Του Μηνά Τσαμόπουλου

Εν μέσω θέρους η ναυλαγορά παρουσίασε άνοδο κατά 7,25% παρουσίασε μέσα σε μία εβδομάδα δημιουργώντας προσδοκίες για μία ακόμη καλύτερη συνέχεια ενώ παρέσυρε προς τα πάνω τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.

Υπάρχει όμως και μία επιφυλακτικότητα: « ∆ιατηρούµε κάποιες επιφυλάξεις για το αν η θετική συµπεριφορά του δείκτη συνεχιστεί και για πόσο, ή για το αν καταφέρει να σταθεροποιηθεί σε αυτά τα επίπεδα και δεν πρόκειται για µία πρόσκαιρη αναλαµπή, καθώς δεν έχει υπάρξει αλλαγή στα θεµελιώδη µεγέθη που να µας δηµιουργεί την πεποίθηση ότι σύντοµα δεν θα υπάρξει κάποιο «πισωγύρισµα» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικό ς οίκος G.Moundreas Sa

Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση ένας παράγοντας που βοήθησε στην άνοδο του δείκτη είναι η πρόσφατη αντιστροφή στις έως τώρα µειωµένες εισαγωγές άνθρακα από την Κίνα. «Πιο συγκεκριµένα, λόγω της αυξηµένης ενεργειακής ζήτησης την περίοδο του καλοκαιριού τη στιγµή που τα αποθέµατα σε Coal είναι χαµηλά ενώ παράλληλα το εγχώρια παραγόµενο χαµηλότερης ποιότητας Coal είναι πιο ακριβό από το εισαγόµενο από την Αυστραλία, οδήγησε και πάλι στην αύξηση των εισαγωγών, επηρεάζοντας θετικά την ναυλαγορά.

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, η Κίνα εισήγαγε 99,87 εκ. τόνους Coal, αντικατοπτρίζοντας µείωση 37,5% µε την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Αντιθέτως, εφέτος τον Ιούνιο οι εισαγωγές έφτασαν τους 16,6 εκ. τόνους σηµατοδοτώντας αύξηση 16,5% σε µηνιαία βάση.» και προσθέτει:

«Αντίστοιχα, τα αποθέµατα σιδηρομεταλλεύματος στα κύρια λιµάνια της Κίνας συνέχισαν να παρουσιάζουν πτωτική πορεία για 8η συνεχόµενη εβδοµάδα, όπου στις αρχές Ιουνίου υπολογιζόντουσαν περίπου στους 83,8 εκ τόνους, µειωµένα κατά 17,5% σε ετήσια βάση και έχοντας φτάσει στο χαµηλότερο σηµείο από τον Νοέµβριο του 2013. Όπως είναι φυσικό, η πτώση των αποθεµάτων έχει αρχίσει και τροφοδοτεί την αύξηση των τιµών του Iron Ore, από το χαµηλό των 46,70 δολάρια τον τόνο φέτος τον Απρίλιο αλλά ακόµη συνεχίσει να κυµαίνεται κάτω από το 50% από το υψηλό του 2014 που ήτανε στα $ 135 τον τόνο. Οι εισαγωγές τον Ιούνιο έκλεισαν στους 74,96 εκ. τόνους, αύξηση 5,8% σε µηνιαία βάση αλλά µόλις 0,5% σε ετήσια βάση. Στο σύνολο του εξαµήνου οι εισαγωγές έκλεισαν στους 452,9 εκ τόνους, µειωµένες κατά 0,9% από την αντίστοιχη περίοδο του 2014»

Αναφορικά µε την προσφορά χωρητικότητας, σύµφωνα µε την BIMCO, o µηνιαίος µέσος όρος των διαλύσεων για το πρώτο εξάµηνο του 2015 στα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου ήταν στα 3,3 εκ. τόνους . Την αντίστοιχη περίοδο του 2014 ο µηνιαίος µέσος όρος των διαλύσεων έκλεισε στους 1,33 εκ. τόνους