Σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης παρουσιάζει ο κλάδος του yachting στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Ο πρόεδρός του, Γιώργος Αλεξανδράτος, επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου και σύγχρονου δικτύου τουριστικών λιμένων, ώστε η χώρα να αξιοποιήσει στο έπακρο τα γεωγραφικά της πλεονεκτήματα.

Παρά τη στρατηγική της θέση και την τεράστια ακτογραμμή, από τις 61 χωροθετημένες μαρίνες λειτουργούν μόνο οι 39, προσφέροντας 12.336 θέσεις ελλιμενισμού αντί για τις 18.562 που προβλέπονται. Το γεγονός αυτό περιορίζει αισθητά τη δυναμική του κλάδου και την προσέλκυση επενδύσεων.

Ανταποκρινόμενη στην ανάγκη ανασχεδιασμού του δικτύου, η Ένωση Μαρίνων Ελλάδας ανέθεσε στους καθηγητές Θ. Πάλλη και Γ. Βαγγελά, καθώς και στην υποψήφια διδάκτορα Κασσιανή Σταθάκη, την εκπόνηση Μελέτης Χωροταξικού Σχεδιασμού. Η μελέτη καταγράφει την υφιστάμενη κατάσταση, προτείνει νέα κριτήρια χωροθέτησης και θέτει τις βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη, προσελκύοντας μελλοντικές επενδύσεις στον θαλάσσιο τουρισμό.

Απαιτείται η κατασκευή νέων μαρινών ώστε η χώρα μας να προσελκύσει ακόμα περισσότερα σκάφη αναψυχής και να αναδειχθεί σε σημαντικό παίκτη στην αγορά των τουριστικών λιμένων.

«Η επιλογή περιοχής για την κατασκευή τουριστικού λιμένα αποτελεί μια πολυπαραμετρική απόφαση. Στο πλαίσιο αυτό, η μελέτη εξέτασε 23 παραμέτρους που διαμορφώνουν την ελκυστικότητα μιας περιοχής για την κατασκευή και λειτουργία μιας μαρίνας. Οι παράμετροι ομαδοποιούνται σε πέντε κατηγορίες που αφορούν:

α) Μεταφορικές υποδομές και υπηρεσίες, β) Τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες, γ) Υποδομές κοινής ωφέλειας, δ) Κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά της περιοχής, και ε) Περιβαλλοντικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά», αναφέρεται στη μελέτη.

Οι καθηγητές σχολιάζουν: «Παρατηρούμε ότι οι πλέον ελκυστικοί δήμοι βρίσκονται σε περιοχές όπου παρατηρείται αυξημένη κίνηση σκαφών αναψυχής και οι οποίες είναι επίσης σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί και διαθέτουν σημαντικές υποδομές για την εξυπηρέτηση τουριστών. Από τους 20 πρώτους δήμους, πέντε βρίσκονται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τέσσερις στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τρεις στην περιφέρεια Αττικής»

Στην κορυφή βρίσκεται ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, ακολουθούμενος από τη Σκιάθο και τη Μύκονο, περιοχές με ισχυρή παρουσία στον θαλάσσιο τουρισμό.

Ο κατάλογος περιλαμβάνει τόσο νησιωτικούς δήμους (όπως Ρόδου, Πάτμου, Ζακύνθου) όσο και ηπειρωτικούς (όπως Πειραιά, Καλαμαριάς, Θεσσαλονίκης), γεγονός που δείχνει τη γεωγραφική διασπορά των υφιστάμενων ή αναπτυσσόμενων μαρίνων.

Διαβάστε ακόμη:

Νέο μέτωπο στο παγκόσμιο εμπόριο: Ο Τραμπ επιβάλλει δασμό 50% στον εισαγόμενο χαλκό (γράφημα)

Εξάρχου (ΑΚΤOR): Πώς δημιουργούμε ένα επιχειρηματικό όμιλο με τζίρο στις κατασκευές 1,5 δισ.

Ξεπέρασε τα 1,7 δισ ευρώ η βιομηχανία των καλλυντικών στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα