Σε ένα περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, ο πρόεδρος και CEO της Euroseas, Αριστείδης Πίττας, εμφανίζεται αισιόδοξος αλλά και ρεαλιστής ως προς τις προοπτικές της αγοράς και της εταιρείας. Όπως σημειώνει, παρά τη διόρθωση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έως τα χαμηλότερα επίπεδα διετίας τον Σεπτέμβριο, οι ναυλώσεις πλοίων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ενώ το ενδιαφέρον των ναυλωτών έχει ενισχυθεί εκ νέου από τον Οκτώβριο.

Ο κ. Πίττας τονίζει ότι οι ναύλοι για τα containerships διατηρούνται ισχυροί, με τις συνθήκες προσφοράς–ζήτησης να παραμένουν ευνοϊκές για τις κατηγορίες feeder και intermediate όπου δραστηριοποιείται η Euroseas. Την ίδια στιγμή, όμως, αναγνωρίζει ότι το σκηνικό για τα μεγάλα containerships είναι πιο σύνθετο: η υψηλή ναυπηγική δραστηριότητα και η πιθανή ομαλοποίηση της κυκλοφορίας μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ενδέχεται να ασκήσουν πιέσεις.

Ωστόσο, τα μικρότερα μεγέθη παρουσιάζουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: μικρή ηλικιακή ανανέωση του στόλου και περιορισμένες νέες παραγγελίες, κάτι που –σύμφωνα με τον ίδιο– θα οδηγήσει πιθανότατα σε περαιτέρω συρρίκνωση του διαθέσιμου στόλου τα επόμενα χρόνια. «Αυτό δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για πλοιοκτήτες σαν εμάς», υπογραμμίζει.

Η Euroseas ανακοίνωσε πέντε νέες forward ναυλώσεις για πλοία intermediate μεγέθους, συμπεριλαμβανομένου του M/V Synergy Oakland, καθώς και των τεσσάρων νεότευκτων που θα παραδοθούν μεταξύ 2027–2028. Τα συμβόλαια αυτά εξασφαλίζουν:

  • EBITDA σχεδόν $25 εκατ. για το M/V Oakland στην ελάχιστη περίοδο.
  • Περίπου $40 εκατ. EBITDA ανά νεότευκτο, για συνολική ελάχιστη συνεισφορά $183 εκατ..

Με τα νέα συμβόλαια, η εταιρεία «κλειδώνει» κάλυψη ναύλων κατά 75% για το 2026 και άνω του 50% για το 2027, με ορατότητα εσόδων έως και το 2032 – εξέλιξη που μειώνει σημαντικά τον επιχειρηματικό κίνδυνο και ενισχύει τη σταθερότητα των ταμειακών ροών.
«Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας στα feeder και intermediate containerships, με περιβαλλοντικό αποτύπωμα νέας γενιάς», δήλωσε ο κ. Πίττας, σημειώνοντας παράλληλα τη συνέχιση του επενδυτικού προγράμματος, την ενίσχυση των retrofits και την αξιοποίηση ευκαιριών που μπορούν να προσθέσουν αξία.

Οικονομικά αποτελέσματα γ΄ τριμήνου

Η Euroseas παρέμεινε σε πορεία υψηλής κερδοφορίας:

  • Έσοδα: $56,9 εκατ.
  • Καθαρά κέρδη: $29,7 εκατ. ή $4,27/μετοχή (basic)
  • Adjusted net income: $29,6 εκατ.
  • Adjusted EBITDA: $38,8 εκατ.
  • Μέσος αριθμός πλοίων σε λειτουργία: 22,0
  • Μέσο TCE: $29.284/ημέρα

Παράλληλα, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τριμηνιαίο μέρισμα $0,70/μετοχή, απόδοση περίπου 5%, με καταβολή στις 16 Δεκεμβρίου 2025.

Η εταιρεία συνέχισε και το share buyback, έχοντας έως σήμερα επαναγοράσει 466.374 μετοχές έναντι $10,5 εκατ., στο πλαίσιο του σχεδίου επαναγοράς $20 εκατ.

Αποτελέσματα εννεάμηνου

  • Έσοδα: $170,5 εκατ.
  • Καθαρά κέρδη: $96,5 εκατ. ή $13,90/μετοχή
  • Adjusted net income: $85,0 εκατ.
  • Adjusted EBITDA: $115,2 εκατ.
  • Μέσος στόλος σε λειτουργία: 22,6 πλοία
  • Μέσο TCE: $28.735/ημέρα

Οι λειτουργικές δαπάνες παρέμειναν σταθερές, με το ημερήσιο κόστος (ex-drydocking) να διαμορφώνεται στα $7.246/ημέρα για το τρίμηνο και $7.386/ημέρα στο εννεάμηνο, παρά την επίδραση της ενίσχυσης του ευρώ και της αναπροσαρμογής της διαχειριστικής αμοιβής από 810 σε 840 ευρώ/ημέρα.
Το καθαρό χρέος της εταιρείας στις 30 Σεπτεμβρίου ανερχόταν σε $224 εκατ., με διαθέσιμα (restricted και unrestricted) ύψους $112,4 εκατ.

Η Euroseas συνεχίζει να αξιοποιεί την ευνοϊκή συγκυρία στα segments των feeder και intermediate containerships, συνδυάζοντας μακροχρόνιες ναυλώσεις, ισχυρή κερδοφορία και σταθερή μερισματική πολιτική – στοιχεία που ενισχύουν περαιτέρω τη θέση της σε μια αγορά που, παρά τις προκλήσεις, παραμένει ελκυστική για τους παίκτες με στρατηγικό βάθος και ισχυρό στόλο.

Διαβάστε ακόμη 

H κατρακύλα συνεχίζεται – Κάτω από τα $90.000 το bitcoin

ΕΧΑΕ: Κοντά στο 73% το ποσοστό αποδοχής της δημόσιας πρότασης της Euronext

Fitch: Η αναβάθμιση της Ελλάδας «θωρακίζει» το λειτουργικό περιβάλλον των τραπεζών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα