Η αδιαφορία της CK Hutchison για τις επιχειρήσεις τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, λόγω της έλλειψης επενδύσεων τα τελευταία 10 χρόνια, οδήγησε στην πώληση της Hutchison Ports σε μια κοινοπραξία που αποτελείται από την MSC μέσω της θυγατρικής της Terminal Investment Limited (TiL) και την αμερικανική εταιρεία Blackrock. Η απόφαση αυτή αντανακλά τη χαμηλή προτεραιότητα που έδινε η Hutchison στις λιμενικές της δραστηριότητες, με την εταιρεία να έχει περιοριστεί σε οργανική ανάπτυξη.

Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές η πώληση αυτή επηρεάζει τις διεθνείς δραστηριότητες της Hutchison, εκτός από τα τερματικά στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ. Στη συμφωνία αυτή, η MSC αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά, αφού θα ανέλθει στην κορυφή των παγκόσμιων κατατάξεων σε όρους όγκου κοντέινερ, με συνολικό όγκο 78,3 εκατομμυρίων teu, και θα ενισχύσει τη θέση της στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η συμφωνία έχει στρατηγική σημασία για τη MSC και την TiL, που θα αποκτήσουν πρόσβαση σε κρίσιμους λιμένες και τις υποδομές τους, ενισχύοντας τη θέση τους στον τομέα των λιμένων και της εφοδιαστικής. Η Medlog, η εφοδιαστική θυγατρική της MSC, θα επεκταθεί και θα ενσωματώσει νέες εγκαταστάσεις σε βασικές περιοχές, όπως η Μεσόγειος, η Κίνα και η Νότια Κορέα. Επιπλέον, η MSC έχει σημαντικές επενδύσεις στη Βόρεια Ευρώπη, όπως η συμφωνία με την HHLA στο Αμβούργο.

Αναμένονται ρυθμιστικά εμπόδια λόγω του μεγέθους της συναλλαγής, καθώς κάθε χώρα πρέπει να εγκρίνει την απόκτηση από τη σκοπιά των μονοπωλιακών κανόνων. Η MSC μπορεί να αναγκαστεί να αποεπενδύσει από κάποια τερματικά για να εξασφαλίσει την έγκριση των αρχών. Αυτή η συμφωνία θα θέσει τη MSC και την TiL σε κυρίαρχη θέση στη ζώνη Αμβούργου-Λε Αβρ, με την πρόσφατη συμφωνία της HHLA, τα τερματικά του Ρότερνταμ και την κυριαρχία της στην Αμβέρσα και το Λε Αβρ.

Εκτός από το μερίδιό της στην HHLA, η MSC διαθέτει τερματικό στο Bremerhaven, έχει μια κοινοπραξία με την Hutchison στο τερματικό ECT Delta του Ρότερνταμ και είναι κυρίαρχη στην Αμβέρσα και το Λε Αβρ.

Η ΕΕ θα το εξετάσει, δήλωσε η Hadland. Ένας ακόμη πιθανός υποψήφιος τερματικός σταθμός για πώληση μπορεί να προκύψει στον Παναμά, όπου η MSC έχει επενδύσει στο λιμάνι του Ρόντμαν στο Ειρηνικό, ενώ η Hutchison έχει παραχωρήσεις στο Balboa, στον Ειρηνικό, και το Cristobal στην Καραϊβική.

Η MSC Group τώρα περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο χειριστή κοντέινερ στον κόσμο, τον μεγαλύτερο ιδιωτικό χειριστή τερματικών και έχει σημαντική παρουσία στον τομέα της εφοδιαστικής μέσω της Medlog, η οποία ιδρύθηκε το 1988 για να υποστηρίξει την επιχειρηματική δραστηριότητα της MSC στον τομέα των κοντέινερ. Η Medlog, ιδρύθηκε το 1988 για να υποστηρίξει την επιχειρηματική δραστηριότητα της MSC στον τομέα των κοντέινερ.

Η Medlog περιλαμβάνει αποθήκευση, μεταφορές, σιδηροδρομικές και πλωτές δραστηριότητες σε περισσότερες από 80 χώρες και, όταν ολοκληρωθεί η απόκτηση της Hutchison, θα έχει επίσης αφιερωμένα τερματικά σε πολλές κρίσιμες τοποθεσίες, περιλαμβανομένων της Αλεξάνδρειας στην Μεσόγειο, της Κίνας, της Νότιας Κορέας, της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Βόρειας Ευρώπης και του Μεξικού, με τέσσερις εγκαταστάσεις σε ό,τι θα μπορούσε να αποδειχθεί μια κρίσιμη παρουσία στη Βόρεια Αμερική. Οι όγκοι λιμένων στο Μεξικό έχουν αυξηθεί σημαντικά από την επιβολή των πρώτων δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ το 2018-19, κατά τη διάρκεια της πρώτης του θητείας.

Η TiL, η οποία ανήκει κατά 70% στην MSC, με 10% να ανήκει σε ένα επενδυτικό ταμείο της Σιγκαπούρης, την GIC, και, μετά την απόκτηση του 20% από τη Global Infrastructure Partners (GIP) το φθινόπωρο, επίσης στη Blackrock.

Το deal για την αγορά της Hutchison Port Holdings (HPH) γίνεται μεταξύ ενός κονσόρτσιουμ με επικεφαλής την BlackRock με την CL Hutchison. Στην αγορά περιλαμβάνονται τα λιμάνια στην Διώρυγα του Παναμά, καθώς και δεκάδες άλλοι λιμένες διεθνώς, με την αξία της συμφωνίας να φτάνει τα 22,8 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η συμφωνία, που αφορά το 80% της HPH, θα περιλαμβάνει μια σειρά από λιμάνια σε 23 χώρες, με 199 θέσεις ελλιμενισμού. Ειδικότερα, τα λιμάνια του Παναμά, στις πόλεις Μπαλμπόα και Κριστόμπαλ, είναι ένα από τα πιο στρατηγικά σημεία της συμφωνίας, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται οι λιμένες του Χονγκ Κονγκ και της Κίνας. Η TIL, θυγατρική της MSC, θα συμμετέχει στην αγορά μέσω του κονσόρτσιουμ και έχει ήδη εκφράσει την ενθουσιασμό της για την συμφωνία.

Διαβάστε ακόμη

Επαναλειτουργεί το Allou! Fun Park – Τι αναφέρει η ανακοίνωση

ΥΠΕΝ: Οι επιδοτήσεις Μαρτίου στο ρεύμα – Στο 1,5 λεπτό/kWh

Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Με πολιτική στήριξη το πάγωμα πληρωμών στη Nexans από τον ΑΔΜΗΕ 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα