Η συζήτηση περί ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου επανέρχεται τακτικά στο προσκήνιο αφού αποτελεί επιτακτική ανάγκη στο δρόμο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας διεθνώς. Το ποσοστό άνω των 20 ετών είναι 86%, κατά πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

«Απαιτείται ειδική μνεία στην επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και τη δυνατότητα κατασκευών των νέων πλοίων στην Ελλάδα. Αυτό μπορεί να συμβεί αξιοποιώντας αφενός την τεχνογνωσία που έχουν τα ελληνικά μικρά ναυπηγεία τα οποία παρά το διάστημα της ναυπηγικής ανυπαρξίας, συνεχίζουν να χτίζουν μικρά πλοία και να τα εξάγουν σε ευρωπαϊκά κράτη και αφετέρου τις νέες δυναμικές επενδύσεις στα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας όπως του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και της Σύρου» επεσήμανε ο Γιώργος Ξηραδάκης Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της XRTC.  

«Η Ελλάδα προσφέρεται για τη δημιουργία πολλών ακόμα νέων ναυπηγικών μονάδων οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν σεβόμενες τις περιβαλλοντικές και οικολογικές ανάγκες του τόπου. Αυτά τα κύρια χαρακτηριστικά μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον διεθνών ναυπηγικών βιομηχανιών για τη δημιουργία συνεργασιών και κοινών προσπαθειών στην κατασκευή των πλοίων. Αυτό δηλαδή που ουσιαστικά συμβαίνει εδώ και αρκετό χρόνο στην κατασκευή πολεμικών πλοίων ή άλλων εξειδικευμένων πλωτών μέσων».

Υπάρχουν όμως και προβλήματα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο:

Το κύριο πρόβλημα της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ευρώπη είναι η έλλειψη χώρου και ανθρώπινου δυναμικού. Στην Ελλάδα μπορεί να εξευρεθεί χώρος για την ανάπτυξη ναυπηγείων και καταρτισμένο εργατικό δυναμικό, εφόσον δημιουργηθούν οι απαραίτητες εκπαιδευτικές δομές».

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα ο Γιώργος Ξηραδάκης επισημαίνει:  

«Ένα από τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του κλάδου είναι πλέον η τεχνολογική του ηγεσία στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, ιδίως στον τομέα των ελέγχων εκπομπών. Σε παγκόσμιο επίπεδο τα ακτοπλοϊκά πλοία είναι τα πρώτα που υιοθετούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, όπως ηλεκτρική και αιολική ενέργεια, ή καύση υδρογόνου ή μεθανόλη  ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων.

Η ανάπτυξη των τμημάτων έρευνας και τεχνολογίας των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων αλλά και το ισχυρό ενδιαφέρον του ναυτιλιακού πλέγματος  στην εύρεση νέου τρόπου πρόωσης των πλοίων είναι ένα επιπρόσθετο ισχυρό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς που μπορεί να βοηθήσει την ανάπτυξη και κατασκευή νέων πλοίων στη χώρα μας».

Για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σχολιάζει:   

«Το νέο ξεκίνημα της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας θα έχει αίσιο αποτέλεσμα εάν και εφόσον το ίδιο υποστηριχθεί από το Ελληνικό κράτος αμβλύνοντας τα γραφειοκρατικά προβλήματα και αναπτύσσοντας χρηματοδοτικά εργαλεία με σκοπό την επιτάχυνση των κατασκευών πλοίων και πλωτών μέσων» και καταλήγει λέγοντας:

«Είναι βέβαιον ότι η αναγκαιότητα αντικατάστασης του στόλου δεν είναι μόνο εθνική υπόθεση αλλά και Ευρωπαϊκή όσο και παγκόσμια. Αυτό σημαίνει ότι η διάχυση και επικοινωνία της αδιαμφισβήτητης γνώσης της ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο θα επιταχύνει την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών. Άλλωστε η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη καταρτίσει πρόγραμμα τεράστιων επενδύσεων με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στις μεταφορές».

Διαβάστε ακόμη

Αναπάντεχος «κουμπαράς» στο ΥΠΕΘΟ για νέο πακέτο μέτρων

Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Άλλη παρακράτηση για μισθωτούς, άλλη για ελεύθερους επαγγελματίες

Όμιλος Αγγελικούση: Παρέδωσε το πρώτο φορτίο στο νέο τερματικό σταθμό Nansha Guangzhou

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