Μία από τις σημαντικότερες στρατηγικές «στροφές» της χρονιάς στη ναυτιλιακή αγορά σηματοδοτεί η απόφαση της διοίκησης να προσανατολίσει την Euroholdings Ltd. προς τον τομέα των product tankers, με πρώτο βήμα την απόκτηση του Hellas Avatar, ενός MR tanker 49.997 dwt, κατασκευής 2015 στη Νότια Κορέα.

Η συμφωνία, ύψους 31,83 εκατ. δολαρίων, επισφραγίστηκε στις 3 Νοεμβρίου 2025, ενώ η εταιρεία υπέγραψε και δανειακή σύμβαση 20 εκατ. δολαρίων με την Τράπεζα Πειραιώς στις 14 Νοεμβρίου για τη μερική χρηματοδότηση της αγοράς. Η παράδοση του πλοίου αναμένεται εντός των επόμενων ημερών, αποτελώντας το πρώτο δείγμα της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής μετά τη σημαντική αλλαγή στη μετοχική σύνθεση τον Ιούνιο, όταν η Marla Investments Inc. απέκτησε το 51% της Euroholdings.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και CEO, υπογράμμισε πως η εταιρεία «εισέρχεται σε έναν κλάδο με σημαντικές προοπτικές», τονίζοντας ότι στόχος είναι η δημιουργία «ενός κορυφαίου εισηγμένου ομίλου στον χώρο των MR tankers». Παράλληλα, σημείωσε πως τα δύο containerships του στόλου συνεχίζουν να αποδίδουν θετικά και να ενισχύουν τα ταμειακά διαθέσιμα, την ώρα που η διοίκηση σχεδιάζει ήδη το επόμενο βήμα στο νέο segment.

Οικονομικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου 2025

Καθαρές εισπράξεις: 3,0 εκατ. δολάρια

Καθαρά κέρδη: 1,5 εκατ. δολάρια – 0,55 δολ./μετοχή (βασικά και πλήρως απομειωμένα)

Adjusted EBITDA: 1,4 εκατ. δολάρια

Μέσος αριθμός πλοίων: 2,0 containerships

Μέσο TCE: 16.580 δολάρια/ημέρα

Τριμηνιαίο μέρισμα: 0,14 δολάρια/μετοχή, πληρωτέο στις 16 Δεκεμβρίου 2025

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η βελτίωση του TCE κατά 17,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, όπως ανέφερε η CFO Αθηνά Αταλιώτη, αν και τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν λόγω της λειτουργίας δύο πλοίων αντί τριών την περσινή περίοδο.

Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο (χωρίς drydocking) διαμορφώθηκαν στα 7.902 δολ./ημέρα, αυξημένα λόγω εξόδων που σχετίζονται με το spin-off και τη λειτουργία ως εισηγμένη εταιρεία.

Αποτελέσματα εννεαμήνου 2025

Συνολικά καθαρά έσοδα: 8,7 εκατ. δολάρια

Καθαρά κέρδη: 13,4 εκατ. δολάρια – 4,81 δολ./μετοχή

Adjusted net income: 3,2 εκατ. δολάρια – 1,15 δολ./μετοχή

Adjusted EBITDA: 3,1 εκατ. δολάρια

Μέσος στόλος: 2,1 πλοία

Μέσο TCE: 16.298 δολ./ημέρα

Η σημαντική διαφορά ανάμεσα στα καθαρά και στα προσαρμοσμένα κέρδη οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, σε λογιστικές επιδράσεις που σχετίζονται με τη διαδικασία carve-out.

Με την προσθήκη του Hellas Avatar και την απόφαση για συγκέντρωση δυνάμεων στα MR product tankers, η Euroholdings μπαίνει σε μία νέα φάση, επιχειρώντας να κεφαλαιοποιήσει τις θετικές τάσεις της αγοράς προϊόντων διύλισης και τη σταθερή ζήτηση για ton-miles.

Με ισχυρή κερδοφορία, σταθερή μερισματική πολιτική και νέο πολύτιμο asset, ο Αριστείδης Πίττας επιχειρεί να χαράξει το επόμενο κεφάλαιο της εταιρείας, εδραιώνοντάς την ως υπολογίσιμη δύναμη στο χώρο της ενεργειακής ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμη 

«Ασπίδα του Αχιλλέα»: Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ – Πότε αναμένονται οι υπογραφές (pics) 

ΑΑΔΕ: “Σκανάρει” συμβόλαια αγοραπωλησιών ακινήτων για… διπλές τιμές 

Η Γερμανία θεσπίζει πλαφόν 5 λεπτά ανά kWh για να προστατεύσει τη βαριά βιομηχανία – Η Ελλάδα ζυγίζει το μείγμα μέτρων – Τα σενάρια 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα