Μισός αιώνας αδιάλειπτης παρουσίας και ουσιαστικής συνεργασίας με την ελληνική ναυτιλία σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK. Η ίδρυση του γραφείου στον Πειραιά το 1975 αποτέλεσε την απαρχή μιας σταθερής και αμοιβαία επωφελούς σχέσης με τον μεγαλύτερο στόλο του κόσμου. Σήμερα, 50 χρόνια μετά, ο οργανισμός επιβεβαιώνει όχι μόνο τη δυναμική του στην ελληνική αγορά, αλλά και τον κομβικό του ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή πρόοδο.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Χιροάκι Σούγκα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ClassNK, αποτυπώνει με σαφήνεια τη στρατηγική κατεύθυνση του οργανισμού απέναντι στις προκλήσεις της εποχής – από την ενεργειακή μετάβαση και την αυξανόμενη ρυθμιστική πίεση έως τη ραγδαία ψηφιοποίηση. Παράλληλα, αναδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο των Ελλήνων πλοιοκτητών στην εξέλιξη του ClassNK, τη σημασία της ελληνικής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας για την Ιαπωνία και την ίδρυση του νέου Tech Expertise Center στον Πειραιά, που ενισχύει περαιτέρω την τεχνική υποστήριξη και την τεχνολογική ανταλλαγή.
– Κύριε Σούγκα, φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την ίδρυση του γραφείου του ClassNK στην Ελλάδα. Τι σηματοδοτεί αυτό το ορόσημο για τον οργανισμό σας;
Η 50ή επέτειος του γραφείου μας στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει μια βαθιά και μακροχρόνια σχέση με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι απόδειξη της εμπιστοσύνης που έχει δείξει το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν στο ClassNK και της διαρκούς δέσμευσής μας να υποστηρίζουμε τους Ελληνες πλοιοκτήτες με τις υψηλότερες προδιαγραφές υπηρεσιών.
– Πώς θα περιγράφατε τη σχέση του ClassNK με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα κατά τις τελευταίες πέντε δεκαετίες; Ποια είναι η σημερινή εικόνα και η συμβολή των Ελλήνων πλοιοκτητών στις δραστηριότητες του ClassNK;
Το ClassNK διατηρεί μια σταθερή και αξιόπιστη σχέση με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα εδώ και 50 χρόνια. Από την ίδρυση του γραφείου μας στον Πειραιά, το 1975, αναπτυχθήκαμε παράλληλα με τον ελληνικό στόλο.
Σήμερα, πάνω από 1.000 πλοία που ανήκουν σε Ελληνες πλοιοκτήτες είναι εγγεγραμμένα στο ClassNK -ο μεγαλύτερος αριθμός μεταξύ όλων των νηογνωμόνων παγκοσμίως- αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 14% της ολικής χωρητικότητας του στόλου μας. Η δημιουργία της Ελληνικής Επιτροπής το 1992 και της Τεχνικής Επιτροπής το 2009, με τη συμμετοχή Ελλήνων πλοιοκτητών και εμπειρογνωμόνων, αποτελεί πλατφόρμα συζήτησης τεχνικών και ναυτιλιακών θεμάτων και έχει συμβάλει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μας. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, φέτος εγκαινιάσαμε το Tech Expertise Center (TEC) στον Πειραιά, προσφέροντας εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη στους Ελληνες πλοιοκτήτες και συμβάλλοντας παγκοσμίως σε τομείς όπως η απανθρακοποίηση και η καινοτομία ψηφιακών τεχνολογιών.
– Ποια είναι η εικόνα αναφορικά με την κατασκευή πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας σε ιαπωνικά ναυπηγεία; Υπάρχουν σχετικά στατιστικά στοιχεία;
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα μετά τους Ιάπωνες όσον αφορά τις παραγγελίες σε ιαπωνικά ναυπηγεία και θεωρούνται πολύτιμοι συνεργάτες της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία εξειδικεύονται ιδιαίτερα στα bulk carriers, κατηγορία στην οποία δραστηριοποιούνται πολλοί Ελληνες πλοιοκτήτες, δημιουργώντας μια ισχυρή και αμοιβαία επωφελή συνεργασία που έχει οδηγήσει στην πλήρη κάλυψη των παραγγελιών έως και το 2028. Πιστεύουμε ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να εκτιμούν την υψηλή ποιότητα και αποδοτικότητα καυσίμου των πλοίων ιαπωνικής ναυπήγησης. Μάλιστα ορισμένοι έχουν ήδη παραγγείλει πλοία διπλού καυσίμου, γεγονός που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη τους στην αξιοπιστία και την τεχνολογική υπεροχή των ιαπωνικών ναυπηγείων.
