καθορίζονται στον Προσανατολισμό Ανταγωνιστικότητας μαζί με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα κράτη μέλη και τις Συνεργαζόμενες Χώρες, τα μέλη μας και τον ευρύτερο τομέα ναυτιλιακής μεταφοράς της Ευρώπης».
Διαβάστε ακόμη
Ελληνοτουρκικό μπρα ντε φερ στις έρευνες για το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου
Σε ποιες περιοχές βρίσκονται τα πιο οικονομικά σπίτια στην Αθήνα έως 120 τ.μ. (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.