Toυ Μηνά Τσαμόπουλου

Με το «µαρτύριο της σταγόνας» παρομοιάζουν οι οικονομικοί αναλυτές την κατάσταση που επικρατεί στην ναυλαγορά μέσα στο 2015. Όπως επισημαίνουν, ναι μεν από τις 22 Φεβρουαρίου η ηµερήσια διακύµανση του είναι µε θετικό πρόσηµο, αλλά η άνοδος είναι τόσο οριακή που ακόµη δεν έχει καταφέρει να σπάσει το φράγµα των 600 µονάδων. Χθες ο δείκτης έκλεισε στις 583 μονάδες μειωμένος κατά πέντε μονάδες κρατώντας τον πήχη κάτω από το ψυχολογικό όριο των 600 μονάδων.

«Αναφορικά µε τα σιτηρά , για το σύνολο του έτους εκτιµάται ότι παγκοσµίως θα υπάρξει µείωση της τάξης του 2% συγκριτικά µε το 2014, ενώ σηµαντική µείωση θα σηµειώσουν οι εισαγωγές από την Κίνα, περίπου κατά 25%, λόγω του ότι η κινεζική κυβέρνηση παρέχει επιδοτήσεις µε στόχο την αύξηση της εγχώριας παραγωγής» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικό ςοίκος G.Moundreas SA: «Παράλληλα ένας πρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας είναι και η ανατίµηση του δολαρίου όπου για παράδειγµα εκτιµάται ότι οι εξαγωγές σε Wheat θα µειωθούν κατά 20%, καθώς η τιµή του δεν θα είναι ανταγωνιστική. Βέβαια στον αντίποδα η µείωση αυτή, όπως επισηµαίνεται θα καλυφθεί από την Ουκρανία και όχι από την Βραζιλία.»

Στην τελευταία της έκθεση η BIMCO αναφέρει ότι για την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου, ο συνολικός µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων για τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυµανθεί σχεδόν στα 9.000 δολάρια την ηµέρα το οποίο σηµαίνει ότι όλοι οι τύποι των πλοίων θα καλύπτουν τα έξοδα τους εκτός του χρηµατοδοτικού κόστους και θα έχουν και περιθώριο κέρδους, λαµβάνοντας υπόψη ότι τα έξοδα κυµαίνονται από 4.500 δολάρια την ηµέρα για τα Handysize και φτάνοντας στα 7.500 δολάρια την ηµέρα για τα Capes.

Η BIMCO, εκτιµά ότι η βελτίωση του BDI θα έρθει πρωτίστως από την αύξηση της ζήτησης για Capes και Panamax ενώ η αύξηση της ζήτησης για τα µικρότερα πλοία θα αυξηθεί µε χαμηλότερο ρυθµό.