Η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου προχώρησε σε μια προληπτική εταιρική κίνηση για να προστατευθεί από τα νέα κινεζικά τέλη που αφορούν πλοία με αμερικανικά συμφέροντα.
Σύμφωνα με έγγραφο που κατατέθηκε στις αμερικανικές χρηματιστηριακές αρχές (SEC), η εταιρεία εξέδωσε 1.200 νέες προνομιούχες μετοχές “Series F” συνολικής αξίας 1.200 δολαρίων, τις οποίες αγόρασε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, βασικός μέτοχος και επικεφαλής της Costamare.
Κάθε μία από τις νέες αυτές μετοχές αντιστοιχεί σε 50.000 ψήφους, γεγονός που αυξάνει σημαντικά τη δύναμη της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία πλέον κατέχει 75,7% των δικαιωμάτων ψήφου, έναντι 63,6% πριν από την κίνηση αυτή.
Η Costamare εξήγησε ότι προχώρησε στην έκδοση αυτών των μετοχών ώστε να διασφαλίσει πως κανένας Αμερικανός επενδυτής δεν μπορεί να κατέχει πάνω από το 25% της ψήφου στην εταιρεία, αποτρέποντας έτσι την πιθανότητα επιβολής ειδικών κινεζικών τελών στα πλοία της.
«Αν και η εταιρεία δεν θεωρεί ότι τα πλοία της υπάγονται στα νέα λιμενικά τέλη, η κίνηση αυτή εξασφαλίζει ότι η Costamare δεν μπορεί να θεωρηθεί υπό αμερικανικό έλεγχο», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Η ειδική αυτή κατηγορία μετοχών θα παραμείνει ενεργή για πέντε χρόνια, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Οι αναλυτές της Fearnley Securities χαρακτήρισαν την απόφαση «θετικό και προληπτικό βήμα» που ενισχύει τη σταθερότητα της εταιρείας σε μια περίοδο αυξανόμενων γεωπολιτικών και κανονιστικών πιέσεων.
Παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και η Costamare Bulkers Holdings, η οποία εξέδωσε 235 μετοχές Series B, επίσης αποκλειστικά προς τον κ. Κωνσταντακόπουλο, αυξάνοντας τη δύναμη ψήφου της οικογένειας στο 76,4% από 65%.
Την ίδια στιγμή, και άλλες ναυτιλιακές εισηγμένες στις ΗΠΑ λαμβάνουν αντίστοιχα μέτρα: Αμερικανοί διευθυντές αποχώρησαν από τα διοικητικά συμβούλια των Okeanis Eco Tankers και Danaos Corp, ενώ αλλαγές έγιναν και στην Pacific Basin Shipping του Χονγκ Κονγκ.
Η κίνηση της Costamare δείχνει πώς οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις προσαρμόζονται γρήγορα στο νέο κανονιστικό περιβάλλον που διαμορφώνουν οι κινεζικές αρχές, προκειμένου να αποφύγουν οικονομικές επιβαρύνσεις και λειτουργικούς κινδύνους στα πλοία τους.
Διαβάστε ακόμη
Τράπεζες: Στο τραπέζι τα business plans – Ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την τριετία 2026-2028
Nvidia και Firmus επενδύουν 73 δισ. δολάρια σε πράσινα data centers στην Αυστραλία
Βρετανία: Οριακή ανάπτυξη τον Αύγουστο με ώθηση από βιομηχανία – Ελπίδες για θετικό τρίμηνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.