Σε μια εποχή που ο παγκόσμιος ταξιδιώτης δεν αναζητά απλώς «προορισμούς», αλλά εμπειρίες με βάθος, πολιτισμό και αυθεντικότητα, η Ελλάδα διαγράφει δυναμική πορεία στο πεδίο της κρουαζιέρας. Δεν αποτελεί πλέον απλώς μια δημοφιλή στάση στη Μεσόγειο, αλλά γίνεται ένας πολυσύνθετος καμβάς πάνω στον οποίο οι σύγχρονες ταξιδιωτικές εταιρείες χτίζουν νέα μοντέλα εμπειριών. Μεταξύ των πρωτοπόρων σε αυτή τη μετάβαση βρίσκεται η MSC Cruises και το premium brand Explora Journeys, που επενδύουν στρατηγικά στην ελληνική αγορά με μια διαφορετική προσέγγιση.

Η κυρία Marialuisa Iaccarino, αντιπρόεδρος Εκδρομών των δύο brands, γνωρίζει όσο λίγοι πώς ένα ταξίδι μπορεί να μετατραπεί σε προσωπική εμπειρία. Σε αποκλειστική συνέντευξή της, μιλά για τη σημασία της αυθεντικότητας στις εκδρομές, τη στρατηγική στήριξη λιγότερο προβεβλημένων προορισμών και το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

– Πόσο σημαντική είναι η ενσωμάτωση της τοπικής ταυτότητας στις εκδρομές των επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα;

Η Ελλάδα δεν αποτελεί μόνο θεμέλιο λίθο της παρουσίας μας στη Μεσόγειο, είναι ένας προορισμός που πραγματικά κινητοποιεί τη φαντασία των επισκεπτών μας. Η επιτυχία ενός δρομολογίου δεν περιορίζεται στο γραφικότητα ή τη φήμη ενός λιμανιού. Είναι ζωτικής σημασίας τα προγράμματα των εκδρομών μας να αντικατοπτρίζουν την αυθεντικότητα, την ποικιλομορφία και την πολιτιστική κληρονομιά κάθε λιμανιού που προσεγγίζουμε.

Και αυτό, σύμφωνα με τα στοιχεία, έχει αντίκρισμα: περίπου το 70% των επιβατών συμμετέχει σε τουλάχιστον μία εκδρομή κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας τους – και το ποσοστό αυξάνεται όσο οι εμπειρίες γίνονται πιο βιωματικές.

Η εταιρεία δεν αρκείται στις εύκολες λύσεις. Ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες να εξερευνήσουν τα γύρω χωριά, τις αγροτικές περιοχές, τα πολιτιστικά μνημεία που συχνά είναι λιγότερο επισκέψιμα, αλλά με μοναδικό χαρακτήρα. Ετσι, ενισχύουμε ουσιαστικά την τοπική οικονομία και δημιουργούμε δεσμούς που ξεπερνούν την απλή τουριστική επαφή.

– Η Explora Journeys δίνει έμφαση σε ανερχόμενους προορισμούς όπως η Καβάλα, η Σύρος και η Θεσσαλονίκη. Ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από αυτή την επιλογή;

Η Explora Journeys δημιουργήθηκε για τους ταξιδιώτες που δεν αρκούνται στο προφανές. Η προσέγγισή μας προς την Ελλάδα αντανακλά ακριβώς αυτή τη φιλοσοφία. Οι φημισμένοι προορισμοί θα έχουν πάντα τη θέση τους, όμως έχουμε πάθος για την ανάδειξη λιγότερο γνωστών, αλλά εξίσου πλούσιων σε εμπειρίες περιοχών.

Για την Καβάλα, τη Σύρο και τη Θεσσαλονίκη μιλά με ιδιαίτερη θέρμη: «Αυτό που μας προσέλκυσε είναι ο πολιτιστικός τους πλούτος, η ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών και η απουσία υπερτουρισμού. Αυτοί οι τόποι επιτρέπουν πιο ισορροπημένες εμπειρίες – τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους. Η επιλογή αυτών των προορισμών ευθυγραμμίζεται πλήρως με το μακροπρόθεσμο όραμα του brand: περιφερειακή ανάπτυξη, βιώσιμος τουρισμός και ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας».

– Πώς ανταποκρίνεται η MSC Cruises στην αυξανόμενη επιθυμία των ταξιδιωτών για πιο ουσιαστικές εμπειρίες;

Η MSC Cruises έχει ήδη επαναπροσδιορίσει τη φιλοσοφία των εκδρομών της. Η νέα στρατηγική εστιάζει στη βιωματική αλληλεπίδραση με τον τόπο. Οι επισκέπτες σήμερα δεν αρκούνται σε πανοραμικές περιηγήσεις. Θέλουν εμπειρίες που θα θυμούνται, όχι απλώς φωτογραφίες.

Συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς, επισκέψεις σε οικογενειακά αγροκτήματα ή αμπελώνες, συμμετοχή σε γαστρονομικές διαδρομές – όλα αποτελούν πλέον βασικά συστατικά των προγραμμάτων. Στόχος μας είναι το θετικό αποτύπωμα όχι μόνο στο περιβάλλον, αλλά και στις καρδιές των επισκεπτών.

– Με τόσες εμπειρίες στην Ελλάδα, υπάρχει κάποιος προορισμός που σας έχει αγγίξει προσωπικά;

Η Σύρος με έχει εντυπωσιάσει ιδιαίτερα. Είναι κομψή, αυθεντική και γεμάτη εκπλήξεις. Η Ερμούπολη, με την αρχιτεκτονική της, την ιστορία της και τους ζεστούς ανθρώπους της, αποπνέει διαχρονικότητα. Είναι οι προορισμοί που μένουν στην καρδιά. Και αυτούς θέλουμε να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες μας.

– Ποια είναι η θέση σας για το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας;

Σεβόμαστε απόλυτα το δικαίωμα των κυβερνήσεων να εφαρμόζουν πολιτικές. Ομως, πιστεύουμε ότι απαιτείται στρατηγική διαβούλευση με τον κλάδο ώστε τα μέτρα να αποφέρουν πραγματικά οφέλη. Τα νέα τέλη έχουν νόημα μόνο εφόσον επενδυθούν διαφανώς σε κρίσιμες υποδομές – λιμάνια, παροχές ξηράς, περιβαλλοντικά μέτρα. Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά αυτό απαιτεί συντονισμένες επενδύσεις και συνεργασίες.

Η MSC Cruises και η Explora Journeys δεν βλέπουν την Ελλάδα απλώς ως σημείο στον χάρτη. Τη βλέπουν ως σύνολο εμπειριών, κοινοτήτων, γεύσεων και ιστοριών που αξίζει να αναδειχθούν με σεβασμό και όραμα. «Ο τουρισμός κρουαζιέρας δεν είναι μόνο οικονομία – είναι πολιτισμός, είναι σύνδεση», καταλήγει η Marialuisa Iaccarino. Και με τέτοιες προσεγγίσεις, ίσως η επόμενη εποχή των ταξιδιών να γράφεται πιο κοντά στον άνθρωπο – και την Ελλάδα στο κέντρο της.

Διαβάστε ακόμη 

Ερχονται ραβασάκια σε χιλιάδες φορολογούμενους

Πώς μοιράζεται η πίτα των 15 δισ. στα σούπερ μάρκετ (πίνακες)

Το Καστέλι απογειώνει τον τουρισμό στην Κρήτη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα