Με ισχυρά οικονομικά μεγέθη και σαφή στρατηγική, η Danaos Corporation του δρ Ιωάννη Κούστα συνεχίζει και το 2025 τη θετική της πορεία, με έμφαση στη διατήρηση της κερδοφορίας και την αξιοποίηση του στόλου της.

Ο επικεφαλής της εταιρείας, μιλώντας για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, στάθηκε στις γεωπολιτικές και οικονομικές αναταράξεις που επιδρούν στις εμπορευματικές ροές, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Οι ένοπλες συγκρούσεις, όπως πρόσφατα ανάμεσα σε Ινδία και Πακιστάν, και η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, επηρεάζουν αρνητικά την αγορά του Ειρηνικού. Όμως όσο οι Αμερικανοί καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν, αναμένουμε ανάκαμψη στη ζήτηση».

Σε μια περίοδο όπου η μετοχή της Danaos διαπραγματεύεται στα 88 δολάρια, αναλυτές όπως ο J. Mintzmyer του Seeking Alpha εκτιμούν πως η «δίκαιη» αποτίμησή της (fair value) θα έπρεπε να φτάνει ακόμη και τα 150 δολάρια.

Η εταιρεία διαθέτει 84 πλοία σε πλήρη λειτουργία – 74 containerships και 10 πλοία τύπου capesize – ενώ κατασκευάζει ακόμα 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που θα παραδίδονται σταδιακά ως το 2028. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της Danaos υποστηρίζεται από συμφωνίες ναύλωσης υψηλής απόδοσης, ενισχύοντας τόσο το στόλο όσο και τα κέρδη της εταιρείας.

Ο δρ Κούστας επεσήμανε ότι:

«Έχουμε επιλέξει να αναστείλουμε προσωρινά τις επενδύσεις σε νέα πλοία και να επικεντρωθούμε στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του υπάρχοντος στόλου». Εξήγησε πως η απόδοση της εταιρείας παραμένει ισχυρή, παρότι κάποιοι ναύλοι έχουν ανανεωθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα της περιόδου της πανδημίας. Παρόλα αυτά, η κάλυψη του στόλου με ναύλους για το 2025 και το 2026 έχει σε μεγάλο βαθμό διασφαλιστεί.

Αναφορικά με την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, ο ίδιος δήλωσε πως υπάρχει ήπια ανάκαμψη μετά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται ουσιαστική πρόοδος, εκτός αν υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη στην Κίνα.

«Η κατανάλωση σιδηρομεταλλεύματος δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, παρά τις εξελίξεις στο έργο Simandou», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Danaos διαθέτει σήμερα 3,7 δισ. δολάρια σε συμβασιοποιημένα έσοδα, 825 εκατ. δολάρια σε ρευστότητα και συνολική αποτίμηση 1,9 δισ. δολάρια, παραμένοντας μια από τις πιο ισχυρές δυνάμεις στον τομέα των containerships παγκοσμίως.

Διαβάστε ακόμη

Jaguar: Καμία πρόθεση για εργοστάσιο στις ΗΠΑ

Πετρέλαιο: Βουτιά 4% στις τιμές λόγω πιθανής συμφωνίας ΗΠΑ – Ιράν για τα πυρηνικά

Γερμανία: Στηρίζει την πρόταση Τραμπ για αύξηση στις αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα