Η Mediterranean Shipping Company (MSC) γίνεται η πρώτη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην ιστορία που ξεπερνά το ορόσημο των 7 εκατομμυρίων TEU, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Alphaliner (4 Νοεμβρίου 2025). Με στόλο 7.002.757 TEU και υπό παραγγελία πλοία που ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια TEU, ο ελβεδικός κολοσσός ελέγχει πλέον πάνω από το 21% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας.
Η επίδοση αυτή τοποθετεί τη MSC σε απόσταση ασφαλείας από τους ιστορικούς της ανταγωνιστές. Ο συνολικός της στόλος είναι πλέον μεγαλύτερος από τα συνδυασμένα μεγέθη των Maersk και Hapag-Lloyd, ενώ ακόμη και χωρίς να συνυπολογιστούν τα υπό ναυπήγηση πλοία, η υφιστάμενη χωρητικότητα υπερβαίνει εκείνη των ONE, HMM και Yang Ming μαζί — των εταιρειών που αποτελούν την «Premier Alliance».

Από διεκδικητής σε κυρίαρχο παίκτη
Μόλις πριν από τρία χρόνια, στις αρχές του 2022, η MSC είχε ξεπεράσει τη Maersk, τερματίζοντας μια 25ετή κυριαρχία των Δανών στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας τακτικών γραμμών. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε ασταμάτητη.
Με συνδυασμό επιθετικών επενδύσεων σε νεότευκτα και εξαγορά σχεδόν 400 μεταχειρισμένων πλοίων, η εταιρεία τριπλασίασε τη δυναμικότητά της μέσα σε μία δεκαετία, επεκτείνοντας τη δραστηριότητά της σε όλους τους βασικούς εμπορικούς διαύλους του κόσμου.
Η πιο πρόσφατη αγορά της —το πλοίο Newnew Star 2 (3.534 TEU, ναυπήγησης 2007) από την κινεζική Hainan Yangpu Newnew Shipping— αποτελεί το 50ό μεταχειρισμένο πλοίο που εντάσσει στο στόλο της η MSC μόνο μέσα στο 2025, το οποίο σύντομα θα πλεύσει υπό το όνομα MSC Rabat IV.
Η εκρηκτική ανάπτυξη της MSC δεν αλλάζει μόνο τις ισορροπίες στη ναυτιλιακή αγορά· αναδιαμορφώνει και τον παγκόσμιο χάρτη της πλοιοκτησίας. Χάρη στους στόλους containerships και κρουαζιέρας της, η Ελβετία —αν και περίκλειστη χώρα— συγκαταλέγεται πλέον στις δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις παγκοσμίως.
Από το 1970, όταν ο καπετάνιος Gianluigi Aponte ίδρυσε τη Mediterranean Shipping Company, μέχρι σήμερα που την ηγείται ο CEO Soren Toft, η MSC αποτελεί παράδειγμα στρατηγικής διορατικότητας, επενδυτικής τόλμης και πίστης στην κλίμακα.
Το νέο ορόσημο των 7 εκατομμυρίων TEU δεν είναι απλώς μια στατιστική νίκη — είναι η επιβεβαίωση της απόλυτης ηγεμονίας της MSC στην παγκόσμια αγορά των τακτικών γραμμών.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά με… ιστορία για «Μύλοι Βλαχογιάννη» και «Ελφίκο» (pics)
Επίδομα Θέρμανσης: Οι κρίσιμες ημερομηνίες για δηλώσεις και διορθώσεις – Τα λάθη που κοστίζουν
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.