Η Global Chartering, κοινοπραξία του χαλυβουργικού κολοσσού ArcelorMittal και της ναυτιλιακής DryLog του Πήτερ Λιβανού, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή μιας νέας «φουρνιάς» bulk carriers.

Σύμφωνα με την TradeWinds, η εταιρεία, που είναι εγγεγραμμένη στο Μαυρίκιο, έχει ήδη «δέσει» συμφωνία για μια σειρά newcastlemax πλοίων χωρητικότητας 211.000 dwt με το κρατικό ναυπηγείο China Merchants Industry (CMI) Qingdao. Η συμφωνία περιλαμβάνει δύο πλοία με οψιόν για ακόμη δύο, με κόστος περίπου 74 εκατ. δολάρια το καθένα. Στην τιμή περιλαμβάνεται και shaft generator, εξοπλισμός που βοηθά στη μείωση κατανάλωσης καυσίμου.

Η CMI Qingdao, που προήλθε από τη συγχώνευση της Qingdao Yangfan Shipbuilding με την China Merchants Industry, φαίνεται να ενισχύει τη θέση της στον χώρο, προσφέροντας νέα είδη πλοίων, από containerships μέχρι μεγάλους tankers.

Παράλληλα, η Global Chartering βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και για μικρότερου τύπου bulk carriers, γνωστά ως baby-capes (120.000 dwt), καθώς και kamsarmax. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σχεδιάζει να παραγγείλει 4 έως 6 πλοία από κάθε τύπο. Η τιμή για τα kamsarmax εκτιμάται στα 36,25 εκατ. δολάρια, ενώ για τα baby-capes δεν έχουν δοθεί ακόμη στοιχεία.

Η εταιρεία φαίνεται να επιδιώκει αναδιάρθρωση και ανανέωση του στόλου της, μετά την πώληση αρκετών μεσαίου μεγέθους bulkers νωρίτερα φέτος. Ήδη διαθέτει στόλο 42 bulk carriers, από ultramax έως capesize, εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκονται υπό χρονοναύλωση (time charter) ή γυμνή ναύλωση (bareboat charter).

Η Global Chartering διαθέτει μόλις ένα ιδιόκτητο πλοίο, το GCL Thames (182.334 dwt, κατασκευής 2023), το οποίο απέκτησε από την Transmed Shipping έναντι 67,5 εκατ. δολαρίων. Τα υπόλοιπα πλοία του στόλου ανήκουν σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, όπως η Bank of Communications Financial Leasing της Κίνας, και ναυλώνονται από την εταιρεία.

Με τις νέες παραγγελίες, η Global Chartering φαίνεται αποφασισμένη να ενισχύσει τη θέση της στη dry bulk αγορά, επενδύοντας σε σύγχρονα πλοία μεγάλης χωρητικότητας και χαμηλότερης ενεργειακής κατανάλωσης — μια στρατηγική που αντικατοπτρίζει τη στροφή ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς πιο πράσινες και αποδοτικές λύσεις.

Διαβάστε ακόμη

Δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση, πώς θα γίνεται το «κούρεμα» – Πίνακες και παραδείγματα

Νέο πρόγραμμα ΔΥΠΑ: Επιδότηση 704 ευρώ τον μήνα για πρόσληψη ανέργων σε επιχειρήσεις

Επένδυση $1 δισ. στην Τουρκία – Η Google συνεργάζεται με την Turkcell για την κατασκευή γιγαντιαίου data center

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα