search icon

Ναυτιλία

Η CLIA χαιρετίζει το νέο Σχέδιο Βιώσιμων Επενδύσεων στις Μεταφορές της ΕΕ

«Κλειδί» για την πορεία της κρουαζιέρας προς το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα - Ισχυρό μήνυμα υπέρ της ανάπτυξης ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών καυσίμων – Καθοριστικός ο ρόλος των ευρωπαϊκών ναυπηγείων

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχθηκε η CLIA (Cruise Lines International Association) το νέο Σχέδιο Βιώσιμων Επενδύσεων στις Μεταφορές (Sustainable Transport Investment Plan – STIP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα αποφασιστικό βήμα για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας κρουαζιέρας. Η πρωτοβουλία, όπως τονίζει η CLIA, στέλνει ένα σαφές μήνυμα υπέρ της ενίσχυσης της παραγωγής ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών καυσίμων στοιχείο καίριο για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ήδη δρομολογήσει επενδύσεις πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία ενός νέου, πιο βιώσιμου στόλου. Στις βασικές προτεραιότητες περιλαμβάνονται:

Νέες παραγγελίες πλοίων με δυνατότητα χρήσης πολλαπλών καυσίμων (multi-fuel capable)

Σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ηλεκτροδότησης από την ξηρά (shore power)

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της CLIA για τις Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες και Πρακτικές, η μετάβαση σε πλοία πολλαπλών καυσίμων εξελίσσεται ραγδαία: από μόλις ένα πλοίο το 2018, αναμένεται να φτάσουν περισσότερα από 50 έως το 2036.

Αντίστοιχα, η χρήση ηλεκτροδότησης από την ξηρά έχει υπερτριπλασιαστεί από το 2018, ανεβαίνοντας από 55 πλοία σε 165 σήμερα. Αυτά τα πλοία αποτελούν πλέον το 58% του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας και το 65% της επιβατικής χωρητικότητας, με προοπτική να αγγίξουν το 90% έως το 2036.

Παρά τη σημαντική πρόοδο, η CLIA υπογραμμίζει ότι χωρίς μια μαζική ενίσχυση της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων, ο στόχος για μηδενικό αποτύπωμα έως το 2050 δεν είναι εφικτός. Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητά τους.

Γι’ αυτόν τον λόγο, ο οργανισμός στηρίζει την έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τα κράτη-μέλη να κατευθύνουν τα έσοδα του ETS στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.

Με το 97% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως να κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και με επενδύσεις ύψους 57 δισ. ευρώ προγραμματισμένες για νέα πλοία την περίοδο 2024–2036, η Ευρώπη κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη βιομηχανία.

Η CLIA επισημαίνει ότι με τα κατάλληλα επενδυτικά εργαλεία και σαφή πολιτικά σήματα, το STIP μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη ευρωπαϊκών πράσινων καυσίμων και τεχνολογιών, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των ναυπηγείων και να επιταχύνει τη μετάβαση της κρουαζιέρας προς το 2050.

Το STIP, καταλήγει η Ένωση, αποτελεί μια ιστορική ευκαιρία ώστε η Ευρώπη να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, συμβάλλοντας ταυτόχρονα σε ένα πραγματικά βιώσιμο μέλλον για την παγκόσμια ναυτιλία κρουαζιέρας.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Οι δύο τιμές για τα κεντρικά της Έδραση, η ώρα των… Αναβρύτων και τα άλλα βαριά σφυριά (pics)

Ο «Κυρ-Γιάννης» στη Σαντορίνη: To story πίσω από το deal Μπουτάρη-Σιγάλα (pics)

Δασμοί έως 50% στα πακέτα Temu και Shein Τι προβλέπει η συμφωνία στο Ecofin

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version