Με το Βραβείο Καινοτομίας & Τεχνολογίας διακρίθηκε η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners LP, στο πλαίσιο του Gala dinner “Technology and Innovation in 2022 and beyond”, που διοργανώθηκε από τον Economist.

Το βραβείο παρέλαβε ο διευθύνων σύμβουλος, Γεράσιμος Καλογηράτος, ο οποίος δήλωσε: «Είναι μεγάλη μας τιμή για την Capital Product Partners αλλά και για τον ευρύτερο όμιλο της Capital που παραλαμβάνουμε αυτό το βραβείο. Η επένδυση  σε νέες τεχνολογίες και στην καινοτομία είναι πολύ σημαντική, μπορώ να πω υπαρξιακής σημασίας και για τη ναυτιλία. Η ποντοπόρος  ναυτιλία έχει δύο μεγάλες προκλήσεις μπροστά της.  Η πρώτη είναι η μετάβαση στο λεγόμενο  net zero και η δεύτερη πρόκληση είναι το digitalization. Είμαστε πεπεισμένοι ότι  η υιοθέτηση  νέων τεχνολογιών και η καινοτομία είναι  η οριστική  απάντηση και στις δύο αυτές προκλήσεις.  Ιδιαίτερα μάλιστα για  τη μετάβαση στο net zero  όπου αντίθετα ίσως με άλλους κλάδους της παγκόσμιας βιομηχανίας  δεν υπάρχει  ορατό τεχνολογικό μονοπάτι. Έχουμε την υποχρέωση να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες  προκειμένου  να βοηθήσουμε την έρευνα και την ανάπτυξη  για να βρεθούν  τεχνολογικές λύσεις που θα μας φέρουν πιο κοντά στον στόχο μας.  Έτσι  και η Capital έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια περίπου 4 δισ.  δολάρια σε πάνω από 41 πλοία όσο αφορά το ναυπηγικό της πρόγραμμα με τεχνολογίες αιχμής τόσο όσον αφορά την πρόωση από  αιολική ενέργεια μέχρι τη σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο των λιμανιών προκειμένου να μειώνεται η ζήτηση σε ορυκτά καύσιμα,  αλλά ταυτόχρονα δίνουμε μεγάλη σημασία  και στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών του γραφείου αλλά και του  πλοίου αναπτύσσοντας  στρατηγικές  κυβερνοασφάλειας. Εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες που μας δίνει η νέα εποχή της ψηφιοποίησης. Με το βραβείο αυτό  μας δίνετε την ενέργεια και την όρεξη να συνεχίσουμε»».

Η Capital Product Partners LP αλλά και ο ευρύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Capital, τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει τη βιωσιμότητα και την πρωτοπορία που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο της στρατηγικής τους, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές.

Έχοντας προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προηγμένα προγράμματα ναυπήγησης στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς με 41 πλοία υπό παραγγελία, αξίας περί τα 4 δισ. δολάρια, επενδύει διαρκώς στην αναζήτηση και εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στο σχεδιασμό, την κατασκευή και διαχείριση του υψηλών προδιαγραφών στόλου της, με απώτερο στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου της.

Σε αυτές συγκαταλέγονται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού αερίου, της αιολικής και ηλεκτρικής ενέργειας, λύσεις τεχνητής νοημοσύνης και στρατηγικές κυβερνοασφάλειας με απώτερο στόχο, τη διαμόρφωση μίας σύγχρονης και βιώσιμης ναυτιλίας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Capital Product Partners LP έχει τοποθετηθεί στρατηγικά στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του στην ενεργειακή μετάβαση, αφού επιλέγεται διεθνώς ως το καύσιμο-γέφυρα. Η μεταφορά υγροποιήμενου φυσικού αερίου με πλοία μετά από τα πρόσφατα γεγονότα στην Ευρώπη, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενεργειακής στρατηγικής τόσο των παραγωγών όσο και των καταναλωτών φυσικού αερίου.

Η Capital πρωτοπορεί εφαρμόζοντας τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες αιχμής με γνώμονα την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου της.

Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα ναυπήγησης της Capital έχει τα εξής καινοτόμα χαρακτηριστικά:

• Πλοία LNG υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai, στα οποία, ο όμιλος της  Capital είναι ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που τον Μάϊο του 2021 επένδυσε στην εγκατάσταση μηχανών που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές μεθανίου για τα υπό κατασκευή πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Επίσης έχει εγκαταστήσει σε όλα του τα πλοία μεταφοράς LNG το προηγμένο σύστημα λίπανσης της γάστρας με αέρα και την τεχνολογία χρήσης διπλού καυσίμου με την εναλλακτική επιλογή του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Σε σύγκριση με τα τετράχρονα πλοία DFDE/TFDE που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2011-2016, οι εκπομπές μεθανίου μειώνονται κατά 80%, καθώς διαθέτουν και ηλεκτρογεννήτριες αξόνων που αφαιρούν την ανάγκη να λειτουργούν οι βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου στη θάλασσα μέσω της αξιοποίησης της ενέργειας από τους άξονες των κυρίων μηχανών, μειώνοντας έτσι περαιτέρω τις εκπομπές μεθανίου και CO2.

• Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 Teu (Feeder) στα ναυπηγεία Hyundai Mipo. Στα πλοία έχει προσχεδιαστεί η εγκατάσταση για επιλογή εναλλακτικού καυσίμου (LNG ή Αμμωνία) ενώ είναι τα πρώτα στο κόσμο αυτού του μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να εφαρμόσουν σύστημα Alternate Marine Power (AMP/Cold ironic) δηλαδή ηλεκτροδότησης από την στεριά όταν βρίσκονται στο λιμάνι.

Είναι εξοπλισμένα με μηχανές ΜΑΝ B&W, με την κατασκευάστρια να αναμένει σε σύγκριση με τα πλοία που παραγγέλθηκαν πριν από 2 χρόνια ετήσιες μειώσεις εκπομπών ΝΟx κατά 80% που ισοδυναμεί με ημερήσια εξοικονόμηση NOx 2.162 kg. Επίσης παρουσιάζουν 6.093 kg χαμηλότερες εκπομπές CO2 ετησίως και 35.640 kg χαμηλότερες εκπομπές Sox ετησίως.

• Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.200 Teu Neo Panamax, στο ναυπηγείο Hyundai Samho. Τα πλοία φέρουν σύστημα καθαρισμού καυσαερίων SOX (scrubber κλειστού βρόχου), ενώ έχει προσχεδιαστεί η εγκατάσταση για επιλογή εναλλακτικού καυσίμου (LNG ή Αμμωνία) και θα διαθέτουν και σύστημα AMP. Παράλληλα διαθέτουν καινοτόμες προπέλες επικαλυμμένες με πυρίτιο για βελτίωση της υδροδυναμικής απόδοσης, ενώ διαθέτουν συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας στην προπέλα και τον βολβό. είναι εξοπλισμένα με ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας για το πλήρωμα και το φορτίο και βαφές τελευταίας γενιάς με χαμηλής τριβής αντιρρυπαντικά και χωρίς διαλύτες.

• Δεξαμενόπλοια πετρελαίου και χημικών προϊόντων μέσης εμβέλειας, μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt έκαστο, είναι υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai Vinashin. Επιπλέον όλων των υπολοίπων καινοτομιών που εφαρμόζονται και στον υπόλοιπο στόλο είναι τα πρώτα πλοία αυτού του τύπου στον κόσμο που θα αξιοποιούν και την αιολική ενέργεια για την πρόωση τους καθώς θα φέρουν το καινοτόμο σύστημα «WIND Rotor Sails»  (2 πτυσσόμενοι ρότορες ύψους 35 μέτρων στο κατάστρωμα).

Τα δεξαμενόπλοια αυτά θα είναι τα πρώτα στον κόσμο που θα έχουν αυτές τις δυνατότητες και διαθέτουν τις πρώτες σχετικές πιστοποιήσεις (notations) που ανέπτυξε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS με την βοήθεια της Capital. Τα notations, που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε τύπο πλοίου, αναπτύχθηκαν για να υποστηρίξουν τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας που στοχεύουν στην απαλλαγή από τον άνθρακα και να αναγνωρίσουν τις επενδύσεις αειφορίας.

Με το βλέμμα στραμμένο στην μετάβαση σε μια πιο «πράσινη» ναυτιλία η Capital Product Partners, επιδιώκει να έχει έναν ενεργό ρόλο.

Παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις, συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων συστημάτων, αλλά και για την ανάπτυξη νέων πιο καθαρών καυσίμων που μπορούν να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και αναπτύσσει σημαντικές συμπράξεις με πανεπιστημιακούς φορείς και νηογνώμονες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη ολοκλήρωση του ερευνητικού έργου “Smart Bearing” σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα ABS. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC για τη χρήση της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία, αλλά και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και ομάδες εργασίας του αγγλικού νηογνώμονα Lloyd’s Register και του γαλλικού νηογνώμονα Bureau Veritas για τη χρήση των βιοκαύσιμων ως εναλλακτική μορφή ενέργειας.

H Capital αποτελεί και μία από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες που ενέταξε πλήρως στη λειτουργία της τα κριτήρια ESG και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών, όπως η Ε.Ε και ο ΙΜΟ με απώτερο στόχο τη βιώσιμη μετάβαση της ναυτιλίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Διαβάστε ακόμα: 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Θα υπάρξει τρίτος γύρος διαπραγματεύσεων – Τι συμφώνησαν Μόσχα και Κίεβο (tweets)

Χρηματιστήριο Αθηνών: Προσπάθεια να ελέγξει τις απώλειες, μετά την αρχική «βουτιά»

Μητσοτάκης: Σωστή η απόφαση για αμυντική βοήθεια στην Ουκρανία – Είμαι ανοικτός σε συνάντηση με τον Ερντογάν (upd)