Του Μηνά Τσαμόπουλου

Από την 1η Ιανουαρίου 2020 όλα τα πλοία παγκοσμίως θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0.50% από 3.50% που ισχύει έως σήμερα (εκτός αν έχουν τοποθετημένη μηχάνημα αποθείωσης – scrubber. Ο καινούριος κανονισμός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού- ΙΜΟ επίσης προβλέπει και την απαγόρευση μεταφοράς καυσίμου με θείο πάνω από το 0.50% μετά την 1η Μαρτίου 2020.

«Αυτή είναι μια κοσμογονική αλλαγή μιας και για να επιτευχθεί η τόσο μεγάλη μείωση στο θείο (S) τα καινούρια καύσιμα (Very Low Sulphur Fuel Oil – VLSFO) θα έχουν διαφορετική δομική χημική σύσταση σε σχέση με τα αντίστοιχα ναυτιλιακά καύσιμα σήμερα» δήλωσε στο www.newmoney.gr o Νικόλαος Κακαλής, Business Development Manager Bureau Veritas VeriFuel και συνέχισε:

“Με βάση τις αναλύσεις ποιότητας σε δείγματα VLSFO που κάνουμε τους τελευταίους μήνες στον οργανισμό μας Bureau Veritas VeriFuel, η ως άνω διαφορά στη χημική σύσταση φαίνεται να οδηγεί σε μεγάλη μεταβλητότητα στην πυκνότητα, το ιξώδες και το σημείο ροής, ουσιώδη χαρακτηριστικά που καταδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο το καύσιμο πρέπει να διαχειρίζεται επί του πλοίου για την ασφαλή και δίχως τεχνικά προβλήματα λειτουργία.

Έτσι από το Ιανουάριο του 2020 ενδέχεται να φορτώνουμε καύσιμα που πληρούν τον κανονισμό για θείο, αλλά από λιμάνι σε λιμάνι να είναι τελείως διαφορετικά όσον αφορά στη διαχείρισή τους. Όμως, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα πληρώματα ως τώρα είναι διαφορετικός μιας και τα καύσιμα δεν είχαν τόσο μεγάλη διαφοροποίηση και σε μεγάλο βαθμό η διαχείρισή τους ήταν τυποποιημένη. Τα πληρώματα επομένως χρειάζονται αντίστοιχη εκπαίδευση που να στοχεύει στις σωστές αλλά και κυρίως πρακτικές οδηγίες που χρειάζονται επί πλοίου».

Όπως επεσήμανε «στο VeriFuel προσφέρουμε ήδη στοχευμένα προγράμματα εκπαίδευσης σε πληρώματα και στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών στα νέα VLSFO τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (π.χ. manning agents) από εξειδικευμένα στελέχη μας με διεθνή εμπειρία στο χώρο με στόχο την παροχή της απαιτούμενης γνώσης και ευαισθητοποίησή τους στο θέμα.

Επίσης, η ομάδα μας με πάνω από 25 χρόνια διεθνούς εμπειρίας στα καύσιμα ναυτιλίας υποστηρίζει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με αναλύσεις ρίσκου και εξειδικευμένη καθοδήγηση σε όλα τα τεχνικά, εμπορικά και θέματα κανονισμών και συμμόρφωσης που άπτονται της εισαγωγής των νέων VLSFO».

Στο Bureau Veritas λειτουργούν 105 ιδιόκτητα εργαστήρια αναλύσεων σε όλο τον κόσμο. Από την 1η Ιανουαρίου, περίπου 40 εργαστήρια στα πιο καίρια λιμάνια στον κόσμο θα είναι έτοιμα να πραγματοποιούν αναλύσεις – εκτός από πλήρους ISO 8217 – και σε περιεκτικότητα θείου και συμβατότητας του νέου καυσίμου με αποτελέσματα σε 1 και 4 ώρες αντίστοιχα, σε καθημερινή 24/7 βάση. Η δυνατότητα αυτή είναι πολύ σημαντική μιας και η έγκαιρη γνώση της ποιότητας του καυσίμου καθίσταται πιο σημαντική από ποτέ.

«Έτσι μπορούμε όλοι μαζί να διαχειριστούμε με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τις προκλήσεις που τα νέα καύσιμα φέρνουν, ενισχύοντας παράλληλα τη σιγουριά και το αίσθημα ασφάλειας τόσο στο πλήρωμα όσο και στις ναυτιλιακές εταιρείες τους» καταλήγει ο Νικόλαος Κακαλής.