Για τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς ξηρού φορτίου και τη γεωπολιτική αστάθεια που επηρεάζει τον κλάδο μίλησε προσφάτως ο Κώστας Δελαπόρτας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της DryDel Shipping.

Ο κ. Δελαπόρτας στη διάρκεια του 27ου Marine Money Greek Shipping Finance Forum αναφερόμενος στη μετάβαση προς τα εναλλακτικά καύσιμα και τη συζήτηση γύρω από τις μηδενικές εκπομπές (Net Zero Framework – NZF), ο επικεφαλής της DryDel δεν έκρυψε τον σκεπτικισμό του: «Η μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα παραμένει ακόμη φαντασία. Είναι ειρωνικό να μιλάμε για μηδενικές εκπομπές όταν υπάρχουν πλοία άνω των 25 ετών που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται.»

Ο ίδιος εξέφρασε την προτίμησή του στα συμβατικά καύσιμα, υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία εξελίσσεται: «Είμαι μεγάλος υποστηρικτής των συμβατικών καυσίμων. Δεν είμαστε μακριά από νέα σχέδια πλοίων ξηρού φορτίου που θα καταναλώνουν κάτω από 10 τόνους IFO σε οικονομική ταχύτητα — αυτά είναι τα πραγματικά πιο “πράσινα” πλοία.» Όπως είπε, το 2025 είναι μια χρονιά όπου η ναυτιλία συνεχίζει να λειτουργεί μέσα σε συνθήκες καθημερινής μεταβλητότητας, κάτι που ήδη αποτελεί «δεύτερη φύση» για τους Έλληνες εφοπλιστές. «Μάθαμε να ζούμε και να λειτουργούμε με τη μεταβλητότητα κάθε μέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, απηύθυνε έκκληση στους επενδυτές και χρηματοδότες να στηρίξουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες, όχι μόνο για τα περιουσιακά στοιχεία και το μέγεθος του στόλου τους, αλλά κυρίως για το ανθρώπινο δυναμικό τους: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξέρουν πώς να κινούνται επιτυχώς σε κάθε κύκλο της ναυτιλίας.».

Διαβάστε ακόμη 

Διπλό κέρδος για όσους ανοίξουν τα κλειστά σπίτια από το 2026  

Μαρία Αγγελικούση: Γιατί στηρίζει τη στρατηγική των ΗΠΑ για ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης

ΧΩΤΟΣ ABEE: Η υπεραιωνόβια εταιρεία από τη Λάρισα που στέλνει τα ελληνικά τυριά σε όλο τον κόσμο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα