Του Μηνά Τσαμόπουλου

Οι νέοι οδικοί άξονες στην ανατολική Ευρώπη ανοίγουν τεράστιες προοπτικές όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και για εκείνο της Αλεξανδρούπολης που είναι ένα από τα 10 περιφερειακά τα οποία θα υπαχθούν στο Υπερταμείο. Και αυτό γιατί ο συνδυασμός των λιμανιών με τους νέους οδικούς άξονες αυξάνει πολύ την κίνηση των φορτίων.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει και με τους νέους άξονες που γίνονται στην ανατολική Ευρώπη, στα δυτικά Βαλκάνια και στα ανατολικά Βαλκάνια όλη αυτή την αγορά με τον καλύτερο τρόπο ειδικά όταν ολοκληρωθεί η επένδυση των 170.000.000 που αφορά στον έκτο προβλήτα» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης.

Όσο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης επεσήμανε: «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχει την δυνατότητα μέσω του Μπουργκάς να εξυπηρετήσει φορτία από άλλες χώρες που θέλουν να αποφύγουν τα στενά στα Δαρδανέλια. Οι νέοι οδικοί άξονες δίνουν τη δυνατότητα στα λιμάνια να έχουν αυξημένα φορτία. Να σας πω κάτι, σήμερα είναι λάθος να βλέπουμε την Λιμενική Βιομηχανία και την βιομηχανία των μεταφορών ξεχωριστά. Δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε διαφορετικά τα λιμάνια, διαφορετικά η ναυτιλία, διαφορετικά οι χερσαίες μεταφορές. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα διαφορετικά μέσα μεταφοράς ως ένα ενιαίο σύνολο μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές και μόνο αυτή η οπτική μπορεί να ανταποκριθεί σε μια στρατηγική ανάπτυξης».

Για το θέμα αυτό, πριν από δύο εβδομάδες ο συντονιστής του επενδυτικού σχήματος, Σωτήρης Θεοφάνης με μεγάλη εμπειρία στη λιμενική βιομηχανία είχε τονίσει:

«Πρέπει να κοιτάς και έξω από τα ο λιμάνι. Τι κάνεις και έξω από αυτό. Αν μείνουμε μέσα στο λιμάνι δεν έχεις μέλλον. Πρέπει να έχεις εμπορευματικά κέντρα, καλό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο πυκνό service στη χερσαία αγορά. Πρέπει να το βλέπεις ως ένα δίκτυο και όχι μόνο ως λιμάνι».