Στην Ημερίδα που διοργανώθηκε από την Ένωση Μαρίνων Ελλάδος με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα», ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, τοποθετήθηκε επί των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Υπουργείου του σχετικά με την ανάπτυξη και τη διαχείριση των τουριστικών λιμένων της χώρας, με ιδιαίτερη έμφαση στις μαρίνες εντός Οργανισμών Λιμένων (Ο.Λ.).
Απαντώντας σε ερώτηση αν το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής είναι έτοιμο να αναλάβει το επιπλέον καθήκον για τις Μαρίνες εντός ζώνης λιμένος, ο Υφυπουργός απάντησε:
«Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπάρχει τεχνογνωσία, εμπειρία, θέληση και πολιτική βούληση να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες χωροθέτησης των Μαρινών, ενώ είναι πολύ σημαντικό ότι οι Μαρίνες που βρίσκονται εντός ζώνης λιμένος, εμπίπτουν πλέον στην δική μας αρμοδιότητα. Πρακτικά αυτό που χρειάζεται είναι η τροποποίηση του σχετικού Π.Δ., το οποίο στην παρούσα φάση βρίσκεται στο ΣτΕ προς έγκριση, ενώ το προσωπικό που θα στελεχώσει το νέο Τμήμα ήδη υπάρχει.».
Η τοποθέτηση του Στέφανου Γκίκα στη διάρκεια πάνελ ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι μαρίνες στη στρατηγική του Υπουργείου για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού και την οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας. Τόνισε την ανάγκη για ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο και οργανωμένο σχέδιο χωροταξικής ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα, επισημαίνοντας τη σημασία των δεδομένων που αποτυπώνονται σε μελέτες όπως αυτή που παρουσίασε η ομάδα των καθηγητών, Γεώργιος Βαγγέλας και Θάνος Πάλλης.
Η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία αξιολόγησε 191 Δήμους σε όλη την Ελλάδα, περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου αξιολόγησης για τη χωροθέτηση μαρινών, με κριτήρια όπως η φυσική ομορφιά, οι υποδομές και η πολιτιστική κληρονομιά των περιοχών.
Η Κέρκυρα, και γενικά τα Ιόνια Νησιά, ξεχωρίζουν για την ελκυστικότητά τους ως περιοχές ανάπτυξης μαρινών, κάτι που ο κ. Γκίκας χαρακτήρισε «τιμητική πρωτιά». Ο Υφυπουργός αναγνώρισε τη σημασία των Ιονίων Νησιών στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, αναφέροντας ότι η ανάπτυξη υποδομών στην περιοχή θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Εξήγησε επίσης ότι η ανάπτυξη δικτύου μαρινών στην Ελλάδα δεν αφορά μόνο τα νησιά, αλλά και την ηπειρωτική χώρα, με παραδείγματα όπως η Θεσπρωτία, όπου επίσης προβλέπεται η κατασκευή σημαντικών μαρινών. «Στόχος είναι να περιοριστεί η ροή του θαλάσσιου τουρισμού προς ανταγωνιστικές χώρες, όπως η Αλβανία και το Μαυροβούνιο, και να παραμείνει η Ελλάδα ηγετική δύναμη στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού».
Κλείνοντας την τοποθέτηση του, ο Στέφανος Γκίκας αναφέρθηκε στην αναλογία μαρινών ανά νησί και την ανάγκη για σημαντική ενίσχυση των υποδομών στην Ελλάδα.
Παρατήρησε χαρακτηριστικά ότι η Σουηδία, με λιγότερα νησιά, διαθέτει 2.000 μαρίνες, ενώ η Ελλάδα, με χιλιάδες νησιά, έχει μόλις 40 σε λειτουργία. Αυτό, κατά τον Υφυπουργό, υπογραμμίζει το έργο που έχει να γίνει και την αναγκαιότητα επιτάχυνσης της γραφειοκρατικής διαδικασίας για την αδειοδότηση και κατασκευή των νέων μαρινών.
Διαβάστε ακόμη
Snappi: Με στόχο το 1 εκατ. πελάτες το 2027 η neobank της Τράπεζας Πειραιώς (πίνακες)
Δημόσιο: Αυξήσεις για όλους με βάση τον κατώτατο κάθε χρόνο (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.