Με αξιοσημείωτη αύξηση σε όλους τους βασικούς οικονομικούς δείκτες, η ναυτιλιακή εταιρεία Global Ship Lease, συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2025, συνεχίζοντας την πορεία ισχυρής κερδοφορίας, παρά το αβέβαιο διεθνές περιβάλλον. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 191 εκατ. δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν θεαματικά κατά 135,2%, φτάνοντας τα 121 εκατ. δολάρια.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Γιουρούκος, υπογράμμισε τη σημασία της ευελιξίας στη διαχείριση των ναυλώσεων και της ταχείας προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος Τόμας Λίστερ επεσήμανε την οικονομική ανθεκτικότητα και τη στρατηγική ετοιμότητα της GSL για αξιοποίηση νέων ευκαιριών. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε και μέρισμα ύψους 0,525 δολ. ανά μετοχή, ενισχύοντας το όφελος για τους μετόχους.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γιώργος Γιουρούκος ανέφερε:
«Η κατάσταση των δασμών στις ΗΠΑ παραμένει απρόβλεπτη και προκαλεί αβεβαιότητα στις εφοδιαστικές αλυσίδες», υπογράμμισε ο κ. Γιουρούκος. «Σε αυτό το περιβάλλον, η ευελιξία γίνεται πιο κρίσιμη από ποτέ». Πρόσθεσε πως η εταιρεία έχει ενισχύσει τη ναύλωση των πλοίων της σε ελκυστικές τιμές και παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για πλοία μεσαίου και μικρού μεγέθους από τους ναυλωτές, καθώς αυτοί επιδιώκουν να προσαρμόσουν τα δίκτυά τους στις μεταβαλλόμενες ροές φορτίου.
Άνοδος σε έσοδα και καθαρά κέρδη
Η Global Ship Lease παρουσίασε ισχυρά οικονομικά μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 191 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η πορεία της καθαρής κερδοφορίας, η οποία εκτινάχθηκε κατά 135,2%, στα 121 εκατ. δολάρια από 89,5 εκατ. δολάρια πέρυσι.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 4,4%, φτάνοντας τα 50 εκατ. δολάρια, κυρίως λόγω της προσθήκης τεσσάρων νέων πλοίων και του πληθωριστικού κόστους.
Ο στόλος της Global Ship Lease αποτελείται από 69 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας από 2.207 έως 11.040 TEU, με μέση ηλικία τα 17,5 έτη. Στις 31 Μαρτίου 2025, η μέση υπολειπόμενη διάρκεια των ναυλώσεων ήταν 2,3 χρόνια, γεγονός που προσφέρει προβλεψιμότητα εσόδων.
Τα συμβασιοποιημένα έσοδα φτάνουν τα 1,9 δισ. δολάρια, ενώ αν συνυπολογιστούν τα δικαιώματα προαίρεσης από τους ναυλωτές, το ποσό ανεβαίνει στα 2,37 δισ. δολάρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τόμας Λίστερ, σημείωσε ότι η παγκόσμια αβεβαιότητα φέρνει τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες. Όπως τόνισε, «για να ανταποκριθούμε, πρέπει να είμαστε ανθεκτικοί και να έχουμε ευελιξία. Χτίσαμε έναν στόλο που δεν είναι δεσμευμένος σε συγκεκριμένες αγορές και μπορεί να κινηθεί δυναμικά».
Επισήμανε επίσης ότι η οικονομική θέση της εταιρείας είναι εξαιρετική, με χαμηλό δανεισμό, μέσο κόστος δανεισμού 1,99%, και διαθέσιμα μετρητά για νέες επενδύσεις.
Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της Global Ship Lease ενέκρινε μέρισμα 0,525 δολαρίων ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α’ για το α’ τρίμηνο του 2025. Το μέρισμα θα καταβληθεί στις 3 Ιουνίου, σε όσους κατείχαν μετοχές έως τις 23 Μαΐου. Παράλληλα, το ετήσιο μέρισμα αυξάνεται στα 2,10 δολάρια ανά μετοχή. Ο κ. Γιουρούκος υπογράμμισε ότι η στρατηγική της εταιρείας συνεχίζει να παράγει αξία για τους μετόχους, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και μειώνοντας τους κινδύνους έκθεσης.
Διαβάστε ακόμη
Ποιες εκδόσεις προγραμματίζουν οι ελληνικές τράπεζες – Στα 2,5 δισ. το ύψος για το 2025
Εγγεγραμμένοι άνεργοι: Μείωση 12,4% τον Απρίλιο – Διαμορφώθηκαν στα 811.324 άτομα
Το ελληνικό νησί που βρίσκεται στο top 10 της Ευρώπης για το καλοκαίρι του 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.