Η βιομηχανία της ναυτιλίας κοντέινερ κατέγραψε καθαρό κέρδος $9,9 δισεκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με την τριμηνιαία οικονομική έκθεση του John McCown. Αν και τα κέρδη μειώθηκαν κατά 36,4% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ($15,6 δισ.), παραμένουν εξαιρετικά υψηλά σε ιστορικό επίπεδο, καθώς είναι αυξημένα κατά 82,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, όταν είχαν ανέλθει στα $5,4 δισ.
Πρόκειται για το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μείωσης των κερδών, μετά από μια περίοδο τριών διαδοχικών τριμήνων ανάπτυξης που ακολούθησαν τη ζημιογόνο επίδοση του δ’ τριμήνου του 2023. Η αστάθεια αυτή αποδίδεται κυρίως στην κρίση της Ερυθράς Θάλασσας, η οποία έχει οδηγήσει σε ανακατεύθυνση των πλοίων γύρω από την Αφρική, μειώνοντας την παγκόσμια χωρητικότητα μεταφοράς κατά 8%.
Η συγκεκριμένη κρίση επηρεάζει ιδιαίτερα τη θαλάσσια διαδρομή Ασίας-Ευρώπης, που αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των παγκόσμιων μεταφορικών μιλίων κοντέινερ. Οι μεγαλύτερες αποστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα σημαντικές επιπτώσεις στην τιμολόγηση και τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας.
Ωστόσο, οι μεταφορικοί όγκοι συνέχισαν να αυξάνονται σταθερά, με άνοδο 4,5% σε ετήσια βάση το Α’ τρίμηνο του 2025. Αυτή η άνοδος έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά θετικών επιδόσεων που καταγράφηκαν στα προηγούμενα τρίμηνα, με αυξήσεις 6,6%, 4,6%, 5,9% και 7,7% αντίστοιχα.
Η έκθεση αναδεικνύει και την εντυπωσιακή πορεία κερδοφορίας της βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Από το 2016 έως το 2019, η ναυτιλία κοντέινερ κατέγραψε συνολικές ζημίες $8,5 δισ. με αρνητικό περιθώριο κέρδους 1,3%. Στα επόμενα πέντε χρόνια, όμως, η εικόνα αντιστράφηκε θεαματικά, με καθαρά περιθώρια κέρδους που έφτασαν το 8,1%, 36,8%, 42,7%, 9,6% και 18,3% αντίστοιχα από το 2020 έως και το 2024.
«Εξαιρώντας την περίοδο της πανδημίας και τα προηγούμενα τρίμηνα που επηρεάστηκαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, το καθαρό κέρδος του Α’ τριμήνου του 2025 είναι υψηλότερο από οποιοδήποτε άλλο ετήσιο κέρδος της βιομηχανίας στο παρελθόν», σημειώνει ο McCown στην έκθεσή του.
Αναφορικά με τις προοπτικές, ο McCown εκτιμά ότι η καθοδική πορεία των κερδών θα συνεχιστεί και στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, με την πορεία του δεύτερου εξαμήνου να παραμένει αβέβαιη.
Διαβάστε ακόμη
Πανστρατιά ξενοδόχων σε όλη την Ευρώπη -και των Ελλήνων- κατά της Booking.com
Η παγκόσμια ναυτιλία σε κρίσιμο μεταβατικό στάδιο
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Άδεια εγκατάστασης για τον υβριδικό σταθμό στην Αστυπάλαια (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.