Στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών και της αμερικανικής αντιπροσωπείας στο πλαίσιο της Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια (P-TEC) βρέθηκε η παρέμβαση του δρ. Νίκου Τσάκου, ο οποίος έθεσε με σαφήνεια την ανάγκη δημιουργίας ενός χρηματοδοτικού θεσμού, το αμερικανικό leasing ως αντιστάθμισμα προς τα ισχυρά κινεζικά σχήματα χρηματοδοτικής μίσθωσης που τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν στη ναυτιλιακή αγορά.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στη Wall Street, Tsakos Energy Navigation, επισήμανε απευθυνόμενος στον Αμερικανό υπουργό Εσωτερικών, και πρόεδρο του Συμβουλίου Ενεργειακής Κυριαρχίας Νταγκ Μπέργκαμ ότι η αμερικανική πλευρά οφείλει να διαμορφώσει ένα ελκυστικό και ανταγωνιστικό πλαίσιο χρηματοδότησης για τον παγκόσμιο στόλο που εξυπηρετεί την αμερικανική οικονομία: «Αν θέλουμε να υπάρξει πραγματική εναλλακτική στις κινεζικές δομές χρηματοδότησης, τότε η Αμερική πρέπει να προωθήσει ένα δικό της leasing», δήλωσε, σημειώνοντας ότι ο κλάδος έχει τη βούληση να στηρίξει μια τέτοια πρωτοβουλία εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
Στην παρέμβασή του, ο Νίκος Τσάκος υπογράμμισε την κεντρική συνεισφορά της ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία, μεταφέροντας στοιχεία που, όπως είπε, συχνά αγνοούνται. «Μεταφέρουμε το 60% έως 80% των αγαθών και της ενέργειας που χρησιμοποιεί ο κόσμος. Είμαστε ο πιο οικονομικός, αποδοτικός και περιβαλλοντικά φιλικός τρόπος μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων», ανέφερε, υπενθυμίζοντας ότι ο κλάδος σηκώνει δυσανάλογο βάρος χωρίς να διαθέτει ενιαία πολιτική εκπροσώπηση.
Παραθέτοντας τη διάσταση της γεωγραφικής διασποράς της ναυτιλίας, είπε πως «είμαστε μια διασπασμένη βιομηχανία. Δεν είμαστε συγκεντρωμένοι σε ένα μέρος, ούτε είμαστε ψηφοφόροι σε κάποια χώρα. Γι’ αυτό συχνά μένουμε στην περιθώριο του δημόσιου διαλόγου». Ωστόσο, αναγνώρισε τις πρόσφατες προσπάθειες της αμερικανικής κυβέρνησης να εντάξει εκ νέου τη ναυτιλία στον πυρήνα της ενεργειακής και βιομηχανικής πολιτικής της.
Ο Νίκος Τσάκος στάθηκε και στη στενή συνεργασία ελληνικών πλοίων με την αμερικανική αγορά. «Το 70% της δραστηριότητάς μας προέρχεται από τις μεγάλες αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες. Εργαζόμαστε κυρίως στις ΗΠΑ», είπε, τονίζοντας ότι η επιχειρησιακή καθημερινότητα των ελληνόκτητων πλοίων συνδέεται ήδη άμεσα με τις ανάγκες της αμερικανικής οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βάσης θα μπορούσε να περιορίσει τις περιττές μετακινήσεις πλοίων προς την Ασία για δεξαμενισμό. «Αντί να ταξιδεύουμε άδειοι μέχρι την Κίνα, με υψηλό κόστος και αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα προτιμούσαμε να πηγαίνουμε σε αμερικανικά ναυπηγεία, όταν και όπου αυτό είναι εφικτό», σημείωσε. «Με τις κατάλληλες επενδύσεις, αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη διάσταση της ναυτικής εκπαίδευσης. «Η Ελλάδα διαθέτει αιώνες ναυτικής παράδοσης. Όλα μας τα νησιά είναι ναυτικά νησιά. Έχουμε ακαδημίες, εκπαιδεύουμε συνεχώς κόσμο», είπε, υπενθυμίζοντας ότι το Ίδρυμα Τσάκου έχει χρηματοδοτήσει την πρώτη ιδιωτική ναυτική ακαδημία στο Μέριλαντ. Πρόσθεσε ότι οι ελληνικές εταιρείες θα καλωσόριζαν Αμερικανούς δοκίμους αξιωματικούς στα πλοία τους, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία στη διεθνή ναυτιλιακή πραγματικότητα.
Κλείνοντας την τριτολογία του, ο Τσάκος εξέφρασε δημόσια την εκτίμησή του προς την αμερικανική ακτοφυλακή. «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την U.S. Coast Guard για τον μεγάλο ρόλο της, τη στήριξη στα πληρώματα και τις διαφανείς διαδικασίες», ανέφερε, σημειώνοντας ότι η συνεργασία αυτή αποτελεί παράγοντα σταθερότητας στις επιχειρήσεις των ελληνόκτητων πλοίων στις ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμη
Τι κρύβει η Ανταρκτική κάτω από τα χιλιόμετρα πάγου (vid)
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Γιατί εκτοξεύτηκαν οι δηλωμένες υπερωρίες
Από την Ελλάδα μέχρι την Πορτογαλία, ο ευρωπαϊκός Νότος στηρίζει τη μεσαία τάξη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.