Στο επίκεντρο μιας από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές παρεμβάσεις που εξελίσσονται σήμερα στη χώρα βρίσκεται η Ελευσίνα. Ένα επενδυτικό πακέτο που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ έχει θέσει στο στόχαστρο το λιμάνι, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τη ζώνη του Θριάσιου Πεδίου, με στόχο να δημιουργηθεί ένας από τους ισχυρότερους κόμβους logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Καταλύτης των εξελίξεων είναι η αμερικανική DFC, η οποία χρηματοδοτεί την αναβάθμιση των ναυπηγείων με 125 εκατ. ευρώ και εξετάζει επιπλέον χρηματοδότηση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η Ουάσινγκτον βλέπει την Ελλάδα ως νευραλγικό κρίκο για τη διακίνηση LNG προς την περιοχή, αλλά και ως εναλλακτικό πόλο απέναντι στην κινεζική επιρροή που κυριαρχεί στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχώρησε σε τροπολογίες που διευρύνουν τον ρόλο της ΟΝΕΧ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, επιτρέποντας δραστηριότητες από logistics και λιμενικές υπηρεσίες έως εμπορικές και ενεργειακές λειτουργίες. Η εταιρεία σχεδιάζει αρχικές επενδύσεις περίπου 200 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση των 400 στρεμμάτων των ναυπηγείων και τη δημιουργία λιμανιού πολλαπλών χρήσεων. Το νέο λιμάνι προβλέπεται να εξυπηρετεί από εμπορικά και πολεμικά πλοία έως φορτία LNG, ενώ μέρος του υφιστάμενου λιμανιού αναμένεται να αποκτήσει νέο χαρακτήρα, όπως χρήση για μαρίνα.
Κομβική παράμετρος του σχεδίου είναι η σιδηροδρομική διασύνδεση. Η γραμμή φτάνει ήδη στο Θριάσιο και μέσα στον επόμενο χρόνο προβλέπεται να λειτουργήσει σταθμός εντός των ναυπηγείων, «κλειδώνοντας» την ενιαία αλυσίδα λιμάνι–Ναυπηγεία–Θριάσιο.
Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, επένδυση 300 εκατ. ευρώ της Goldair και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, αποτελεί τον τρίτο πυλώνα του σχεδίου. Με σχεδόν 600.000 τ.μ., υπερσύγχρονες αποθήκες, 400.000 παλετοθέσεις, δικό του σιδηροδρομικό σταθμό, χώρο για container terminal και ισχυρή ενεργειακή αυτονομία μέσω φωτοβολταϊκών, στοχεύει να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της περιοχής. Οι πρώτες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και η πλήρης ολοκλήρωση προβλέπεται εντός τριετίας.
Η βασική φιλοσοφία είναι ξεκάθαρη: η Ελλάδα να αφήσει πίσω τον ρόλο της απλής διόδου διερχόμενων φορτίων και να μεταμορφωθεί σε κόμβο προστιθέμενης αξίας, αντίστοιχο μεγάλων ευρωπαϊκών κέντρων όπως το Ρότερνταμ.
Με την Ελευσίνα, τα ναυπηγεία και το Θριάσιο να λειτουργούν πλέον ως ενιαίο τρίπτυχο, η χώρα τοποθετείται στον διεθνή χάρτη των logistics με νέους όρους ισχύος και προοπτικής.
Διαβάστε ακόμη
ΔΥΠΑ: Ερχεται «Ημέρα Καριέρας» και στη Δράμα
Versace υπό νέα ηγεσία: Πώς ο διάδοχος της Prada σχεδιάζει την επιστροφή του θρυλικού οίκου
Μία «ανάσα» από την Black Friday 2025 – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.