Έντονο παρασκήνιο και επαφές του δυνατού lobby των κολοσσών της κρουαζιέρας με την αμερικανική κυβέρνηση για την επανεκκίνηση του κλάδου βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ υπάρχουν προεκτάσεις και για τις θυγατρικές τους ή τα brands τους στην Ευρώπη και πιο ειδικά στη Μεσόγειο.

Το γεγονός ότι και τον Νοέμβριο θα ισχύει το “No sail order” για τα κρουαζιερόπλοια που έχουν ως home port αμερικανικά λιμάνια έχει στρέψει το βλέμμα και τις ελπίδες για διαχείριση ζημιών στην Ευρώπη όπου ξεκίνησαν ή είναι προγραμματισμένες κρουαζιέρες έως τα τέλη του 2020.

Η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας ξεκίνησε αυτό το καλοκαίρι, στις αρχές Αυγούστου) από την Βόρεια Θάλασσα, και τα γερμανικά λιμάνια του Αμβούργου, του Κιέλου και του Ροστόκ.

Ξεκίνησε με πλοία της TUI Cruises, η οποία είναι ένα 50 / 50 Joint Venture μεταξύ του υπ’ αριθμόν Ομίλου στην παγκόσμια σκακιέρα της κρουαζιέρας, της Royal Carribbean και της TUI ενώ ακολούθησε η Hapag Lloyd η οποία ανήκει πλέον κατά 50% στην Royal Caribbean και κατά 50% στην TUI Cruises).

Μετά η επανεκκίνηση επεκτάθηκε στην Μεσόγειο στα μέσα και στα τέλη Αυγούστου, αρχικά από την Δυτική και στη συνέχεια την Ανατολική με την MSC Cruises για να ακολουθήσει η Costa Crociere.

Aπό την επανεκκίνηση στην Ευρώπη ωφελήθηκαν οι δύο αμερικανικοί Όμιλοι:

A) Η Carnival από την εκκίνηση της Costa Crociere

B) Royal Caribbean από την εκκίνηση της TUI Cruises

“Αυτά τα δύο group έχουν ήδη εκτιμήσει τις μέχρι τώρα εμπειρίες των brands τους από την Μεσόγειο και έχουν λάβει αυτά τα δεδομένα υπόψιν τους για τις νέες διαδικασίες που προκύπτουν και την εφαρμογή των νέων υγειονομικών πρωτοκόλλων για τα πλοία τους που θα εκκινούν απο αμερικανικά λιμάνια” επισημαίνει στη “D” ο Πυθαγόρας Νάγος ανεξάρτητος Σύμβουλος Επιχειρήσεων, στον ευρύτερο Τομέα του Τουρισμού με ειδίκευση στην εκπόνηση και υλοποίηση καινοτόμων στρατηγικών στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών – Κρουαζιέρα, Ακτοπλοία: “Όσο οι εταιρείες που εκκινούν από αμερικάνικα λιμάνια δεν παίρνουν την έγκριση των αμερικάνικων αρχών για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, τόσο περισσότερο αιμορραγούν οικονομικά και τόσο περισσότερο εξαρτώνται από τις πωλήσεις των θυγατρικών τους, που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη / Μεσόγειο” και συνεχίζει:

“Φαίνεται ότι τα ευρωπαϊκά brands, τουλάχιστον για το 2021, θα επικεντρωθούν στην Ευρώπη -Μεσογειο, Βορεια Θαλασσα- και στα Εμιράτα για τους μήνες Δεκέμβριο 2020 έως και Μάρτιο 2021, ενώ τα αμερικάνικα brands θα επικεντρωθούν στην Ανατολική / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και φυσικά στην Καραϊβική. Αυτό θα είναι και αποτέλεσμα του φόβου των ταξιδιωτών για μακρινά αεροπορικά ταξίδια και των ακόμη σημαντικά περιορισμένων διαθεσίμων αεροπορικών θέσεων σε υπερατλαντικές πτήσεις”.

Οι επαΐοντες του κλάδου εκτιμούν ότι επειδή όλες οι εταιρείες έχουν στα πλάνα τους τη σταδιακή επανεκκίνηση των στόλων τους, στη διάρκεια του 2021 και ανάλογα με την πορεία του κορωνοιό / την εμφάνιση εμβολίου, στην καλύτερη περίπτωση θα δραστηριοποιηθεί το 35-45% του παγκόσμιου στόλου.

Το ποσοστό μπορεί να διαφοροποιηθεί προς τα επάνω ή προς τα κάτω, ανάλογα με τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοιό.

Μια άλλη αρνητική επίπτωση που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι χωρίς τους πολύτιμους από πλευράς μέσης καταναλωτικής δαπάνης Αμερικάνους επιβάτες , οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε Ευρωπαϊκά δρομολόγια, θα αντιμετωπίσουν σημαντικά εμπόδια στην επίτευξη υψηλών πληροτήτων η/και υψηλή μέση ημερησία είσπραξη ανά επιβάτη.

Ποια πλοία είναι αυτή την εποχή σε λειτουργία ή αναμένεται να επανεκκινήσουν εντός του Οκτωβρίου και μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2020

Καταρχήν με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία 25 πλοία εκκινούν από λιμάνια της Βόρειας Αμερικής (ΗΠΑ, Ανατολική και Δυτική Ακτή)  χωρίς βεβαίως να περιλαμβάνονται πλοία των 3 μεγάλων group (Carnival, Royal Caribbean, Norwegian Cruise Line).

Επίσης

1) Dream Cruises: (1 πλοίο)

Explorer Dream,Tαϊβάν, σε λειτουργία

2) TUI Cruises :(3 πλοία)

Mein Schiff 1: απο Κίελο, σε λειτουργία, 3/4 ημέρες κρουαζιέρες στις Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), ΧΩΡΙΣ εκδρομές στα λιμάνια προσέγγισης

Mein Schiff 2: από Αμβούργο, σε λειτουργία, 3/4 ημέρες κρουαζιέρες στις Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), ΧΩΡΙΣ εκδρομές στα λιμάνια προσέγγισης

Mein Schiff 6:από Ηράκλειο Κρήτης, σε λειτουργιά, 7ημερες κρουαζιέρες σε Αιγαίο και Ιόνιο (Πειραιάς & Κέρκυρα), με εκδρομές,

3) MSC Cruises: (2 πλοία)

MSC Grandiosa, σε λειτουργιά, από Γένοβα, 7ημερες κρουαζιέρες στην Δυτική Μεσόγειο (Ρώμη, Νάπολη, Παλέρμο, Βαλεττα/Μάλτα)

MSC Magnifica, εχει ανακοινωθεί επανεκκίνηση στις 19 Οκτωβρίου, σε 10ημερες κρουαζιέρες στην Δυτική και Ανατολική Μεσόγειο, από Γένοβα με λιμάνια προσέγγισης το Λιβόρνο, Ρώμη, Μεσσίνα, Βαλέττα/Μάλτα, Πειραιά και Κατάκωλο.

4) Costa Crociere: (5 πλοια)

Costa Deliziosa,σε λειτουργία από Τεργέστη με 7ημερες κρουαζιέρες και προσεγγίσεις ΜΟΝΟ σε ιταλικά λιμάνια (Μπάρι, Μπρίντιζι, Κατάνια, Συρακούσες) ενώ από τις 10 Οκτωβρίου θα υπάρχουν προσεγγίσεις και σε Ελληνικά λιμάνια.

Costa Diadema: έχει ανακοινωθεί η επανεκκίνηση του στις 28 Οκτωβρίου από Σαβοννα (Ιταλία) σε προγράμματα 6 – 14 ήμερων προς Ισπανία, Γαλλία, Μάλτα, Κανάρια Νησιά, Αίγυπτο και Ελλάδα.

Costa Smeralda: από την Σαβόννα με εκκίνηση στις 9 Οκτωβρίου σε 7ημερες κρουαζιέρες στη Δυτική Μεσόγειο με λιμάνια προσέγγισης Μασσαλία, Βαρκελώνη, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Παλέρμο και Ρώμη

Costa Firenze:έχει ανακοινωθεί εκκίνηση στις 27 Δεκεμβρίου 2020 από την Σαβ;oννα σε 7ημερες κρουαζιέρες στη Δυτική Μεσόγειο με λιμάνια προσέγγισης Λα Σπετσια, Νάπολη, Βαλένθια, Βαρκελώνη και Μασσαλία.

Costa Favolosa:έχουν ανακοινωθεί 7ημερες κρουαζιέρες στην Καραϊβική με ημερομηνία εκκίνησης 21 Δεκεμβρίου 2020 και προσεγγίσεις σε Tobago, Grenadine, Dominica, Antigua & Martinique.

5) Aida Cruises: (5 πλοία)

AIDAblu: έχει ανακοινωθεί εκκίνηση στις 17 Οκτωβρίου 2020 σε 7ημερες κρουαζιέρες στη Δυτική Μεσόγειο και προσεγγίσεις σε Νάπολη, Παλέρμο, Κατ;aνια, Λα Σπ;eτσια

AIDAstella: έχει ανακοινωθεί εκκίνηση στις 12 Δεκεμβρίου 2020 σε 7ημερες κρουαζιέρες στην Δυτική Μεσόγειο από Πάλμα ντε Μαγιόρκα και προσεγγίσεις σε Ρώμη, Λιβόρνο, Μασσαλία και Βαρκελώνη

AIDAperla: έχει ανακοινωθεί εκκίνηση στις 7 Νοεμβρίου 2020 σε 7ημερες κρουαζιέρες στα Κανάρια Νησιά

AIDAmar:έχει ανακοινωθεί εκκίνηση την 1η Νοεμβρίου 2020 σε 7ημερες κρουαζιέρες στα Κανάρια Νησιά

AIDAprima: εχει ανακοινωθεί εκκίνηση στις 11 Δεκεμβρίου 2020 σε 7ημερες κρουαζιέρες στα Ηνωμένα Απου εκκινουν απο λιμανια της Βορειας Αμερικης (ΗΠΑ, Ανατολικη και Δυτικη Ακτη).

Αραβικά Εμιράτα

6)Paul Gaugin Cruises: (1 πλοίο)

Paul Gaugin, σε λειτουργία ήδη με 7ημερες κρουαζιέρες στην Ταϊτή, Γαλλική Πολυνησία και Νότιο Ειρηνικό

7) Ponant: (2 πλοια)

Le Champlain: είναι ήδη σε λειτουργιά, με αφετηρία τo Dubrovnik σε 7ημερες κρουαζιέρες στην Αδριατική και προσεγγίσεις και σε ελληνικά νησιά

Le Lyrial:είναι ήδη σε λειτουργιά, με αφετηρία την Νίκαια και προσεγγίσεις στην Κορσική

8) Hapag-Lloyd Cruises: (3 πλοια)

Europa 2:είναι ήδη σε λειτουργιά από το Αμβούργο σε δρομολόγια που περιλαμβάνουν προσεγγίσεις στη Βόρεια Ευρώπη.

Έχουν ήδη εξαγγελθεί νέα δρομολόγια στα Κανάρια Νησιά για τον Νοέμβριο 2020.

Europa: είναι ήδη σε λειτουργιά από το Αμβούργο σε δρομολόγια που περιλαμβάνουν προσεγγίσεις στην Σουηδία, Δανία, Φινλανδία, Πολωνία και χώρες της Βαλτικής.

Hanseatic Inspiration:είναι ήδη σε λειτουργιά από το Αμβούργο σε δρομολόγια που περιλαμβάνουν προσεγγίσεις στην Σουηδία, Δανία, Φινλανδία, Πολωνία και χώρες της Βαλτικής.

9) Sea Dream Yacht Club: (1 πλοιο)

Sea Dream 1: έχει ανακοινωθεί η εκκίνηση του την 1 Νοεμβρίου από Bridgetown (Barbados) σε 7ημερες κρουαζιέρες σε προορισμούς της Καραϊβικής

10) Variety Cruises (1 πλοιο)

Galileo: έχει ήδη εκκινήσει από Μαρίνα Αλίμου προς Πόρο, Φολέγανδρο, Μύκονο, Δήλο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Κύθνο

11) Nicko (Mystic Cruises): (1 πλοιο)

World Explorer: Έχει ήδη εκκινήσει και προσφέρει από τον Πειραιά 8ημερες και 14ημερες κρουαζιέρες στα Ελληνικά Νησιά.