Το παρατεταμένο lockdown στη Σαγκάη πλήγωσε τα κινεζικά εμπορικά λιμάνια και έπληξε τον όγκο εμπορευμάτων που διακινήθηκαν μέσω εμπορευματοκιβωτίων.

Τον Απρίλιο η μείωση του όγκου φορτίων στο λιμάνι της Σαγκάη έφτασε το 25% σε σύγκριση με τον προηγούμενο Μάρτιο. Για πάνω από ένα μήνα, τα 25 εκατ. κατοίκων της Σαγκάη βρίσκονται υπό περιορισμό ύστερα από έξαρση της επιδημίας, ενώ η σκιά ενός lockdown πλανάται πάνω από την πρωτεύουσα Πεκίνο.

Κάθε νέα έξαρση της Covid στην Κίνα οδηγεί σε δωρεάν και συστηματικούς διαγνωστικούς ελέγχους μεταξύ των κατοίκων, καθώς και σε διαφορετικών βαθμών περιοριστικά μέτρα που έχουν επιπτώσεις στην οικονομία.

Η πολιτική της Κίνας περί μηδενικών κρουσμάτων Covid-19, που περιλαμβάνει lockdowns και επαναλαμβανόμενα μαζικά τεστ στον πληθυσμό, αποδεικνύεται ακριβή για την οικονομία της χώρας, προειδοποιούν ειδικοί οικονομικοί αναλυτές.

Η AP Moller-Maersk A/S, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες Liners στον κόσμο, έχει σταματήσει τις συμβάσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων στη Σαγκάη, καθώς το αυστηρό lockdown εμποδίζει τη μεταφορά προϊόντων όπως το κατεψυγμένο κρέας και τα θαλασσινά από το λιμάνι στην πόλη.

Τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται στο λιμάνι της Σαγκάη εξαιτίας των ισχυρών πιέσεων που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα από το αυστηρό lockdown που έχουν επιβάλει η αρχές της πόλης, τονίζει η Ocean Network Express σε ενημερωτικό της σημείωμα προς τους πελάτες της.

Οι ηλεκτρικές υποδομές του λιμανιού δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας των ψυγείων, ενώ οι μεταφορές με φορτηγά παραμένουν περιορισμένες.

Την ίδια ώρα οι τερματικοί σταθμοί είναι γεμάτοι. Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν από τους πελάτες να αλλάξουν τον προορισμό των αποστολών τους από τη Σαγκάη ή το Shekou στο Γιαντιάν και το Χονγκ Κονγκ, δημιουργείται ο κίνδυνος να επιδεινωθεί η συμφόρηση στα λιμάνια του κινεζικού νότου, είπε ο Τζος Μπράζιλ, αναλυτής δεδομένων στο project44.

«Το Χονγκ Κονγκ και η Γιαντιάν βρίσκονται υπό καθεστώς lockdown λόγω Covid εδώ και μήνες, κάτι που έχει δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στις κατασκευές αλλά και στο εμπόριο», δήλωσε ο Μπράζιλ. «Το lockdown στη Σαγκάη επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές και στη Νότια Κίνα».

Από την άλλη πλευρά, την ίδια ώρα κάποια άλλα λιμάνι παρουσίασαν αύξηση αφού πήγαν εκεί φορτία που δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν αλλού. Για παράδειγμα το λιμάνι της Ningbo κατέγραψε αύξηση σε ποσοστό 12% στον όγκο εξυπηρετούμενων φορτίων.

Οι επιπτώσεις στον παγκόσμιο όγκο εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να είναι σχετικά μικρές. Οι μειώσεις του όγκου φορτίων θα φθάσουν μόλις το 2,4% τον Απρίλιο σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα έναν χρόνο πριν, το 2021.

Διαβάστε ακόμη:

Πληθωρισμός στο 10,2% τον Απρίλιο – Ρεκόρ 28 ετών

JP Morgan: Μεσοπρόθεσμα θετική για τις ελληνικές τράπεζες -Top pick η Eurobank

Δοκιμάζονται και οι 850 μονάδες στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Μπαράζ πωλήσεων στις τράπεζες (upd)