Η Ελλάδα κατέχει κεντρική θέση στη στρατηγική της MSC Cruises, η οποία φέτος πραγματοποίησε περισσότερες από 470 προσεγγίσεις στη χώρα, μεταφέροντας περίπου 1 εκατομμύριο επιβάτες.

Σε αποκλειστική συνέντευξη, ο Ανώτερος Σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Αναστασιάδης παρουσιάζει το φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα της Explora Journeys – της πολυτελούς θυγατρικής της MSC που θα αριθμεί έξι πλοία έως το 2028 – και εξηγεί πώς η νέα σειρά κρουαζιερόπλοιων μπορεί να φέρει στην Ελλάδα επισκέπτες υψηλού οικονομικού επιπέδου.

Παράλληλα, αναφέρεται στις γεωπολιτικές προκλήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, στον ρόλο του home porting που επεκτείνεται σταδιακά ώστε η χώρα να λειτουργεί ως βάση όλο τον χρόνο, αλλά και στην ανάγκη για στρατηγικό σχεδιασμό και νέους προορισμούς πέρα από τους έξι κλασικούς. Με αιχμή του δόρατος την πολυτελή κρουαζιέρα, η MSC επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα, ζητώντας από το κράτος διαφάνεια στη χρήση του τέλους επιβατών και επενδύσεις σε υποδομές, ώστε η χώρα να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της.

-Κύριε Αναστασιάδη, πείτε μας λίγα λόγια για το νέο πλοίο EXPLORA της MSC Cruises και τη στρατηγική σας στην Ελλάδα.

Το νέο πλοίο είναι το δεύτερο στον στόλο της Explora Journeys, της πολυτελούς εκδοχής της MSC. Ο στόλος θα επεκταθεί σε έξι πλοία μέσα στα επόμενα επτά χρόνια, με τα Explorer 3, 4, 5 και 6 να ακολουθούν. Το Explorer έχει ήδη πραγματοποιήσει 80 προσεγγίσεις φέτος σε 20 διαφορετικά ελληνικά νησιά, συμπεριλαμβανομένων μικρών και νέων προορισμών, ενώ για το επόμενο έτος έχουν προγραμματιστεί 92. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε την Ελλάδα μόνιμη βάση για τουλάχιστον ένα πλοίο, όταν ολοκληρωθεί η ναυπήγηση των νέων πλοίων, ενώ ταυτόχρονα καλύπτουμε όλο τον κόσμο, από Ασία μέχρι Καραϊβική, με τα άλλα δύο πλοία.

-Ποιο είναι το όφελος για την Ελλάδα από την παρουσία της Explora Journeys;

 Η Explora δίνει νέα ταυτότητα στη MSC, φέρνοντας υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρίστες στη χώρα. Είναι εντελώς διαφορετικό προϊόν από την κλασική κρουαζιέρα, με δυνατότητα να αυξηθεί η οικονομική αξία και η αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας ως πολυτελή τουριστικό προορισμό.

– Πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα για τη συνολική στρατηγική της MSC;

Πολύ σημαντική. Φέτος, η MSC είχε έξι πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο με περισσότερες από 470 προσεγγίσεις, στην Ελλάδα ενώ συνολικά περίπου 1 εκατομμύριο επιβάτες επισκέφθηκαν την χώρα μέσω της εταιρείας. Κατά μακράν είμαστε ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά κρουαζιέρας.

-Ποια η στρατηγική σας για home porting;

Το home porting έχει ξεκινήσει εδώ και 1,5 χρόνο. Η Explora συμμετέχει ήδη σε home porting και στόχος μας είναι να επεκταθεί ώστε η Ελλάδα να γίνει βάση 265 μέρες τον χρόνο, με δρομολόγια όλο το χρόνο, ακόμα και χειμερινά προς Τουρκία, Αίγυπτο και την Ανατολική Μεσόγειο.

– Πώς επηρεάζουν οι γεωπολιτικές εξελίξεις την παρουσία σας στην Ανατολική Μεσόγειο;

Η κατάσταση στην περιοχή, και ιδιαίτερα στο Ισραήλ, παραμένει προβληματική, γι’ αυτό περιορίζουμε τις προσεγγίσεις μας εκεί. Τα δρομολόγια έχουν προσαρμοστεί ώστε να περιλαμβάνουν Αίγυπτο και Αδριατική. Παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, πιστεύουμε στην Ελλάδα και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην περιοχή. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις απαιτούν ευελιξία στον προγραμματισμό μας, αλλά η Ελλάδα παραμένει κεντρικός προορισμός.

– Ποια είναι τα βασικά προβλήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα;

Χρειάζονται νέοι προορισμοί και στρατηγικός σχεδιασμός από το κράτος. Η Ελλάδα δεν μπορεί να περιορίζεται σε έξι παραδοσιακούς προορισμούς. Χρειάζεται να ανακοινωθεί πού θα επενδυθούν τα χρήματα από το τέλος επιβατών και να εντάξουμε νέους προορισμούς στα δρομολόγια μας, που προπωλούνται 18–24 μήνες νωρίτερα. Χωρίς σωστό προγραμματισμό, η ανάπτυξη είναι αλληλένδετη και περιορισμένη.

– Ποια είναι  η άποψή σας για το τέλος επιβατών:

Ως εταιρεία, είμαστε δυσαρεστημένοι με τον τρόπο εισαγωγής του. Το επιχείρημα για υπερτουρισμό δεν ισχύει, καθώς δείχνει κακή διαχείριση. Αν ο στόχος ήταν η χρηματοδότηση υποδομών, είμαστε θετικοί, αλλά ζητάμε διαφάνεια στη χρήση των χρημάτων και σωστό προγραμματισμό, ώστε να μπορούμε να εντάξουμε νέους προορισμούς στα δρομολόγια μας.

– Ποια είναι η ανθρωπογεωγραφία  των επιβατών σας στην Ελλάδα;

Κυρίως Ευρωπαίοι – Ιταλοί, Γερμανοί, Γάλλοι, Βρετανοί – και Αμερικανοί. Παράλληλα παρατηρούμε αυξημένη ροή από τη Νότια Αμερική.

– Μπορείτε να μας δώσετε λεπτομέρειες για το ναυπηγικό πρόγραμμα της MSC;

Η MSC Cruises επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη νέων πλοίων. Μέσα στα επόμενα επτά χρόνια, ο στόλος της Explora Journeys θα φτάσει τα έξι πλοία, ενώ συνολικά η MSC συνεχίζει να ενισχύει την Ανατολική Μεσόγειο και άλλες περιοχές με πλοία υψηλών προδιαγραφών. Τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για πολυτελή εμπειρία, με αυξημένη δυνατότητα home porting και δυνατότητα να προσεγγίζουν νέα λιμάνια και προορισμούς, καλύπτοντας και γεωγραφικά απομακρυσμένες αγορές όπως Καραϊβική και Ασία.

– Τι μήνυμα έχετε για το μέλλον της MSC στην Ελλάδα;

Παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις και τις απαιτήσεις για καλύτερο σχεδιασμό, η Ελλάδα παραμένει στρατηγική αγορά για τη MSC. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη νέων προορισμών, η ενίσχυση των υποδομών, η επέκταση του home porting και η προσέλκυση τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου. Η συνεργασία με το κράτος και η στρατηγική δέσμευση είναι καθοριστικές για την επιτυχία της ελληνικής αγοράς κρουαζιέρας.

Διαβάστε ακόμη 

Τα sneakers που αγοράζουν οι Ελληνες – Αυτά είναι στο τοπ 3

Αλμπέρτο Ματζόλα (CER): Οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θα συνδεθούν με τρένα υψηλής ταχύτητας – Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει εκτός

Αναβολή για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Tο 2026 η β΄ φάση εφαρμογής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα