Η Ιαπωνία ενδέχεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη του μεγάλου έργου Alaska LNG, αξίας 44 δισ. δολαρίων, καθώς επιδιώκει να ενισχύσει τις ενεργειακές της προμήθειες.  Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μείωση του εμπορικού ελλείμματος των 60 δισ. δολαρίων με τις ΗΠΑ, η Ιαπωνία δείχνει προθυμία να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ακολουθεί παρόμοια στρατηγική για να αποφύγει νέες εμπορικές κυρώσεις, ελπίζοντας να επωφεληθεί από την αύξηση των αγορών αμερικανικού LNG.

Η κατάσταση της Ιαπωνίας με τη Ρωσία και την ανάγκη διαφοροποίησης των προμηθευτών

Αυτή τη στιγμή, η Ιαπωνία εισάγει περίπου το 10% των αναγκών της σε LNG από τη Ρωσία, η οποία αποτελεί ολοένα και λιγότερο αξιόπιστη και γεωπολιτικά ασταθή πηγή. Ο Ιάπωνας Πρωθυπουργός, Σιγκέρου Ισίμπα, έχει τονίσει την ανάγκη για διαφοροποίηση των προμηθευτών φυσικού αερίου. Η Αλάσκα βρίσκεται γεωγραφικά σε πλεονεκτική θέση για την Ιαπωνία, καθώς η απόσταση από την Ιαπωνία είναι μόλις 2.500 ναυτικά μίλια, το μικρότερο ναυτικό ταξίδι από την Αμερικανική Δυτική Ακτή προς την Ασία.

Προβλήματα και προοπτικές για το έργο Alaska LNG

Η παραγωγή ενέργειας στην Αλάσκα έχει υποχωρήσει τα τελευταία 30 χρόνια, παρά την ύπαρξη μεγάλων αδιάθετων αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Οι συζητήσεις για την αξιοποίηση των αποθεμάτων φυσικού αερίου στην περιοχή North Slope και τη μεταφορά τους στην Ασία σε μορφή LNG ξεκίνησαν πριν από 10  χρόνια . Έχουν διατυπωθεί και ανταγωνιστικές προτάσεις, όπως το Qilak LNG, που προτείνει εγκατάσταση υγροποίησης κοντά στις ακτές της Θάλασσας Μπόφορτ, και εξαγωγές μέσω πλοίων LNG ανθεκτικών στον πάγο, με βάση το ρωσικό μοντέλο.

Αντιπαλότητα με τα ρωσικά έργα LNG

Τα ρωσικά έργα Yamal LNG και Arctic LNG 2 χρησιμοποιούν πλοία τύπου Arc7 για τη μεταφορά LNG μέσω της Αρκτικής. Η συντομότερη απόσταση μέσω του Στενού του Μπερίνγκ καθιστά την Αλάσκα ανταγωνιστική σε σχέση με τη Ρωσία για την προμήθεια LNG στην Ασία. Η πιο πρόσφατη πρόταση για το έργο Alaska LNG προβλέπει έναν αγωγό 800 μιλίων που θα μεταφέρει το αέριο στο Νικίσκι στην Χερσόνησο Κενάι. Η χρήση των  ελεύθερων από  πάγους νερό  όλο το χρόνο θα μειώσει την ανάγκη για πλοία ειδικής κατασκευής.

Προκλήσεις και ευκαιρίες για το Alaska LNG

Αν και το κόστος του έργου, που εκτιμάται στα 44 δισ. δολάρια, εγείρει αμφιβολίες για την ανταγωνιστικότητά του σε σχέση με το ρωσικό LNG από την Αρκτική, η έγκριση του έργου Arctic LNG 2 και οι δυσκολίες του Yamal LNG να αποφύγει παρόμοια μοίρα, ενδέχεται να δημιουργήσουν μια ευκαιρία για το Alaska LNG. Η πρόβλεψη για παραγωγή έως 20 εκατομμυρίων τόνων LNG ετησίως καθιστά το έργο ελκυστικό σε αγορές όπως η Ιαπωνία και η Κίνα.

Δημιουργία νέων επιλογών μεταφοράς LNG από την Αλάσκα

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη βιομηχανία, υπάρχει επίσης η συζήτηση για την επιστροφή σε μια λύση χωρίς αγωγό, με άμεσες αποστολές LNG από την περιοχή North Slope. Ειδικά πλοία LNG τύπου ice-class, που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το Arctic LNG 2, παραμένουν διαθέσιμα προς πώληση, ενδεχομένως σε χαμηλότερη τιμή, στο ναυπηγείο Hanwha στη Νότια Κορέα, προσφέροντας μια επιπλέον ευκαιρία για το έργο Alaska LNG.

Διαβάστε ακόμη

Μάχη για τα 15 δισ. ευρώ του οργανωμένου λιανεμπορίου (πίνακας)

Πόλεμος στην Ουκρανία: Γιατί η Ευρώπη δεν πρέπει να επιστρέψει στο ρωσικό φυσικό αέριο

ΗΠΑ: Ποιους στόχους έχει το κρατικό επενδυτικό ταμείο – Τι θα γίνει με το TikTok

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα