Με αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία της Costamare Bulkers αλλά και σαφήνεια για τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας, ο CEO κ. Γρηγόρης Ζήκος σχολίασε τα αποτελέσματα του πρώτου πλήρους τριμήνου λειτουργίας της ως ανεξάρτητης, εισηγμένης εταιρείας:

«Η Costamare Bulkers πέτυχε καθαρά κέρδη 7,4 εκατ. δολαρίων και βρίσκεται σε θέση καθαρής αρνητικής μόχλευσης, με περίπου 206 εκατ. δολάρια σε μετρητά και 160 εκατ. δολάρια χρέος. Προχωράμε σταθερά στη στρατηγική μας: αποεπένδυση από μικρότερα και παλαιότερα πλοία, ενίσχυση του στόλου με μεγαλύτερες μονάδες και εστίαση στα Kamsarmax».

Ο ίδιος τόνισε ότι η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με την Cargill, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο, αποτελεί σημείο καμπής: «Έχουμε ήδη μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του trading book – το forward cargo book, τις θέσεις FFAs και τον κύριο όγκο των chartered-in πλοίων. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την πλατφόρμα λειτουργίας μας, εστιασμένη πλέον στα Kamsarmaxes, ώστε να βελτιστοποιούμε τις αποδόσεις και να διαχειριζόμαστε τον κίνδυνο».

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία κατέγραψε:

Καθαρά κέρδη 7,4 εκατ. δολ. ή 0,30 δολ. ανά μετοχή.
Προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 5,4 εκατ. δολ.
Ρευστότητα 290,5 εκατ. δολάρια.
Χρέος 159,3 εκατ. δολ. και μετρητά 205,8 εκατ. δολ., οδηγώντας σε αρνητική καθαρή μόχλευση.

Το τρίμηνο σηματοδότησε τη σταθεροποίηση της Costamare Bulkers στη νέα της μορφή, μετά το spinoff από την Costamare Inc. την 6η Μαΐου.

Η εταιρεία προχωρά στην πλήρη αναδιάρθρωση της εμπορικής της πλατφόρμας. Η στρατηγική συνεργασία με την Cargill περιλαμβάνει:

  • Τη μεταβίβαση του μεγαλύτερου μέρους του trading book,
  • Τη μεταφορά 19 chartered-in πλοίων,
  • Την παραχώρηση ολόκληρου του forward cargo book και των θέσεων FFA,
  • Την εξέλιξη συμφωνιών για χρονοναυλώσεις τεσσάρων Supramax,
  • Την πρόωρη επαναπαράδοση τριών chartered-in πλοίων και τη μακροχρόνια ναύλωση δύο ακόμη.

Πλέον, ο εξορθολογισμένος στόλος των chartered-in vessels ανέρχεται σε 128 πλοία, με μέρος αυτών να αναμένεται να επαναπαραδοθούν μέχρι το 2026.

Η Costamare Bulkers διαθέτει 31 πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας 2,8 εκατ. DWT, με μέσο όρο ηλικίας 13 ετών.

Σημαντική κινητικότητα καταγράφηκε στο πρόγραμμα S&P:

Ολοκληρώθηκαν οι πωλήσεις έξι πλοίων Handysize και Supramax, με καθαρά έσοδα 44 εκατ. δολ.:

Pythias (2010)
Bernis (2011)
Acuity (2011)
Verity (2012)
Equity (2013)
Parity (2012)

Παραδόθηκε το Capesize Imperator (176.387 DWT, built 2012), ενισχύοντας περαιτέρω την έκθεση της εταιρείας στα μεγαλύτερα μεγέθη ξηρού φορτίου.

Η αγορά του Imperator χρηματοδοτήθηκε μέσω υφιστάμενης hunting license facility, με άντληση 15,3 εκατ. δολ. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει 84,7 εκατ. δολ. διαθέσιμα για μελλοντικές εξαγορές έως το 2027.

Δεν υπάρχουν σημαντικές λήξεις δανείων πριν από το 2029, γεγονός που ενισχύει τη χρηματοοικονομική σταθερότητα.

Ο κ. Ζήκος σχολίασε και τις εξελίξεις στην αγορά: υποχώρηση του Capesize index τους θερινούς μήνες λόγω υπερπροσφοράς και μειωμένων ροών από Βραζιλία, προσωρινές αναταράξεις από την ανακοίνωση κινεζικών μέτρων κατά των αμερικανικών πλοίων, αλλά και εξομάλυνση μετά το πρόσφατο πλαίσιο αποκλιμάκωσης ΗΠΑ–Κίνας.

Η Costamare Bulkers, με ισχυρή ρευστότητα, ανανεωμένο στόλο και ξεκάθαρη στρατηγική, δείχνει να έχει εδραιώσει τη θέση της στη νέα εποχή ως αυτόνομη δύναμη στον χώρο του dry bulk.

Διαβάστε ακόμη

Ιστορικό πλήγμα για τη Google: Πρόστιμο €573 εκατ. από γερμανικό δικαστήριο για παραβίαση κανόνων ανταγωνισμού

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετακίνηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Richemont: Άλμα στις πωλήσεις με «ατμομηχανή» την Cartier και τη Van Cleef & Arpels

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα