Γρίφος παραμένει το πώς δρομολογούνται τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Σήμερα ισχύουν δύο διαφορετικοί κανόνες: τα συμβατικά πλοία πρέπει να ταξιδεύουν όλο το χρόνο, ενώ τα ταχύπλοα μπορούν να δραστηριοποιούνται μόνο για τουλάχιστον τέσσερις μήνες.
Η εικόνα της αγοράς όμως έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αν πριν από 12 χρόνια υπήρχαν μόλις 13 ταχύπλοα, σήμερα ο αριθμός τους έχει φτάσει τα 34.
Η αύξηση αυτή έχει δύο βασικές συνέπειες:
- Μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές: Σε γραμμές με ανταγωνισμό, τα εισιτήρια μπορούν να φτάσουν και τα 0,60 €/μίλι, ενώ μόλις μειωθεί ο ανταγωνισμός ανεβαίνουν έως και 3,25 €/μίλι.
- Οικονομική πίεση στα συμβατικά πλοία: Τα πλοία που υποχρεούνται να ταξιδεύουν και τον χειμώνα πιέζονται από τα ταχύπλοα το καλοκαίρι, δυσκολεύοντας την οικονομική τους ισορροπία για όλη τη χρονιά.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ενδιάμεση Έκθεση της, προειδοποιεί ότι αν συνεχιστεί αυτή η ασυμμετρία, υπάρχει κίνδυνος να μειωθούν τα χειμερινά δρομολόγια, κάτι που θα πλήξει τη συνοχή των νησιών και τη διασύνδεσή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.
«Η αγορά πρέπει να βρει ισορροπία ώστε να μην θιγούν ούτε οι επιβάτες ούτε η βιωσιμότητα των συμβατικών δρομολογίων», σημειώνουν αρμόδιοι κύκλοι, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για σαφή κανόνες και δίκαιο ανταγωνισμό.
Διαβάστε ακόμη
Αγρότες-Κτηνοτρόφοι: O χάρτης των εκκρεμών πληρωμών έως τα τέλη του έτους
Γιαζιτζόγλου (ElvalHalcor): «Οι πιέσεις παραμένουν – Η ανθεκτικότητα μας κάνει τη διαφορά»
Η Πολωνία απογείωσε εσπευσμένα μαχητικά εν μέσω πληγμάτων της Ρωσίας στην Ουκρανία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.