Με επίκεντρο τις προκλήσεις της αποανθρακοποίησης, της καινοτομίας και της συμμόρφωσης με το διεθνές ρυθμιστικό πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 24 Ιουνίου 2025 στην Αθήνα η 38η συνεδρίαση του Τεχνικού Ναυτιλιακού Συμβουλίου της Bureau Veritas Marine & Offshore (BV). Το Συμβούλιο συγκέντρωσε σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, επιβεβαιώνοντας τον σταθερό ρόλο της BV ως τεχνικού και στρατηγικού εταίρου στον κλάδο.
Την έναρξη των εργασιών πραγματοποίησε ο Γιώργος Σαρρής, Πρόεδρος του Συμβουλίου και επικεφαλής της Enterprises Shipping & Trading S.A., ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα ανταλλαγής γνώσης και συλλογικής δράσης μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κανονιστικό περιβάλλον.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Ανδρεάδης, Marine Chief Executive για την Ελλάδα στη BV, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και επανέλαβε τη δέσμευση της εταιρείας να παρέχει στρατηγική και τεχνική καθοδήγηση στον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.
Η πρώτη ενότητα ξεκίνησε με την παρέμβαση του Δρ. Ιωάννη Κοκαράκη, Τεχνικού Διευθυντή για τη Ζώνη SEEBA της BV, ο οποίος παρουσίασε τις σημαντικότερες ρυθμιστικές εξελίξεις από τη συνεδρίαση MEPC 83 του ΙΜΟ, καθώς και τις μελλοντικές προτεραιότητες συμμόρφωσης για τους πλοιοκτήτες.
Στη συνέχεια, η Μαρία Λαμπαρδάκη, Project Developer της BV για τη SEEBA, παρουσίασε μελέτη επιπτώσεων του πλαισίου “net-zero” του ΙΜΟ, αναλύοντας τις συνέπειες των μακροπρόθεσμων στόχων μείωσης άνθρακα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση του Bill Stamatopoulos, Global Business Development Director της Verifuel, σχετικά με τη χρήση βιοκαυσίμων ως μεταβατικής ενεργειακής λύσης. Ο ίδιος ανέλυσε τα τεχνικά πλεονεκτήματα αλλά και τις πρακτικές δυσκολίες υλοποίησης στο πλαίσιο των στόχων μείωσης εκπομπών έως το 2035.

Η δεύτερη ενότητα επικεντρώθηκε στις τεχνολογικές εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον της πρόωσης. Ο Julien Boulland, Sustainability Strategy Leader της BV, παρουσίασε νέες εφαρμογές πρόωσης με αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, ενώ ο Βασίλειος Δημουλάς, Διευθυντής Τεχνολογίας & Καινοτομίας για την EMA, προχώρησε σε συγκριτική ανάλυση της χρήσης αμμωνίας έναντι LPG σε εξειδικευμένα πλοία.
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με ανοικτή συζήτηση υπό τον συντονισμό του κ. Δημουλά, με αντικείμενο τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων που ήδη επιχειρούν. Συμμετέχοντες αντάλλαξαν καλές πρακτικές, τεχνολογικές λύσεις και μετρικές αποδοτικότητας που διαμορφώνουν σήμερα τις επιχειρησιακές στρατηγικές του στόλου.

Ο Γιώργος Ανδρεάδης, κλείνοντας τη συνεδρίαση, υπογράμμισε:
«Η 38η συνεδρίαση του Τεχνικού Ναυτιλιακού Συμβουλίου ανέδειξε για ακόμη μια φορά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Καθώς ο κλάδος προχωρά προς το 2030 και πέραν, η συνεργασία πάνω στην τεχνική καινοτομία και τις καθαρές ρυθμιστικές διαδρομές θα είναι καθοριστική. Η Bureau Veritas παραμένει αφοσιωμένη στην υποστήριξη αυτής της μετάβασης, προσφέροντας βαθιά τεχνογνωσία, τοπική γνώση και παγκόσμιες λύσεις».
Διαβάστε ακόμη
Στεγαστικό και εμπορικές τιμές «παγώνουν» τις αντικειμενικές έως και το 2027
The Banker: Οι ελληνικές τράπεζες επιστρέφουν στη διανομή μερισμάτων μετά από 16 χρόνια
Δασικές πυρκαγιές: Παγκόσμια επιτήρηση από το Διάστημα με τεχνητή νοημοσύνη (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.