Σε μια λαμπρή τελετή που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι Χαϊμέν στην επαρχία Τζιανγκσού της Κίνας, βαπτίστηκε επισήμως η «Grande Shanghai», το πρώτο από τα δέκα υπερσύγχρονα πλοία μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC – Pure Car & Truck Carrier) του Ομίλου Grimaldi. Το παρών έδωσαν υψηλόβαθμα στελέχη του ναυπηγικού ομίλου China Merchants Heavy Industries, εκπρόσωποι του Ομίλου Grimaldi και η Γενική Πρόξενος της Ιταλίας στη Σανγκάη, Τιτσιάνα Ντ’Άντζελο, η οποία ανέλαβε και το ρόλο της νονάς του πλοίου.
Με εντυπωσιακή χωρητικότητα 9.000 Car Equivalent Units (CEU), η «Grande Shanghai» ενσαρκώνει τη νέα εποχή στη ναυτιλία: συνδυάζει κορυφαία ενεργειακή απόδοση με περιβαλλοντική ευαισθησία, μειώνοντας κατά 50% την κατανάλωση καυσίμου ανά μονάδα φορτίου σε σχέση με τα πλοία προηγούμενης γενιάς.

Το πλοίο, μήκους 220 μέτρων και πλάτους 38 μέτρων, έχει μικτή χωρητικότητα 93.145 τόνους και αναπτύσσει ταχύτητα πλεύσης 18 κόμβων. Η σχεδίαση του αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας του Ομίλου Grimaldi με το εξειδικευμένο ναυπηγικό γραφείο Knud E. Hansen. Διαθέτει 14 καταστρώματα και μπορεί να μεταφέρει τόσο ηλεκτρικά όσο και συμβατικά οχήματα.
Η σημαντικότερη όμως καινοτομία της «Grande Shanghai» είναι ότι αποτελεί το πρώτο πλοίο του Ομίλου Grimaldi που φέρει τη διαπίστευση ammonia ready από το ιταλικό νηογνώμονα (RINA), γεγονός που επιβεβαιώνει την ετοιμότητά του για μελλοντική μετατροπή σε χρήση καυσίμου αμμωνίας — ένα εναλλακτικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, οδηγώντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο του carbon-free μετασχηματισμού.

Η τεχνολογική υπεροχή της «Grande Shanghai» αποτυπώνεται και στις επιπλέον πιστοποιήσεις που φέρει, όπως οι Green Plus, Green Star 3, Comfort Vibration και Comfort Noise Port. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από πράσινες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων:
- Μπαταρίες λιθίου 5 MWh, που υποστηρίζουν τη λειτουργία των βασικών συστημάτων με μηδενικές εκπομπές.
2.500 τετραγωνικά μέτρα φωτοβολταϊκών πάνελ, για ενεργειακή αυτονομία. - Δυνατότητα ηλεκτροδότησης από τη στεριά (cold ironing) κατά τις στάσεις σε λιμάνια με τις αντίστοιχες υποδομές.
- Σύστημα Air Lubrication για μείωση της αντίστασης στο νερό.
- Σύστημα έξυπνης διαχείρισης αερισμού και κλιματισμού, με στόχο τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.
- Κινητήρας ελεγχόμενος ηλεκτρονικά, με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων για δραστική μείωση εκπομπών SOx, PM και NOx (TIER III).
- Πρωτοποριακός πηδάλιος τύπου Gate Rudder, τοποθετημένος για πρώτη φορά σε πλοίο PCTC, που ενισχύει την προωστική απόδοση και τη δυνατότητα ελιγμών.
Ο Luigi Pacella Grimaldi, Διευθυντής Διεθνούς Αντιπροσώπευσης για την Αυτοκινητοβιομηχανία του Ομίλου Grimaldi, χαρακτήρισε το νέο πλοίο «τεχνολογικό ορόσημο για τη βιώσιμη ναυτιλία», ενώ ο Πρόεδρος της China Merchants Industry, Sichuan Wu, εξέφρασε υπερηφάνεια για τη συνεργασία και την κατασκευή ενός τόσο προηγμένου πλοίου.

Η επιλογή του ονόματος «Grande Shanghai» δεν είναι τυχαία: η Σανγκάη αποτελεί την καρδιά της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας, ενώ η παρουσία της Ιταλίδας πρόξενου στην τελετή αποτυπώνει τη διπλωματική και εμπορική σημασία της ναυπήγησης.

Με την «Grande Shanghai», ο Όμιλος Grimaldi ανοίγει έναν νέο δρόμο προς την οικολογικά υπεύθυνη και τεχνολογικά προηγμένη ναυτιλία, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική του για έναν στόλο με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υψηλή αποδοτικότητα. Τα υπόλοιπα εννέα πλοία της παραγγελίας αναμένεται να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι καινοτομίας και αειφορίας, ενισχύοντας τον ρόλο της Μεσογειακής ναυτιλίας στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο του μέλλοντος.
Διαβάστε ακόμη
AstraZeneca: Ετοιμάζει επένδυση $50 δισ. στις ΗΠΑ για να αποφύγει τους δασμούς
Η Eastmed επιστρέφει στις αγορές bulkers
Πάνω από 2 εκατ. Ιταλοί τουρίστες στην Ελλάδα – Το μήνυμα Κεφαλογιάννη στα ιταλικά ΜΜΕ (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.