Το lock down οδήγησε σε μείωση  της ζήτησης προϊόντων άρα και της παραγωγής. Επακόλουθο ήταν η πτώση της τιμής του φυσικού αερίου σε ιστορικά χαμηλά. Οι Έλληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στον τομέα της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Έχουν τον μεγαλύτερο και πιο ακριβό στόλο, αξίας 19,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Ιαπωνία να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με στόλο αξίας 14,2 δισεκατομμυρίων.

Η πτώση της τιμής των ναύλων λόγω της μειωμένης ζήτησης αλλά και η στάση των ναυλωτών που ζητούν αναδιαπραγμάτευση των ναυλοσυμφώνων έχουν δημιουργήσει έντονο προβληματισμό. Κάποια από τα LNG πλοία χρησιμοποιούνται και ως αποθηκευτικοί χώροι.

Σε κάθε περίπτωση οι Έλληνες επιμένουν να επενδύουν σε τέτοιου είδους πλοία. Όπως είχε δηλώσει άλλωστε ένας από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως εφοπλιστές του κλάδου, ο Πήτερ Λιβανός  εξακολουθεί να πιστεύει σε επενδύσεις στα LNG carriers  διότι αποτελούν μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη επένδυση χωρίς όμως να προβλέπεται αλματώδη ανάπτυξη στον κλάδο.

Ο ίδιος συνηθίζει να λέει σε δημόσιες εμφανίσεις του: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό. Οι προοπτικές για ζήτηση LNG carriers με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα παραμένουν θετικές».

Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG  από τα οποία τα 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.

Από το σύνολο των 127 πλοίων που είναι υπό παραγγελία για τα επόμενα τρία χρόνια το 75% θα ναυπηγηθεί στην Ν. Κορέα, το 17% στη Κίνα και το 13% στην Ιαπωνία.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων έχουν αυξηθεί σε  13 τον αριθμό.

Επίσης,  αυξήθηκε και η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου των LΝG κατά 25,6% ενώ και ο αριθμός πλοίων από 82 στα 105.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου από τα 3,7 χρόνια ανήλθε στα 5,3 έτη. Παρ’ όλα αυτά ο στόλος των LNG  παραμένει ο νεότερος ηλικιακά  της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Οι  Έλληνες

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με  στοιχεία από  ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται  ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο  στόλος της αποτελείται  από  35 πλοία στο νερό  συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων.

Ακολουθεί η  Gaslog του Πήτερ Λιβανού, 29 πλοία εκ των οποίων 22 στο νερό και επτά  υπό ναυπήγηση. Από αυτά τα 29 LNG, τα  14  ανήκουν στην GasLog  άλλα  15 πλοία  ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners.

– Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 12 LNG Carriers, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Επίσης έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση.  Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους  πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το “Northen Sea Rout”, μέσω της  Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο 2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Το OB RINER της Dynagas με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carrier) που ήταν το πρώτο LNG που διέσχισε το Northern Sea Route. Οι διελεύσεις από το  βόρειο πέρασμα  συντομεύει τα ταξίδια σημαντικά περιορίζοντας τα κόστη για τους ναυλωτές.

Ακολουθούν:

–  ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers,

-η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με τρία πλοία στο νερό

– η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία

– η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή με ένα πλοίο στο νερό

– η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με ένα LNG  στο νερό

– η Minerva Marine του Ανδρέα-Κίκου Μαρτίνου που έχει υπό ναυπήγηση δύο LNG.