Σε μια χρονιά που η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να ανταποκριθεί σε ριζικές αλλαγές και αυξημένες απαιτήσεις περιβαλλοντικής συμμόρφωσης, η Celestyal ξεχώρισε με μια ουσιαστική και ιδιαίτερα στοχευμένη τοποθέτηση στο συνέδριο ESG Shipping Awards 2025 – The Conference, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο. Η εταιρεία παρουσίασε την εμπειρία και τα αποτελέσματα της εφαρμογής βιοκαυσίμων στον στόλο της, επιβεβαιώνοντας τον πρωτοποριακό της ρόλο στη μετάβαση προς μια πιο πράσινη κρουαζιέρα.

Κατά τη διάρκεια του πάνελ «Shaping Together the Future of Sustainable Shipping», ο κ. Κωνσταντίνος Τσιγάρας, Managing Director της Coral Marine, αναφέρθηκε απευθείας προς τον κ. Χρύσανθο Χρυσάνθου, VP Technical της Celestyal, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία αποτέλεσε την πρώτη που υιοθέτησε στην πράξη βιοκαύσιμα στην Ελλάδα — ένα βήμα που πλέον θεωρείται σημείο αναφοράς για τον κλάδο.

Ο κ. Χρύσανθος Χρυσάνθου, VP Technical της Celestyal και ο κ. Κωνσταντίνος Τσιγάρας, Managing Director της Coral Marine

Η Celestyal, εφαρμόζοντας το στρατηγικό της σχέδιο βιωσιμότητας, ξεκίνησε το 2025 τη χρήση βιοκαυσίμων σε όλα τα πλοία της. Συνολικά, η κατανάλωση 2.000 μετρικών τόνων B24 ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία της τεχνολογίας.

Ο κ. Χρυσάνθου εξήγησε ότι τα βιοκαύσιμα δεν αποτελούν απλώς μια προσωρινή λύση, αλλά έναν από τους πιο αποτελεσματικούς μηχανισμούς άμεσης μείωσης εκπομπών — ιδιαίτερα σε μια εποχή που ο Κανονισμός FuelEU Maritime ανεβάζει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης. «Το κόστος θα αυξηθεί έως 50% από το 2026» σημείωσε, υπογραμμίζοντας το βάρος που δέχονται κυρίως τα υπάρχοντα πλοία.

Κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία του εγχειρήματος υπήρξε η συνεργασία με την Coral Marine, η οποία διασφάλισε σταθερό εφοδιασμό πιστοποιημένων βιοκαυσίμων με πλήρη ιχνηλασιμότητα. «Οι συνεργασίες αυτές είναι το κλειδί για την κλιμάκωση πραγματικά βιώσιμων λύσεων» είπε ο κ. Χρυσάνθου.

Ο ίδιος τόνισε ότι μετά το 2030, όταν τα όρια εκπομπών GHG θα γίνουν αυστηρότερα, ο ρόλος των βιοκαυσίμων θα είναι ακόμη πιο καθοριστικός.

Από την πλευρά της Motor Oil, ο κ. Τσιγάρας τόνισε ότι η παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων παραμένει περιορισμένη καθώς δεν υπάρχει ακόμη ενιαίο πλαίσιο για την πράσινη μετάβαση: «Η αγορά θα συνεχίσει να χρειάζεται μίγματα συμβατικών καυσίμων με βιοκαύσιμα. Εμείς επενδύουμε ενεργά στη διάθεση αξιόπιστων, πιστοποιημένων λύσεων για τον κλάδο».

Η εταιρεία σχεδιάζει μια σειρά ενεργειών που ενισχύουν ακόμη περισσότερο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα:

  • Σταδιακή αύξηση των ποσοστών ανάμειξης όπου αυτό είναι τεχνικά και επιχειρησιακά εφικτό.
  • Εξερεύνηση προηγμένων βιοκαυσίμων όπως HVO και FAME δεύτερης γενιάς
  • Ενεργειακές βελτιστοποιήσεις με επιστρώσεις χαμηλής τριβής και παρακολούθηση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.

«Τα βιοκαύσιμα είναι σήμερα ένα από τα πιο αξιόπιστα και άμεσα εργαλεία για τη συμμόρφωση και τη βιωσιμότητα» κατέληξε ο κ. Χρυσάνθου.

Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης:

Matthew Lodge, Πρέσβης της Αυτού Μεγαλειότητας στην Ελλάδα
Νίκος Αυλώνας, Vice President, Corporate Responsibility Institute
Christopher Rex, Head of Sustainability & Research, Danish Ship Finance
Νεκτάριος Δεμενόπουλος, Public & Investor Relations Chief Deputy Manager, ΟΛΠ/COSCO SHIPPING

Διαβάστε ακόμη 

Η Metlen στους βασικούς διεκδικητές για τη γαλλική Aluminium Dunkerque

Ολο το πλάνο για το νέο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Πόσο θα πωλούνται τα σπίτια (pics+vids)

Αλέξανδρος Μπένος: Πού «πατά» το νέο αναβαθμισμένο guidance της Cenergy (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα