Η Γενική Συνέλευση της MedCruise στο Σίμπενικ της Κροατίας έστειλε ένα σαφές μήνυμα: η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο βρίσκεται σε τροχιά αλλαγής. Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, με περισσότερους από 8 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως από τα συνολικά 38 εκατομμύρια της παγκόσμιας κρουαζιέρας, καλείται να συνδυάσει ανάπτυξη, ποιότητα εμπειρίας και βιωσιμότητα.

Περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι λιμένων και 28 κορυφαία στελέχη εταιρειών συζήτησαν τις τάσεις που θα καθορίσουν το αύριο: από την ανάγκη για κρουαζιέρα όλο τον χρόνο, έως τη στροφή των luxury brands σε νέους προορισμούς με υψηλές προδιαγραφές.

Η ελληνική παρουσία

Τα ελληνικά λιμάνια που εκπροσωπεί η Five Senses Consulting, με επικεφαλής τον Παγκόσμιο Σύμβουλο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας κ. Ιωάννη Μπρα, παρουσίασαν σημαντικές εξελίξεις στη Γενική Συνέλευση:

• Μύκονος: Νέα αποβάθρα κοντά στα Ματόγιαννα και στο πάρκινγκ λεωφορείων, που βελτιώνει την πρόσβαση και τη ροή των επισκεπτών στο νησί.

• Πάρος: Νέο interface point στη Νάουσα, που ανοίγει δρόμο για περισσότερες luxury προσεγγίσεις.

• Άγιος Νικόλαος: Δύο νέοι κάβοι 200 τόνων, αυξάνοντας την ασφάλεια και την ικανότητα φιλοξενίας πλοίων έως 250 μέτρων.

• Κύθηρα: Νέα αποβάθρα ISPS για tenders, με το νησί να προβάλλει παράλληλα καινοτόμες εμπειρίες όπως μαθήματα αγγειοπλαστικής, οινογευσία, μελισσοκομία και τοπική κουζίνα.

• Πάτρα: Μπαίνει δυναμικά ξανά στον χάρτη της κρουαζιέρας, με οδηγό το Επιμελητήριο και την Περιφέρεια, αξιοποιώντας τον πολιτισμό και τη συνδεσιμότητα της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας.

Επιπλέον, δύο ελληνικές εταιρείες, η Celestyal Cruises και η Variety Cruises, συμμετείχαν ενεργά, παρουσιάζοντας τα σχέδιά τους για την επέκταση των δραστηριοτήτων τους, ενώ παράλληλα υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από μεσογειακούς προορισμούς για συνεργασίες και προσεγγίσεις.

Οι διεθνείς τάσεις

Η Νοτιοανατολική Μεσόγειος παραμένει ελκυστική αλλά περιμένει τις γεωπολιτικές εξελίξεις για την επαναφορά πιο σταθερών δρομολογίων. Παράλληλα, εταιρείες luxury όπως οι νέοι παίκτες Four Seasons Yachts και Orient Express, αλλά και Crystal, Ritz-Carlton, Explora Journeys, Silversea, Seabourn και Ponant, έχουν ήδη δρομολογήσει αυξημένη παρουσία τόσο στη Μεσόγειο όσο και στην Ελλάδα.

Η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά: μέχρι το 2036, 70 νέα πλοία με 185.000 κλίνες θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο και ο μεγάλος στόχος των 50 εκατομμυρίων επιβατών ίσως επιτευχθεί μέχρι το 2030.

Από τις υποδομές μέχρι τις εμπειρίες, η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Οι εταιρείες έχουν ξεκαθαρίσει ότι αποδέχονται την αύξηση των λιμενικών τελών όταν αυτή προκύπτει μέσα από διαδικασία διαλόγου και είναι σαφές ποιες υποδομές θα αναβαθμιστούν. Οι προορισμοί που θα καταφέρουν να επενδύσουν στρατηγικά, να δημιουργήσουν αυθεντικές εμπειρίες και να συνεργαστούν στενά με τις εταιρείες κρουαζιέρας, θα είναι αυτοί που θα κερδίσουν το στοίχημα της επόμενης δεκαετίας.

Διαβάστε ακόμη

Lavish Hospitality: Η νέα εταιρεία με πάνω από 200 εξυπηρετούμενα διαμερίσματα υπό διαχείριση – Διπλάσια το 2026 (pic)

Η Αθήνα ζει με τον θόρυβο: Το κόστος ζωής με υψηλά ντεσιμπέλ και γιατί τα ακουστικά έγιναν μια λύση

Προπαγάνδα made in China – Πώς λειτουργούν πραγματικά τα συστήματα επιτήρησης της Κίνας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα