Η Imperial Petroleum Inc. (NASDAQ: IMPP), ναυτιλιακή εταιρεία με δραστηριότητα στη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων, αργού πετρελαίου και ξηρού φορτίου, ανακοίνωσε τα οικονομικά και λειτουργικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Παρά τη μείωση στα έσοδα λόγω χαμηλότερων ναύλων στην αγορά spot, η εταιρεία παρουσίασε ισχυρή ρευστότητα και συνέχισε τη στρατηγική της επέκτασης στον τομέα του dry bulk με την παραλαβή νέων πλοίων. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς, τόνισε τη σημασία της κεφαλαιακής ευρωστίας και των μελλοντικών προοπτικών για τη διαφοροποίηση του στόλου.
Με μειωμένα έσοδα κατά 22,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, στα 32,1 εκατ. δολάρια, η Imperial Petroleum παρουσίασε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2025. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. δολάρια, έναντι 16,7 εκατ. δολαρίων το προηγούμενο έτος, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση των ναύλων στην αγορά spot, όπου οι τιμές για tankers ήταν έως και 27% υψηλότερες πέρσι.
Ωστόσο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς, παρέμεινε αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:
«Παρά την κάμψη στην αγορά spot, συνεχίζουμε να καταγράφουμε κερδοφορία και διαθέτουμε ισχυρή κεφαλαιακή βάση. Η στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου μας με μονάδες ξηρού φορτίου ενισχύει τις προοπτικές μας για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.»
Η εταιρεία σημείωσε EBITDA ύψους 14,7 εκατ. δολαρίων, ενώ το adjusted EBITDA ανήλθε στα 15,6 εκατ. δολάρια. Το 53% των ημερών του στόλου διατέθηκαν σε spot αγορές, ενώ το υπόλοιπο 47% σε time charter, γεγονός που οδήγησε σε μείωση εξόδων ταξιδιού κατά 3 εκατ. δολάρια σε σχέση με πέρυσι.
Η ρευστότητα της εταιρείας ξεχώρισε, με διαθέσιμα και καταθέσεις ύψους 227,4 εκατ. δολαρίων, ποσό 167,5% μεγαλύτερο από τη χρηματιστηριακή της αποτίμηση (περίπου 85 εκατ. δολάρια), γεγονός που, όπως σχολίασε ο κ. Βαφειάς:
«Μας επιτρέπει να επενδύουμε επιλεκτικά σε ποιοτικά πλοία και να λειτουργούμε χωρίς δανειακή επιβάρυνση.»
Η εταιρεία παρέλαβε πρόσφατα το Supramax bulk carrier Supra Pasha (2012), ενώ αναμένει την παραλαβή άλλων έξι πλοίων ξηρού φορτίου έως τον Ιούνιο, ανεβάζοντας τον μέσο όρο του στόλου σε σχεδόν 12 πλοία έναντι 9,8 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Παρά τις προκλήσεις στη ναυλαγορά, η Imperial Petroleum διατηρεί θετική λειτουργική κερδοφορία, παραμένοντας «καθαρή» από δανεισμό και δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση ευκαιριών στο ξηρό φορτίο, με προοπτική τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα και ανάπτυξη.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Ποιες «επώνυμες» βίλες σε Αθήνα και Μύκονο βγαίνουν στο σφυρί (pics)
Δωρεές χωρίς εμπόδια, ιδρύματα στο φως και ακίνητα για κοινωνική χρήση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.