Επιστολή στον Ανδρέα Ποταμιάνο, τον «Πατριάρχη της κρουαζιέρας», έστειλε ο Μιχάλης Λάμπρος ένα από τα κορυφαία και ιστορικά στελέχη της ναυτιλίας με αφορμή το γράμμα που έστειλε ο πρώτος στον πρωθυπουργό και στον υπουργό Ναυτιλίας στο οποίο αποτύπωσε τα προβλήματα του κλάδου και πρότεινε λύσεις.

Γράμμα που δημοσίευσε αποκλειστικά το ΝΜ. Σήμερα δημοσιεύουμε την επιστολή του Μιχάλη Λάμπρου στο πλαίσιο αλληλογραφίας η οποία στο μέλλον θα αποτελέσει ιστορικό σημείο αναφοράς.  Η επιστολή αυτή κοινοποιήθηκε στον Γιάννη Πλακιωτάκη, Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στον Μιχάλη Σακέλλη, Πρόεδρο Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  και στον  Θεόδωρο Κόντε, Πρόεδρο Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Αναλυτικά:

«Αγαπητέ φίλε Ανδρέα,

Εύχομαι εσύ και η οικογένειά σου να είσαστε υγιείς και να παραμένετε σε απομόνωση στα σπίτια σας, όπως όλοι οι λογικοί συνάνθρωποί μας πράττουν.

Μελέτησα επισταμένα το μεστό νοημάτων μήνυμά σου προς τον αξιότιμο Υπουργόν Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τις εκτεταμένες περιγραφές σου στα ιστορικά γεγονότα που ζήσαμε στις δεκαετίες του 1950/1960/1970 μέχρι σήμερα στον τομέα της Κρουαζιέρας.

Εγώ αγαπητέ Ανδρέα, όπως γνωρίζεις, είχα την τύχη να ζήσω από κοντά την διαδρομή του Ελληνικού κρουαζιεροπλοίου διότι την 1η Μαρτίου 2020 συμπλήρωσα αισίως 60 χρόνια παρουσίας και δραστηριότητας στην Ελληνική και Ελληνόκτητη Ναυτιλία, τα περισσότερα εκ των οποίων υπηρετώντας τον τομέα της Κρουαζιέρας, κάτι που πράττω και μέχρι σήμερα με όσες δυνάμεις μου έχουν απομείνει.

Γνωριζόμαστε και συνεργαζόμαστε πάνω από 30 χρόνια στα διοικητικά συμβούλια των Ενώσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, αλλά και σε κοινές μας δραστηριότητες σε κρουαζιερόπλοια και ομολογώ ότι εκτιμούσα πάντα και εξακολουθώ να εκτιμώ το σωστό και θετικό τρόπο με τον οποίο εσύ και ο αείμνηστος αδελφός σου Γιώργος αντιμετωπίζατε τα προβλήματα που απασχολούσαν το Ελληνικό Κρουαζιερόπλοιο σε τοπικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Διαπιστώνω για άλλη μια φορά ότι ο τίτλος που σου έχει απονείμει ο ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά ως ο «Πατριάρχης της Κρουαζιέρας» είναι απόλυτα επιτυχημένος.

Συμφωνώ απόλυτα με την άποψή σου ότι τα σημερινά υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας 4000, 5000 και 6000 επιβατών, κατάστρεψαν το φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον που είχαν δημιουργήσει τα μικρής χωρητικότητας Ελληνικά κρουαζιερόπλοια.

Την ίδια άποψη είχε και ο αείμνηστος Αντώνης Χανδρής, αφεντικό μου για πάνω από 20 χρόνια. Όπως μας είχε ενημερώσει, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, τον επισκέφθηκε ο πατέρας του σημερινού ιδιοκτήτη της CARNIVAL Micky Arison, και του πρότεινε συνεργασία για την κατασκευή μεγάλης χωρητικότητας κρουαζιεροπλοίων.  Θα συμμετείχε ο ίδιος με χρηματικά ποσά που είχε εξασφαλίσει με δάνεια από μεγάλες Αμερικάνικες τράπεζες, οι οποίες όμως ζητούσαν ένα όνομα επιτυχημένου βεληνεκούς στον τομέα της Κρουαζιέρας, όπως του Αντώνη Χανδρή.

Η απάντηση του αείμνηστου ήταν αρνητική.. Μάλιστα τον συμβούλεψε να μην προχωρήσει διότι θα έχανε τα χρήματά του. Εκείνος του απάντησε ότι θα έβρισκε κάποιον άλλο συνέταιρο και θα προχωρούσε.

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η σημερινή CARNIVAL.

Δυστυχώς αγαπητέ Ανδρέα, μας είναι αδύνατον να επηρρεάσομε ή ακόμα και να σταματήσομε την τεχνολογική εξέλιξη και την πρόοδο των μεγάλων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων, οι οποίες δυστυχώς συναγωνίζονται ποια θα κατασκευάσει μεγαλύτερης χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια.

Τελειώνοντας θέλω να μου επιτρέψεις να χαρακτηρίσω ολόκληρο το περιεχόμενο της επιστολής σου στον αγαπητό Υπουργό μας κύριον Πλακιωτάκη, ως ιστορική αναφορά στον τομέα της Κρουαζιέρας, κάτι που σίγουρα αποτελεί παρακαταθήκη όχι μόνο για όσους ασχολούνται με αυτόν τον τομέα σήμερα στη χώρα μας, αλλά και ως σημείο αναφοράς μελέτης και εκτίμησης από τους νέους που θα μας διαδεχθούν στο μέλλον.

Σε συγχαίρω που εξακολουθείς να βρίσκεσαι στην πρώτη γραμμή του αγώνα για τη σωστή ανάπτυξη του τομέα της Κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Τέτοιου είδους ιστορικές παρακαταθήκες στον τομέα της Κρουαζιέρας μόνον ένας Ανδρέας Ποταμιάνος θα μπορούσε να μας διδάξει».