-Εν όψει των παγκόσμιων αναταράξεων -γεωπολιτικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών- ποια είναι η στρατηγική και τα σχέδια του ClassNK για το μέλλον;
Το ClassNK ενισχύει τον ρόλο του ως αξιόπιστος συνεργάτης για ασφαλή και βιώσιμη ναυτιλία. Οι στρατηγικές μας επικεντρώνονται στην ενίσχυση των ψηφιακών λύσεων, στην υποστήριξη της απανθρακοποίησης και στην αύξηση της ευελιξίας μας ώστε να ανταποκρινόμαστε στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ρυθμιστικές και οικονομικές συνθήκες.
– Η πράσινη μετάβαση αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη. Πώς υποστηρίζει το ClassNK τους πλοιοκτήτες -και ιδιαίτερα τους Ελληνες- στο ταξίδι προς την απανθρακοποίηση;
Η ιαπωνική τεχνογνωσία, όπως οι ενεργειακά αποδοτικές σχεδιάσεις και η ναυπηγική δεξιοτεχνία, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Το ClassNK συμβάλλει πιστοποιώντας καινοτομίες και διευκολύνοντας την ασφαλή υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στον κλάδο.
Υποστηρίζουμε τους Ελληνες πλοιοκτήτες μέσω των υπηρεσιών Transition Support Services, προσφέροντας εξατομικευμένη καθοδήγηση για στρατηγικές απανθρακοποίησης που περιλαμβάνουν εναλλακτικά καύσιμα, τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και συστήματα δέσμευσης άνθρακα. Παράλληλα, εκδίδουμε ενημερωτικά εργαλεία όπως το Alternative Fuel Insight για τη διαμόρφωση στρατηγικής καυσίμων. Το νέο μας Tech Expertise Center στον Πειραιά στηρίζει ουσιαστικά τους Ελληνες πλοιοκτήτες και σε αυτούς τους τομείς.
– Πώς επηρεάζουν η ραγδαία ψηφιοποίηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη τον ρόλο ενός νηογνώμονα; Ποια είναι η στρατηγική του ClassNK σε αυτόν τον τομέα;
Η ψηφιοποίηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιαμορφώνουν τις ναυτιλιακές λειτουργίες. Το ClassNK προσαρμόζεται δυναμικά, αναβαθμίζοντας τις ψηφιακές πλατφόρμες και υπηρεσίες δεδομένων ώστε να υποστηρίζει την ασφαλή λειτουργία και τη διαχείριση κινδύνων των πελατών μας σε ένα πιο έξυπνο και διασυνδεδεμένο περιβάλλον.
– Τέλος, ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για το μέλλον του ClassNK και ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα;
Το ClassNK θα συνεχίσει να χτίζει πάνω στην εμπιστοσύνη και την αναγνώριση που έχει κερδίσει, εξελισσόμενο σε έναν ακόμη πιο ενεργό οργανισμό πιστοποίησης και παροχής πληροφόρησης – πάντοτε πιστό στο κεντρικό μας μήνυμα: Connecting the World with Lasting Trust. Είμαστε βαθιά ευγνώμονες στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, της οποίας η μακροχρόνια συνεργασία και στήριξη υπήρξε θεμέλιος λίθος της πορείας μας. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης και τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Με ποια βαριά σφυριά πέφτει η αυλαία για το καλοκαίρι
Αττική Οδός: Μέρισμα ρεκόρ €83,85 εκατ. για το 2024 στο τέλος της παραχώρησης
Stress Tests: Eτοιμες για υψηλή βαθμολογία οι ελληνικές τράπεζες (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.