Ναυτιλία

Οι Κορεάτες της ΗΜΜ ψηφίζουν Πειραιά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ενα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματο­κιβωτίων της εταιρείας, με μήκος όσο τριάμισι γήπεδα ποδοσφαίρου, κατέπλευσε στο μεγάλο λιμάνι δηλώνοντας το έμπρακτο ενδιαφέρον των Κορεατών για την Ελλάδα

Ενα από τα μεγαλύτερα πλοία της κορεατικής εταιρείας ΗΜΜ Co. Ltd. (Hyundai Merchant Marine) μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέπλευσε στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά την περασμένη εβδομάδα. Πρόκειται για το «HMM Nuri», που στα κορεατικά σημαίνει «κόσμος».

Είναι το πρώτο από τα οκτώ πλοία της ίδιας σειράς που παραδόθηκε στην HMM φέτος στις 19 Μαρτίου και έχει δώσει το όνομά του σε όλη την κλάση των πλοίων του ίδιου σχεδιασμού που πρόκειται να ναυπηγηθούν στο μέλλον (Nuri-class design) λόγω των πρωτοποριακών χαρακτηριστικών του.

Εχει μήκος 366 μέτρα, όσο τριάμισι γήπεδα ποδοσφαίρου, πλάτος 51 μέτρα και χωρητικότητα 16.010 TEUS, καθιστώντας το τό μεγαλύτερο πλοίο ικανό να διασχίσει τη διώρυγα του Σουέζ, αλλά και αυτήν του Παναμά. Αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα άνω των 22 κόμβων, ακόμα και πλήρες φορτίου.

Η παρουσία της HMM στην Ελλάδα άρχισε τον Απρίλιο του 2020, μέσα από τη συμμετοχή της στη συμμαχία (alliance) με τον διακριτικό τίτλο THE-Alliance, την οποία απαρτίζουν επίσης οι εταιρείες Hapag-Llloyd, Ocean Network Express (ONE) και η Yang Ming Line. Η ΗΜΜ ήταν το μοναδικό κομμάτι που έλειπε από το παζλ του σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά όσον αφορά στα φορτία και η έλευσή της σηματοδότησε το έμπρακτο ενδιαφέρον της για την Ελλάδα και τις μεσογειακές χώρες.

«Η HMM Co. Ltd. είναι η κορωνίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας μεταφοράς της Νότιας Κορέας. Ιδρύθηκε το 1976 και με την πάροδο των ετών κατάφερε να εξελιχθεί σε παγκόσμια εταιρεία ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς, με παρουσία σε 110 χώρες και προσεγγίσεις σε πάνω από 100 λιμένες μέσω 60 διαφορετικών liner services», επισημαίνει στο «business stories» ο κ. Αντώνης Βενιέρης, εκπρόσωπος του κορεατικού κολοσσού στην Ελλάδα και πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης. «Παρά το δυσμενές κλίμα που δημιούργησε η πανδημία, η HMM έδειξε εμπράκτως εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις του Πειραιά, οι οποίες δύναται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξής της στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα».

Στη συνέχεια αναφέρεται στη δυναμική της ΗΜΜ:

«Μέσα από ένα σωστά δομημένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των λειτουργιών και υπηρεσιών της που άρχισε το 2016, η HMM κατάφερε σε μια πενταετία να αναρριχηθεί από τη 14η θέση της παγκόσμιας κατάταξης ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην 8η θέση το 2021. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ το 2019 η HMM είχε στόλο χωρητικότητας 500.000 TEUS, η προσφερόμενη χωρητικότητα της εταιρείας διπλασιάστηκε σε διάστημα δύο ετών, σχεδόν στο 1 εκατομμύριο TEUS, συμπεριλαμβανομένου του βιβλίου παραγγελιών για ναυπηγήσεις (order book). Εκτελώντας με ακρίβεια το ναυπηγικό πρόγραμμά της, η ΗΜΜ ενσωμάτωσε στον στόλο της 12 πλοία των 24.000 TEUS στη διάρκεια του 2020, τα οποία κατείχαν τον τίτλο των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο μέχρι και τα μισά του τρέχοντος έτους».

Από δεξιά προς αριστερά: Αντώνης Βενιέρης, διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Φλαμπούρης, Operations Manager, Φώτης Χουλιάρας, Line Manager

Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2021, η HMM παρέλαβε οκτώ ακόμη νεότευκτα πλοία των 16.000 TEUS από τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, φτάνοντας τον λειτουργικό στόλο της στα 120 πλοία. Παράλληλα, η HMM έχει ήδη θέσει παραγγελία για 12 πλοία των 13.000 TEUS σε κορεατικά ναυπηγεία για παράδοση εντός του 2024.

Τα πλοία του στόλου της είναι υπερσύγχρονης κατασκευής με ιδιαίτερη έμφαση στις οικολογικές τεχνολογίες μείωσης εκπομπών καυσαερίων καύσης και ελαχιστοποίησης του ενεργειακού αποτυπώματος της μεταφοράς των αγαθών ακολουθώντας τις προδιαγραφές της HMM για ναυπήγηση μόνο οικολογικών-έξυπνης τεχνολογίας πλοίων (eco-friendly smart technology vessels).

«H HMM είναι μια εταιρεία που πιστεύει βαθιά ότι η ανάπτυξή της πρέπει να γίνεται μόνο με γνώμονα τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος και το αποδεικνύει εμπράκτως μέσα από τα υψηλά οικολογικά στάνταρ που έχει βάλει για το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών της», τονίζει ο κ. Βενιέρης.

«Το οικολογικό σχέδιο της εταιρείας είναι έως το 2030 να έχει μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις δραστηριότητές της κατά 70% σε σχέση με το 2008. Απώτερος σκοπός είναι το 2050 να έχει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων (carbon neutrality) στο σύνολο των δραστηριοτήτων της στην αλυσίδα μεταφοράς φορτίων και αγαθών, στόχος που ξεπερνάει κατά πολύ τα θεσπισμένα απαιτούμενα επίπεδα μείωσης από τον International Maritime Organization (ΙΜΟ).

Ηδη τα παραγόμενα γραμμάρια CO2 ανά TEU/km της HMM είναι κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, κατατάσσοντας την εταιρεία στο top 8 των εταιρειών θαλάσσιας μεταφοράς για το 2021, σύμφωνα με την EcoVadis Sustainability Business Ratings, και απονέμοντάς της το αργυρό μετάλλιο για τις οικολογικές της πρακτικές ανάπτυξης βιωσιμότητας. Ενδεικτικό είναι ότι τα νεότευκτα πλοία που παρέλαβε προσφάτως η HMM έχουν 49% καλύτερη ενεργειακή απόδοση από τα μίνιμουμ στάνταρ που έχει ήδη επιβάλει ο IMO (Energy Efficiency Design Index Phase 1)».

Και προσθέτει:
«Φέρει επίσης συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου (NOx), με αποτέλεσμα να παράγει 80% λιγότερα σωματίδια εκπομπών σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Είναι εξοπλισμένο με σύστημα AMP (Alternative Marine Power) ώστε να είναι ενεργειακά αυτάρκες κατά την παραμονή του στα λιμάνια, χωρίς τη χρήση μηχανής, παρά μόνο με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η δε κύρια μηχανή του των 62.257 ίππων είναι τελευταίας γενιάς με τη δυνατότητα καύσης υγραερίου χωρίς καμία μετατροπή (LNG Ready Technology). Μέσα από αυτές τις πρωτοποριακές τεχνολογίες δίνεται η δυνατότητα στο “Nuri” και τα λοιπά πλοία της κλάσης του να έχουν μειωμένο ενεργειακό αποτύπωμα κατά 52% σε σχέση με άλλα πλοία ίδιου μεγέθους αλλά συμβατικής σχεδίασης, ενώ διατηρεί τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή απόδοση».

Οπως επισημαίνει ο κ. Βενιέρης, ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό, σχεδόν προφητικό θα έλεγε κανείς, μετά το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, είναι ο πρωτοποριακός σχεδιασμός των πυλώνων πρόσδεσης των εμπορευματοκιβωτίων (lashing bridges). «Αυτοί είναι κατασκευασμένοι ώστε να επιτρέπουν τη διέλευση δυνατών ριπών πλαγίων ανέμων εξασφαλίζοντας την ασφαλή πλεύση του πλοίου σε όλες τις καιρικές συνθήκες, ακόμα και σε περιορισμένου πλάτους περάσματα όπως η διώρυγα του Σουέζ».

Η Βενιέρης Ναυτιλιακή Α.Ε. την εκπροσωπεί κάτω από την εμπορική ονομασία HMM Agency (Greece) S.A. Φέτος κλείνει τα 20 χρόνια λειτουργίας και αδιάλειπτης πρακτόρευσης διεθνών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων. Αποτελεί μέρος του ομίλου Βενιέρη. Ιδρύθηκε το 1983 στη Θεσσαλονίκη από τον Δημήτριο Βενιέρη μετά από μακρά πορεία θητείας σε καίριες θέσεις ευθύνης στο liner shipping στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μέχρι τώρα οι εταιρείες του ομίλου έχουν προσφέρει υπηρεσίες πρακτόρευσης σε πάνω από 4.000 πλοία διαφόρων τύπων, έχουν διαχειριστεί πλέον των 300.000 εμπορευματοκιβωτίων σε ελληνικά λιμάνια και πολλές εκατοντάδες χιλιάδες τόνων χύδην φορτίου.

Κεντρική φωτογραφία: Με μήκος 366 μέτρα, όσο τριάμισι γήπεδα ποδοσφαίρου, πλάτος 51 μέτρα και χωρητικότητα 16.010 TEUS, το «Nuri» μπορεί να διασχίσει τη διώρυγα του Σουέζ αλλά και αυτήν του Παναμά

Διαβάστε ακόμη

Αδειάζει το Δημόσιο: Κύμα από μαζικές συνταξιοδοτήσεις αναμένεται το 2021

4+1 ρυθμίσεις για τα χρέη στην Εφορία

Με αυτά τα πέντε μέτρα θα στηριχθούν οι πυρόπληκτοι