Κομβικό ρόλο στη θαλάσσια και οδική εμπορική σύνδεση Μεσόγειου με τη βόρεια Ευρώπη διαδραματίζει η Ιταλία με επικεφαλής τον Guido Grimaldi ο οποίος είναι πρόεδρος στην Logistic Association of Sustainable Intermodality.

Η Ένωση συνεχίζει να δυναμώνει. Νέο μέλος της είναι η Φιλανδία. Η ALIS επεκτείνεται στην Ευρώπη και στη Βαλτική Θάλασσα με το σύστημα λιμένων του Ελσίνκι και το λιμάνι του Hanko.

Η ALIS – Logistic Association of Sustainable Intermodality ιδρύθηκε στη Ρώμη στις 17 Οκτωβρίου του 2016. Έχει μέλη σημαντικές εταιρείες logistics, συμπεριλαμβανομένων ναυτιλιακών εταιρειών  και μεταφορικών εταιρειών με φορτηγά οχήματα. Στην Ένωση συμμετέχουν ως μέλη τιμής ένεκεν και Πανεπιστήμια. Η ALIS έχει 1.430 εταιρείες-μέλη με τζίρο 22,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

“Είμαι πολύ περήφανος για την ανάπτυξη της ALIS και του δικτύου τη; και είμαι ακόμη περισσότερο ευχαριστημένος που η καθημερινή μας δέσμευση παράγει οφέλη όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Δύο από τους κύριους λιμενικούς κόμβους του βορρά,  από το λιμάνι του Ελσίνκι – Νότιο Λιμάνι και Ανατολικό λιμάνι – και το λιμάνι του Vuosaari και, στο νότιο τμήμα της Φινλανδίας, το λιμάνι του Hanko -μερικές ημέρες μετά την ένταξη του κροατικού λιμένα Zara- μας ωθεί να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη διεθνοποίηση του ομίλου μας προς όφελος των δραστηριοτήτων όλων εκείνων των εταιρειών που συμμετέχουν στο έργο μας” επισημαίνει ο Πρόεδρος της ALIS, Guido Grimaldi (φωτό).

Το λιμενικό σύστημα του Ελσίνκι απέδωσε πέρυσι, χάρη και στα μέλη της ALIS, εντυπωσιακούς αριθμούς, τόσο από πλευράς επιβατών, καθώς και από την κυκλοφορία εμπορευμάτων (φορτηγά, ρυμουλκούμενα), δημιουργώντας θετικά οικονομικά αποτελέσματα στον  Σκανδιναβικού-Μεσογειακού Διαδρόμου, ο οποίος, από το Ελσίνκι, φτάνει στη La Valletta (Μάλτα) και διέρχεται από το λιμάνι του Παλέρμο, άλλο επίτιμο μέλος της ALIS.

Από την άλλη πλευρά, ως το νοτιότερο λιμάνι στη Φινλανδία, η Hanko προσφέρει τις ταχύτερες συνδέσεις με όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά έθνη, όπως η Γερμανία, η Πολωνία, το Βέλγιο, οι Κάτω Χώρες, η Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Χάρη στις αποφασιστικές επιλογές των μελών της ALIS, το λιμάνι του Hanko είδε πιο πρόσφατα τη μεγαλύτερη  ανάπτυξή του που προέρχεται από το ενιαίο φορτίο το οποίο, λόγω της γεωγραφικής του θέσης,  εξυπηρετεί αποτελεσματικά, με ασφάλεια και με βιώσιμο τρόπο όλο το χρόνο.

“Οι συνεργάτες μας αναπτύσσουν μια σημαντική δραστηριότητα στην περιοχή της Βαλτικής, επενδύοντας τεράστιους πόρους στη βιωσιμότητα των συστημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών. Ως εκ τούτου, η συνεργασία με το λιμάνι του Ελσίνκι, το λιμάνι του Hanko και ολόκληρο το φινλανδικό  σύστημα ήταν καθήκον μας. Για το λόγο αυτό παρουσιάσαμε τις ιδιαιτερότητες και τους στόχους του συλλόγου μας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του λιμένα του Ελσίνκι, Ville Haapasaari, και στον διευθύνοντα σύμβουλο του λιμανιού του Hanko,  nders Ahlvik, που προσχώρησαν αμέσως στον οργανισμό μας εξαιτίας της ανάπτυξής του ένα ευρωπαϊκό κλειδί. Πιστεύω ότι η ανάπτυξη και η διεθνοποίηση των εταιρειών μας πρέπει να ενθαρρυνθούν με μεγάλη αποφασιστικότητα και, για να γίνει αυτό, πρέπει να λάβουμε θαρραλέα και στρατηγικά βήματα”, τόνισε ο πρόεδρος και προσέθεσε:

“Το ALIS, με το τμήμα ALIS EUROPE, δημιουργεί τους κύριους φορείς διεθνών μεταφορών, συγκεντρώνοντας τους κόμβους logistics, όπως οι λιμένες  με όλους τους φορείς του τομέα που ασχολούνται καθημερινά με τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους, μειώνοντας ουσιαστικά τις γεωγραφικές και οικονομικές αποστάσεις. Το γεγονός ότι η Ιταλία έχει στρατηγική θέση στη Μεσογειακή περιοχή δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε ότι οι εταιρείες μας μπορούν να παρακολουθήσουν και τις ροές αγαθών προς και από τη Βόρεια Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, ο εμπορικός δρόμος  Σκανδιναβία-Μεσόγειος αποτελεί έναν σημαντικό διάδρομο με μεγάλες ευκαιρίες.  Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε επιμελώς για να συνδέσουμε αποτελεσματικότερα την Ιταλία με την υπόλοιπη Ευρώπη”.