Στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 12 μηνών ανήλθε η μετοχή της Danaos Corporation, καθώς έκλεισε την Τρίτη 29 Ιουλίου 2025 στα 93,98 δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενισχύοντας τις προσδοκίες για θετική συνέχεια. Η εισηγμένη εταιρεία, υπό τον δρ. Ιωάννη Κούστα, αποτελεί μία από τις κορυφαίες ανεξάρτητες δυνάμεις στον κλάδο των containerships παγκοσμίως, ενώ επεκτείνεται σταδιακά και στην αγορά των bulk carriers. Το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου 2025, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 4 Αυγούστου.
Η μετοχή της Danaos Corporation διαπραγματεύεται πλέον στα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2024, ενισχυόμενη από την ισχυρή χρηματοοικονομική της εικόνα, τις προοπτικές της αγοράς containerships και τη στρατηγική συγκράτησης επενδύσεων σε νέα πλοία. Σύμφωνα με την ανάλυση της Jefferies (14/05/2025), η τιμή-στόχος για τον τίτλο φτάνει τα 105 δολάρια, ενώ άλλες αναλύσεις ανεβάζουν τις εκτιμήσεις ακόμη και στα 120 δολάρια.
Το α’ τρίμηνο του 2025, η Danaos κατέγραψε συνολικά έσοδα 253,3 εκατ. δολαρίων, έναντι 236,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση της απασχόλησης του στόλου της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και σε μικρότερο βαθμό των bulk carriers. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 114 εκατ. δολάρια ή 6,04 δολ. ανά μετοχή, από 140 εκατ. δολ. ή 7,15 δολ. ανά μετοχή το Q1 2024.
Παράλληλα, η Danaos διατηρεί υψηλή ρευστότητα, ύψους 825 εκατ. δολαρίων, ενώ τα συμβασιοποιημένα της έσοδα αγγίζουν τα 3,7 δισ. δολάρια, προσφέροντας σημαντική ορατότητα για το επόμενο διάστημα.
Ο δρ. Ιωάννης Κούστας έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι η Danaos «πατά φρένο» στις επενδύσεις για νέα πλοία, δίνοντας προτεραιότητα στη βελτιστοποίηση απόδοσης του υπάρχοντος στόλου. Ωστόσο, σύμφωνα με brokers, δεν αποκλείεται κάποια επιλεκτική επένδυση εάν παρουσιαστεί κατάλληλη ευκαιρία.
Παράλληλα, η εταιρεία συνέχισε τη στρατηγική της ενίσχυσης συμμετοχών, αυξάνοντας το ποσοστό της στη Star Bulk του Πέτρου Παππά στο 5,23%, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της και για τον κλάδο των bulkers.
Η Danaos διαθέτει στόλο 74 containerships με μεταφορική ικανότητα από 2.200 έως 13.000 TEUs, ενώ είναι σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για 16 ακόμη πλοία (6.000–9.200 TEUs), εκ των οποίων αρκετά είναι methanol ready, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συμμόρφωση του στόλου. Παράλληλα, στον στόλο της περιλαμβάνονται πλέον 10 bulk carriers τύπου capesize, στο πλαίσιο της στρατηγικής διαφοροποίησης.
Η αγορά containerships παραμένει σταθερή παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις και την εμπορική αβεβαιότητα. Οι αναλυτές της BIMCO προβλέπουν αύξηση της ζήτησης κατά 3,5%–4,5% για το 2025, ενώ η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,1%. Η χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσης και η συνέχιση των παρακάμψεων της Ερυθράς Θάλασσας διαμορφώνουν ένα ισορροπημένο σκηνικό.
Ιδιαίτερη ενίσχυση καταγράφεται στους όγκους φορτίων προς Ευρώπη και Μεσόγειο, με αύξηση 7,3% στο πρώτο τετράμηνο του 2025. Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική παρουσιάζει επιβράδυνση, με εκτιμώμενο ρυθμό αύξησης εισαγωγών μόλις 1,6% για το 2025–2026.
Όπως επισημαίνουν χρηματιστηριακοί αναλυτές, η Danaos εισέρχεται στο β’ εξάμηνο του 2025 με ισχυρά θεμελιώδη, σταθερή ναυλαγορά και σαφές στρατηγικό πλάνο που ενισχύει την αξία για τους μετόχους. Η θετική πορεία της μετοχής και η αναμενόμενη κερδοφορία επιβεβαιώνουν την εμπιστοσύνη της επενδυτικής κοινότητας στην εταιρεία.
Διαβάστε ακόμη
Κλιματική κρίση: Ο καύσωνας ισοδυναμεί με απεργία – Πόσο κοστίζουν στην οικονομία
ΟΠΕΚΑ: Ποια επιδόματα καταβάλλονται 31 Ιουλίου – Αναλυτικά οι δικαιούχοι και τα ποσά
Η ελληνόκτητη ναυτιλία σε συναγερμό: Δεν στέλνει πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.