Του Μηνά Τσαμόπουλου

Το 2016 ήταν μία ακόμη πολύ δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι ναύλοι ήταν χαμηλοί, ειδικά στα φορτηγά πλοία και στα containerships. Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση δύσκολη με αποτέλεσμα εταιρείες να βάζουν λουκέτο, να ακυρώνουν ναυπηγικά προγράμματα ή να πηγαίνουν πιο πίσω χρονικά τις παραλαβές. Λόγω της κατάστασης μειώθηκε και η αξία των πλοίων και αυτό είχε αντίκτυπο στην συνολική αξία τα ου παγκόσμιου στόλου.

Ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έχασε το 12% της αξίας όσο αφορά τα φορτηγά πλοία. Παρέμεινε όμως σύμφωνα με τα στοιχεία του «Vessel Value» για μία ακόμη χρονιά ο ακριβότερος το 2016 και συνεχίζει και τo 2017 με 84,07 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακολουθεί σε αξία, με «διαφορά στήθους», ο γιαπωνέζικος με 80,1 δισεκατομμύρια. Στην τρίτη θέση είναι ο κινέζικος με 68,3 δισ. στην 4η της Σιγκαπούρης με 38 δισ. και στην 5η των ΗΠΑ με 34,4 δισ.

Τη 10άδα συμπληρώνουν ο γερμανικός στόλος με 31,5, της Νορβηγίας με 30,4 δισ., της νοτίου Κορέας με 21,2 δισ., της Δανίας με 19,4 και του Ηνωμένου Βασιλείου με 15,8.

Ο γερμανικός στόλος με τα φορτηγά πλοία έχασε το 30% της αξίας του μέσα στο 2016 και έπεσε από την τέταρτη θέση στην έκτη κυρίως λόγω της κρίσης στον κλάδο με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

vessel value  2017 2