Ο κανονισμός για την περιεκτικότητα των καύσιμων σε θείο από την 1 Ιανουάριου 2020 αλλάζει. Το μελλοντικό κανονιστικό πλαίσιο θα απαιτεί χρήση καυσίμων με μεγίστη περιεκτικότητα σε θειο μέχρι 0, 50 % m/m κ.β. εκτός των ECA-SOx περιοχών. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να σηματοδοτήσει μια καινούργια εποχή κυρίως όσο αναφορά τον χειρισμό των καύσιμων στα ναυτιλιακά συστήματα του πλοίου.

«Η διαχείριση του καύσιμου είναι μια από τις διαδικασίες  η οποία  γίνεται  στα «τύφλα»,  σχεδόν αυτόματα από το πλήρωμα αφού σε γενικές γραμμές  όλα τα καύσιμα σε παγκόσμια κλίμακα έχουν  όμοια κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά τους.  Αυτό αναμένεται να διαφοροποιηθεί αρκετά με το νέο έτος, γεγονός που συνιστά στα πληρώματα να βγουν από την νόρμα τους καθιστώντας την διαχείριση του καύσιμου πρόκληση – τουλάχιστον για τον πρώτο καιρό της εφαρμογής του κανονισμού» επισημαίνει στο newmoney.gr η Μαρία Κυρατσούδη, Global FOBAS Business Development Manager του Lloyd’s Register:

«Η FOBAS, κάνοντας αναλύσεις σε πολύ σημαντικό μερίδιο ναυτιλιακών εταιρειών τόσο της ελληνικής όσο και της παγκόσμιας αγοράς, έχει ήδη αναλύσει ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα των πετρελαίων με 0,50 % κ.β περιεκτικότητα σε θείο. Διαφαίνεται πως τα πετρέλαια μετά το 2020 θα έχουνε έντονες διακυμάνσεις στο ιξώδες τους και  την πυκνότητα τους, ενώ και εξαιτίας της αναμενόμενης παραφιηνικής φύσης τους θα δούμε και αρκετά από αυτά να έχουν υψηλό το σημείο ροής τους. Φυσικά αναμένεται αρκετά από αυτά τα καύσιμα να είναι συμβατά μεταξύ τους κατά στην ανάμιξη, καθιστώντας έτσι απαραίτητη την πολιτική του διαχωρισμού των καύσιμων και της ελαχίστης αναμιξιμότητας». 

Στο ερώτημα για το τι πρέπει να γίνει, η Μαρία Κυρατσούδη απαντά:

  • «Καταρχήν να υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ όλων των  εμπλεκόμενων μελών – ναυλωτές, ναυτιλιακές εταιρείες , προμηθευτές κλπ.- ούτως ώστε να προληφθούν πιθανά προβλήματα.

 

  • Να υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλάνο όσο αναφορά την πιθανή φόρτωση μη συμβατών καύσιμων  ώστε να μειωθούν τα προβλήματα από ασταθές μείγμα καύσιμων.

 

  • Η εκπαίδευση των πληρωμάτων είναι όπως προαναφέρθηκε η βασική προτεραιότητα σε αυτή την αλλαγή. Στον Lloyd’s Register FOBAS έχουμε ήδη κάνει αρκετά σεμινάρια και εκπαίδευσης τόσο σε πληρώματα όσο και στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών για τις διαφορετικές συνθήκες χειρισμού των καυσίμων. Αναμένεται να κυκλοφορήσουν αναπτυχθεί επίσης και μια πλατφόρμα διαδικτυακής κατάρτισης άλλες ( e-learning trainings) γι αυτό το κομμάτι.

 

  • Βασικά λειτουργικά συστήματα του πλοίου, όπως η θέρμανση, το viscosity controller, οι φυγοκεντρικοί διαχωριστήρες, να λειτουργούν σωστά και να ελέγχονται τακτικά για τη  σωστή λειτουργία τους.

 

  • Η έγκυρη ανάλυση του καυσίμου είναι απαραίτητη έτσι ώστε να διαπιστωθούν τα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά του καυσίμου.

 

  • Η ανάλυση της συμβατότητας των καυσίμων πάνω στο πλοίο, σε πρώτη φάση,  για ένα άμεσο αποτέλεσμα αλλά και εργαστηριακά για επαλήθευση του αποτελέσματος εάν κριθεί αυτό απαραίτητο.

 

  • Για την σωστή προετοιμασία συνίσταται επίσης ο καθαρισμός των δεξαμενών και του συστήματος πετρελαίου του πλοίου» και συνεχίζει:

«Η Lloyd’s Register FOBAS είναι στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων συμμετέχοντας ως ενεργό μέλος στις επιτροπές MEPC και στην ISO 8217 κ.α. Έχοντας πάνω από 35 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της ανάλυσης των ναυτιλιακών καυσίμων και μία ομάδα με ένα εύρος εξειδικευμένων στελεχών με ένα εύρος ειδικοτήτων – χημικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς, ναυτικούς μηχανολόγους -, η FOBAS μπορεί να βοηθήσει για να επιλυθεί αποτελεσματικά το «μπλέξιμο» να επιλυθεί αποτελεσματικά».